Το απίστευτο πείραμα των Γερμανών - Γιατί μάζεψαν 24 κόκκινα φορτηγά πάνω σε μια πανύψηλη γέφυρα (φώτος & βίντεο)

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 29.5.2024
Το απίστευτο πείραμα των Γερμανών - Γιατί μάζεψαν 24 κόκκινα φορτηγά πάνω σε μια πανύψηλη γέφυρα  (φώτος & βίντεο)
Δεν χρήζει επιστημονικής τεκμηρίωσης η σημασία που έχουν οι γέφυρες για τις μετακινήσεις των οδηγών, καθώς δίχως αυτές θα ήταν αδύνατη η ζεύξη δύο ή περισσοτέρων σημείων υπεράνω μεσολαβούντος εμποδίου

Οχήματα συνολικού βάρους περίπου 1.000 τόνων επιστρατεύτηκαν προκειμένου να διαπιστωθεί πόσο ασφαλείς είναι είναι οι οδηγοί που διέρχονται πάνω από μια γέφυρα.

Δεν χρήζει επιστημονικής τεκμηρίωσης η σημασία που έχουν οι γέφυρες για τις μετακινήσεις των οδηγών, καθώς δίχως αυτές θα ήταν αδύνατη η ζεύξη δύο ή περισσοτέρων σημείων υπεράνω μεσολαβούντος εμποδίου.

Για να μπορεί, ωστόσο, μια γέφυρα να εξυπηρετεί με αποτελεσματικότητα και -πάνω απ΄ όλα- με ασφάλεια τους ταξιδιώτες, οι αρμόδιες αρχές οφείλουν να διασφαλίζουν ότι το τεχνικό έργο βρίσκεται πάντα στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.

Σε εξονυχιστικούς ελέγχους πρέπει να υποβάλλονται ειδικά οι γέφυρες που αριθμούν πολλά χρόνια ζωής και επομένως έχουν… βιώσει σεισμούς και άλλα ακραία φαινόμενα.

4862475622325361 image

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η γέφυρα Moselle Valley, η οποία εκτείνεται πάνω από την ομώνυμη κοιλάδα, κοντά στην πόλη Κόμπλεντς στη νοτιοδυτική Γερμανία. Η γέφυρα έχει μήκος 935 μ., πλάτος 30,5 μ. και με απόσταση από το έδαφος που φτάνει έως και τα 220 μ. είναι η δεύτερη ψηλότερη στη χώρα μετά τη Valley Bridge στη Βάδη-Βυρτεμβέργη.

Η γέφυρα, που κατσασκευάστηκε το 1972, και εξυπηρετεί περίπου 37.000 οχήματα καθημερινά -το 1/3 εκ των οποίων φορτηγά- στο πλαίσιο ελέγχων τον Φεβρουάριου του 2023 διαπιστώθηκε ότι έφερε αρκετές ρωγμές.

4862475886665503 image

Η αιτία αυτών των ρωγμών μπορεί να εντοπιστεί στην κόπωση των συγκολλημένων χαλύβδινων συνδέσεων, που σημαίνει σοβαρά δομικά προβλήματα για τη γέφυρα.

Ως εκ τούτου, η Autobahn GmbH που είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση και διαχείριση του δικτύου αυτοκινητοδρόμων στη Γερμανία, αποφάσισε να πραγματοποιήσει μια ολοκληρωμένη επιθεώρηση.

Για να διαπιστωθεί η αντοχή της γέφυρας και τι παραμόρφωση υφίσταται σε πραγματικές συνθήκες, η Autobahn GmbH το περασμένο Σάββατο (26/5) έβαλε 24 φορτηγά βάρους 40 τόνων (συνολικού βάρους 960 τόνων) να διανύσουν αρκετά μέτρα πάνω στη γέφυρα και στη συνέχεια να σταθμεύσουν στο μέσο της, στοιχισμένα σε 4 σειρές.

Τα αποτελέσματα αυτής της δοκιμής θα συνυπολογισθούν στον προσδιορισμό των επικείμενων εργασιών επισκευής στο κατάστρωμα και το μεταλλικό τμήμα της γέφυρας που έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν εντός του τρέχοντος έτους.

4862476142073894 image

Σημειώνεται ότι σήμερα στη γέφυρα, προκειμένου να μειωθεί η καταπόνηση που αυτή δέχεται αλλά και να διασφαλιστεί ότι δεν θα συμβεί κάποιο ατύχημα εφαρμόζονται κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

Μεταξύ άλλων, στην αριστερή λωρίδα μπορούν να κινηθούν μόνο επιβατικά αυτοκίνητα με ανώτατο όριο ταχύτητας 80 χλμ., ενώ η διέλευση βαρέων φορτηγών έχει απαγορευτεί μέχρι νεωτέρας.

Αντίστοιχα «πειράματα» έχουν γίνει και στην Ελλάδα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την τοποθέτηση τεσσάρων φορτηγών 45 τόνων στο κατάστρωμα της γέφυρας Γ4 της Εγνατίας Οδού τον Σεπτέμβριο του 2018, για τον έλεγχο της δομικής ασφάλειας της μεγάλης σύμμικτης χαραδρογέφυρας.

Πηγή: iefimerida.gr

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη
ΚΟΣΜΟΣ

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου
ΚΟΣΜΟΣ

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες
ΚΥΠΡΟΣ

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία
ΚΟΣΜΟΣ

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας
ΚΥΠΡΟΣ

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας