Τελευταίο κρούσμα η αντιπαράθεση με τους γερμανικούς σιδηροδρόμους, ύστερα από μια φωτογραφία της που καθόταν στο πάτωμα ενός τρένου.
H Γκρέτα Τούνμπεργκ, η 16χρονη ακτιβίστρια για το κλίμα, δεν σταματά να απασχολεί με διάφορους τρόπους.
Τελευταίο κρούσμα η αντιπαράθεση με τους γερμανικούς σιδηροδρόμους, ύστερα από μια φωτογραφία της που καθόταν στο πάτωμα ενός τρένου.
Το ρεπορτάζ μεταφέρει η Deutsche WelleΗ Γκρέτα Τούνμπεργκ είχε βρεθεί στο Τορίνο, προερχόμενη από τη Διεθνή Διάσκεψη για το Κλίμα στη Μαδρίτη και συμμετέχοντας σε μία τοπική κινητοποίηση. Θέλησε να επιστρέψει με το τρένο στη Σουηδία, μέσω Ελβετίας και Γερμανίας. Η νεαρή ακτιβίστρια αποφεύγει τα αεροπλάνα, γιατί εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες ρύπων που ευθύνονται για την κλιματική αλλαγή. Αλλά ένα τόσο μεγάλο ταξίδι με το τρένο δεν είναι απλή υπόθεση. Μόνο το δρομολόγιο από το Τορίνο μέχρι τις ακτές της Βαλτικής Θάλασσας, όπου αναχωρούν τα πλοία για τη Σκανδιναβία, διαρκεί πάνω από δεκαπέντε ώρες και προϋποθέτει τουλάχιστον τρεις αλλαγές τρένων.
Ξαφνικά, την Κυριακή, γίνεται viral μία φωτογραφία, στην οποία η Γκρέτα Τούνμπεργκ απεικονίζεται ταλαιπωρημένη, στοιβαγμένη ανάμεσα σε βαλίτσες και καθισμένη στο πάτωμα δίπλα στην πόρτα ενός γερμανικού τρένου υψηλής ταχύτητας (ICE). Αληθοφανής η εικόνα, γιατί πράγματι μερικές φορές τα τρένα στη Γερμανία είναι γεμάτα, ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής. Δεν λείπει και ένα σουρεαλιστικό στοιχείο, καθώς πίσω από τη Γκρέτα διακρίνεται αφίσα των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (DB) με το διαφημιστικό σύνθημα "Απολαύστε τη διαδρομή". Το μήνυμα της Γκρέτα μέσω Twitter: "Διασχίζοντας τη Γερμανία, σε υπερπλήρη τρένα...".
Η αντίδραση των Γερμανικών ΣιδηροδρόμωνΠολλοί αντέδρασαν στο tweet της νεαρής ακτιβίστριας, συμφωνώντας ή ακόμη και υπερθεματίζοντας. Ίσως γιατί θυμήθηκαν δικές τους εμπειρίες ταλαιπωρίας στα τρένα. Και όλα αυτά την ημέρα που οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι άρχιζαν μία νέα διαφημιστική καμπάνια για να να ενημερώσουν το επιβατικό κοινό ότι εγκαινιάζουν "νέα δρομολόγια" και το ταξίδι γίνεται "ακόμη πιο ελκυστικό". Σε μία πρώτη αντίδραση η DB ανέφερε, μέσω Twitter, ότι θα εργαστεί σκληρά για να βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών της. Αλλά το απόγευμα της Κυριακής ακολούθησε ένα άλλο tweet με διαφορετικό περιεχόμενο: "Αγαπητή Γκρέτα, σε ευχαριστούμε γιατί στηρίζεις εμάς, τους σιδηροδρομικούς, στον αγώνα εναντίον της κλιματικής αλλαγής. Είμαστε χαρούμενοι που ταξίδευες μαζί μας, το Σάββατο, με το δρομολόγιο ICE 74. Και αυτό με 100% οικολογικό ρεύμα. Ακόμα πιο ωραία θα ήταν, αν είχες αναφέρει πόσο φιλικά και αξιόπιστα σε εξυπηρέτησε το προσωπικό μας στη θέση που είχες κλείσει, στην πρώτη θέση".
Εκπρόσωπος των Γερμανικών Σιδηροδρόμων δηλώνει στην εφημερίδα Die Welt ότι η νεαρή ακτιβίστρια ταξίδεψε πρώτη θέση από το Κάσελ της κεντρικής Γερμανίας μέχρι το Αμβούργο, αλλά δεν γνωρίζει αν η επίμαχη φωτογραφία βγήκε στο συγκεκριμένο τρένο. Λίγο αργότερα ήρθε η απάντηση της Γκρέτα Τούνμπεργκ, πάντα μέσω Twitter. Η ακτιβίστρια αφήνει να εννοηθεί ότι η φωτογραφία είχε βγει σε προηγούμενο δρομολόγιο των Γερμανικών Σιδηροδρόμων, την ίδια μέρα, με αφετηρία τη Βασιλεία της Ελβετίας και πιθανό προορισμό το Κάσελ: "Το τρένο μας από τη Βασιλεία τέθηκε εκτός λειτουργίας. Έτσι καθίσαμε στο πάτωμα σε δύο διαφορετικά τρένα. Μετά το Γκέτινγκεν βρήκα μία θέση. Αυτό φυσικά δεν είναι πρόβλημα και ποτέ δεν είπα ότι ήταν. Τα υπερπλήρη τρένα είναι πολύ θετικό σημάδι, γιατί δείχνουν ότι υπάρχει αυξημένη ζήτηση".
Κατά καιρούς οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι δέχονται κριτική για καθυστερήσεις και υπερπλήρεις συρμούς. Πάντως έχουν εγκαινιάσει εφαρμογές που ενημερώνουν τους επιβάτες, σε πραγματικό χρόνο, για την όποια καθυστέρηση, καθώς και για την πληρότητα των τρένων. Ακόμα και σε τρένα υψηλής ταχύτητας, τα οποία αναπτύσσουν ταχύτητες άνω των 300 χλμ. την ώρα, η κράτηση θέσης δεν είναι υποχρεωτική, αλλά προσφέρεται με μία επιπλέον επιβάρυνση 4,50 ευρώ
iefimerida.gr
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.