Ευρωπαϊκή Ένωση: Περίπου το 1/3 των κρατών δεν δίνουν κανένα κίνητρο για ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 19.6.2024
Ευρωπαϊκή Ένωση: Περίπου το 1/3 των κρατών δεν δίνουν κανένα κίνητρο για ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα
Σύμφωνα με την ενημερωμένη έκδοση του 2024 της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA), μόνο έξι χώρες προσφέρουν κίνητρα για υποδομές

Αν και η ΕΕ έχει θέσει τους πιο φιλόδοξους στόχους μείωσης του άνθρακα στον κόσμο για τους κατασκευαστές οχημάτων περίπου το ένα τρίτο των κρατών μελών δεν παρέχουν τέτοια κίνητρα στους φορείς εμπορικών μεταφορών και γενικά τα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα δεν έχουν κίνητρα για την απόκτηση τους σε αυτές τις χώρες.

Σύμφωνα με την ενημερωμένη έκδοση του 2024 της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA), μόνο έξι χώρες προσφέρουν κίνητρα για υποδομές. Δεν υπάρχουν διαθέσιμα φορολογικά οφέλη σε τέσσερις χώρες: Εσθονία, Ουγγαρία, Ολλανδία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο Τόμας Φαμπιάν, Chief Commercial Vehicles Officer της ACEA σχολίασε ότι, μια ισχυρή επιχειρηματική υποστήριξη είναι απαραίτητη για τους μεταφορείς να στραφούν σε φορτηγά και λεωφορεία μηδενικών εκπομπών. Στα πρώτα στάδια της ανάπτυξης της αγοράς, τα κίνητρα είναι σημαντικά για την επιτάχυνση της ανανέωσης του στόλου, την υποστήριξη των επενδύσεων και τη βελτιστοποίηση του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας.

Έλλειψη ταχυφορτιστών

Περίπου ένας στους οκτώ δημόσιους φορτιστές της ΕΕ είναι ταχυφορτιστής. Η έλλειψη επιλογών γρήγορης φόρτισης είναι ένα σημαντικό εμπόδιο για τους πιθανούς αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων. Υπάρχουν λίγο περισσότερα από 630.000 σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ, αλλά οι τυπικοί φορτιστές AC (εναλλασσόμενο ρεύμα) με χωρητικότητα μικρότερη από 22 kW αποτελούν περισσότερους από επτά στους οκτώ φορτιστές στην ΕΕ. Οι γρήγοροι φορτιστές DC (συνεχούς ρεύματος) που μπορούν να αποδώσουν περισσότερα από 22 kW ηλεκτρικής ενέργειας αποτελούν μόνο περίπου το 13,5% του συνόλου.

Οι φορτιστές AC χρησιμοποιούνται κυρίως για εφαρμογές πιο αργής φόρτισης, καθιστώντας τους ιδανικούς για σπίτια, χώρους εργασίας και δημόσιους χώρους όπως σούπερ μάρκετ και εγκαταστάσεις αναψυχής. Οι φορτιστές DC είναι προσαρμοσμένοι για γρήγορη φόρτιση, που βρίσκονται συχνά κατά μήκος αυτοκινητοδρόμων και κεντρικών αυτοκινητοδρόμων, διευκολύνοντας τις επιλογές γρήγορης επαναφόρτισης για τους οδηγούς σε μεγάλα ταξίδια. Η έλλειψη ενός ισχυρού δικτύου υποδομής φόρτισης είναι ένας πολύ γνωστός παράγοντας που αποθαρρύνει τους αγοραστές οχημάτων να επιλέξουν ηλεκτρικά μοντέλα, ένα κοινό φαινόμενο γνωστό ως άγχος της αυτονομίας.

Ένα πυκνό δίκτυο δημόσιων φορτιστών DC είναι κρίσιμο για τη διευκόλυνση των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων και τον μετριασμό του άγχους της εμβέλειας. Ειδικότερα, ωφελούν σημαντικά άτομα που ενδέχεται να μην έχουν τη δυνατότητα να αντέξουν οικονομικά ή να έχουν πρόσβαση σε ιδιωτικές εγκαταστάσεις χρέωσης.

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί να επενδύσει πάνω από 250 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2030 – περισσότερο από το ΑΕΠ πολλών κρατών μελών μαζί.

Η ACEA εκτιμά την ανάγκη για 8,8 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εγκαθίστανται περίπου 1,2 εκατομμύρια φορτιστές κάθε χρόνο για να επιτευχθεί ο στόχος απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές για το 2030 -οκτώ φορές μεγαλύτερος από ό,τι εγκαθίσταται σήμερα (150.000) ετησίως – και αυτό εν ριπή οφθαλμού όσον αφορά την έγκριση και εγκατάσταση αδειών υποδομής.

Σχεδόν τα δύο τρίτα των σημείων χρέωσης της ΕΕ συγκεντρώνονται σε μόλις τρία κράτη μέλη που καλύπτουν περίπου το 20% της επιφάνειας της ΕΕ – την Ολλανδία, τη Γαλλία και τη Γερμανία. Το άλλο τρίτο όλων των φορτιστών κατανέμεται αραιά στα άλλα 24 μέλη της ΕΕ.

Πηγή: ertnews.gr

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
ΗΠΑ: Ένοχος για διαφθορά κρίθηκε ο γερουσιαστής Ρόμπερτ Μενέντεζ – Καταδικάστηκε για δωροδοκία
ΚΟΣΜΟΣ

ΗΠΑ: Ένοχος για διαφθορά κρίθηκε ο γερουσιαστής Ρόμπερτ Μενέντεζ – Καταδικάστηκε για δωροδοκία

ΗΠΑ: Ένοχος για διαφθορά κρίθηκε ο γερουσιαστής Ρόμπερτ Μενέντεζ – Καταδικάστηκε για δωροδοκία

Στο φως 50 χρόνια μετά: Τι αποφάσισε η Τουρκική Εθνοσυνέλευση για την Κύπρο τρεις μέρες μετά το πραξικόπημα της 15ης...
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στο φως 50 χρόνια μετά: Τι αποφάσισε η Τουρκική Εθνοσυνέλευση για την Κύπρο τρεις μέρες μετά το πραξικόπημα της 15ης...

Στο φως 50 χρόνια μετά: Τι αποφάσισε η Τουρκική Εθνοσυνέλευση για την Κύπρο τρεις μέρες μετά το πραξικόπημα της 15ης...

«Αδειάζει» Όρμπαν ο Σαρλ Μισέλ: «Δεν έχετε εντολή να συμμετέχετε στη διεθνή σκηνή εξ ονόματος της Ένωσης»
ΚΟΣΜΟΣ

«Αδειάζει» Όρμπαν ο Σαρλ Μισέλ: «Δεν έχετε εντολή να συμμετέχετε στη διεθνή σκηνή εξ ονόματος της Ένωσης»

«Αδειάζει» Όρμπαν ο Σαρλ Μισέλ: «Δεν έχετε εντολή να συμμετέχετε στη διεθνή σκηνή εξ ονόματος της Ένωσης»

Κίτρινη προειδοποίηση για ακραίες θερμοκρασίες αύριο - Πότε τίθεται σε ισχύ
ΚΥΠΡΟΣ

Κίτρινη προειδοποίηση για ακραίες θερμοκρασίες αύριο - Πότε τίθεται σε ισχύ

Κίτρινη προειδοποίηση για ακραίες θερμοκρασίες αύριο - Πότε τίθεται σε ισχύ

Υπ. Εργασίας: Δεν μπορεί να καταργηθεί το πέναλτι 12% για πρόωρη σύνταξη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπ. Εργασίας: Δεν μπορεί να καταργηθεί το πέναλτι 12% για πρόωρη σύνταξη

Υπ. Εργασίας: Δεν μπορεί να καταργηθεί το πέναλτι 12% για πρόωρη σύνταξη