Μέχρι σήμερα σχεδόν το 50% όλων των σημείων φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συγκεντρώνεται μόνο σε δύο χώρες σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Ολλανδία έχει περίπου 90.000 φορτιστές και η Γερμανία περίπου 60.000, τη στιγμή που οι δύο χώρες αποτελούν λιγότερο από το 10% της συνολικής επιφάνειας της Ευρώπης.
Όμως τα επόμενα χρόνια αναμένεται αλματώδης αύξηση των σημείων φόρτισης. Ειδικά όσο φθάνουμε το 2035, οπότε θα υπάρξει απαγόρευση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, για να μπορεί να επεκταθεί η ηλεκτροκίνηση, μέχρι το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ. Σε περίπτωση που υλοποιηθεί αυτό το πλάνο, θα επιτευχθεί μείωση του CO2 κατά 55% για τα επιβατικά αυτοκίνητα.
Η εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε όλη την Ευρώπη παραμένει βασική πρόκληση για όλα τα κράτη. Τα επαρκή σημεία θα δώσουν την αναμενόμενη ώθηση, ενώ μεγάλη σημασία έχει και η ισχύς των φορτιστών, καθώς σήμερα ένα πολύ μεγάλο ποσοστό είναι κάτω από 22kw.
Το 2035, όλα τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά που θα πωλούνται στην ΕΕ θα έχουν μηδενικές εκπομπές CO2. Ωστόσο, το 2050, περισσότερο από το 20% των αυτοκινήτων και των φορτηγών και περισσότερα από τα μισά βαρύτερα οχήματα στους δρόμους αναμένεται να συνεχίσουν να εκπέμπουν ρύπους από τις εξατμίσεις τους, καθώς θα έχουν ακόμη κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα ηλεκτρικά οχήματα, από την άλλη πλευρά, θα εξακολουθούν να έχουν αποτύπωμα και να επιβαρύνουν το περιβάλλον, προκαλώντας ρύπανση από τα φρένα, τα μικροπλαστικά και από τα ελαστικά, ενώ αποτύπωμα θα αφήνει και η ενέργεια όταν αυτή δεν θα προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.