Την πρόθεση της Τσεχίας να σταματήσει να χρησιμοποιεί ρωσικό πετρέλαιο το αργότερο μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025, καθώς η κρατική εταιρεία MERO ολοκληρώνει την αναβάθμιση της χωρητικότητας του αγωγού Transalpine Pipeline (TAL), εξέφρασε ο πρωθυπουργός Πέτρ Φιάλα.
Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να περιορίσει την εξάρτηση της από το ρωσικό πετρέλαιο, από τότε που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία.
Πέρυσι, η MERO και η διαχειρίστρια εταιρεία του αγωγού TAL -στην οποία η MERO έχει μερίδιο 5%- υπέγραψαν συμφωνία για να αυξήσουν την χωρητικότητα του TAL έως τα 4 εκατομμύρια τόνους, αντικαθιστώντας τις προμήθειες μέσω του αγωγού Druzhba από την Ρωσία που επί 60 χρόνια ήταν ο στυλοβάτης.
Ο Φιάλα είπε στους δημοσιογράφους ότι οι εργασίες τεχνολογικής αναβάθμισης του TAL άρχισαν και θα ολοκληρωθούν εντός του έτους ενώ θα ακολουθήσει μια δοκιμαστική περίοδος.
«Αναμένουμε την πλήρη έναρξη το αργότερο το πρώτο εξάμηνο (του 2025)» είπε κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου από εγκατάσταση αποθήκευσης πετρελαίου έξω από την Πράγα.
Πέρυσι οι ανάγκες της Τσεχίας σε αργό πετρέλαιο έφθασαν τα 7,4 εκατομμύρια τόνους, με το 50% και πλέον να φθάνει μέσω του αγωγού Druzhba και το υπόλοιπο μέσω του TAL.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε τα φορτία ρωσικού πετρελαίου από τον Δεκέμβριο του 2022, αλλά εξαίρεσε τις προμήθειες μέσω του αγωγού Druzhba για να δώσει χρόνο για την μετάβαση αυτών των χωρών που εξαρτώνται από αυτόν.
Η σύνδεση TAL εκτείνεται από την Ιταλία στη Γερμανία και συνδέεται με τον αγωγό IKL από τη Γερμανία προς την Τσεχική Δημοκρατία.
Μετά την αναβάθμιση ο TAL, σχεδόν θα διπλασιάσει τη δυναμικότητα που προορίζεται για την Τσεχική Δημοκρατία σε 8 εκατομμύρια τόνους αργού ετησίως, αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες των δύο διυλιστηρίων της χώρας, τα οποία ανήκουν αμφότερα στην πολωνική Orlen.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.