Η Atlantia συσχετίζει τη συμμετοχή της στην Alitalia με την ακύρωση από την κυβέρνηση της παραχώρησης της διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων της χώρας
Στο έλεος ενός επιχειρηματικού εκβιασμού βρίσκεται το μέλλον του πολύπαθου εθνικού αερομεταφορέα της Ιταλίας, της Alitalia, μετά επιστολή που έστειλε η εταιρεία Atlantia προκειμένου να αποχωρήσει από τον όμιλο επιχειρηματιών για τη διάσωση της αεροπορικής εταιρείας.
Μολονότι, η εταιρεία -συμφερόντων του ομίλου Benetton- επικαλείται ως αιτία για την αποχώρησή της την έλλειψη ενός σαφούς σχεδίου διάσωσης, είναι εμφανές πως η Atlantia συσχετίζει τη συμμετοχή της στην Alitalia με την ακύρωση από την κυβέρνηση της παραχώρησης της διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων της χώρας στον όμιλο Autostrade, το 35% του οποίου ανήκει στην Atlantia.
Στην επιστολή του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, Τζανκάρλο Γκουέντσι, στον υπουργό Οικονομικής Ανάπτυξης, Στέφανο Πατουανέλι, τονίζεται: «Η παραμονή σε μία κατάσταση αβεβαιότητας όσον αφορά την Autostrade per l’ Italia ή ακόμη περισσότερο επιτάχυνσης της λήξης της παραχώρησης δεν μας επιτρέπουν, στα πλαίσια του αισθήματος ευθύνης αλλά και των διαθέσιμων οικονομικών δυνατοτήτων μας, με γνώμονα την προστασία των περίπου 40.000 Ιταλών και ξένων μετόχων και των 31.000 εργαζομένων του ομίλου, να συμμετέχουμε σε μία διαδικασία πολυέξοδη και με περίπλοκη διαχείριση και υψηλό κίνδυνο».
Η επιστολή προκάλεσε μεγάλο σκεπτικισμό στους κόλπους της κυβέρνησης του Τζουζέπε Κόντε. Η κυβέρνηση αποφάσισε την ανάκληση της διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων από την Autostrade, η οποία θεωρήθηκε υπεύθυνη για τον ελλιπή έλεγχο, που ήταν η κύρια αιτία για την κατάρρευση της γέφυρας Μοράντι στη Γένοβα. Πλέον, αυτή η απόφαση γίνεται ακόμη πιο περίπλοκη μετά τη σύνδεση της διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων με τη διάσωση της Alitalia εκ μέρους της Atlantia.
Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος της αιτιολόγησης που προτάσσει η εταιρεία, το υψηλό ρίσκο της συμμετοχής στην Alitalia, χθες το απόγευμα υπήρξε συνάντηση μελών της Atlantia με τους επιτρόπους εκκαθάρισης της Alitalia, εκπροσώπους του υπουργείου Οικονομικών και των άλλων κρατικών φορέων που θα συμμετάσχουν στη διάσωση. Δεν συμμετείχε η αμερικανική Delta, που αναμένεται να αναλάβει το 10-12% της νέας Alitalia. Σε αυτήν τη σύσκεψη η εταιρεία πρότεινε τι πρέπει να αλλάξει στο business plan για τη διάσωση του αερομεταφορέα, ιδίως για την εξασφάλιση των πτήσεων της ιταλικής εταιρείας στη Βόρεια Αμερική, διατυπώνοντας ένα έμμεσο κατηγορητήριο προς τη Delta, προσάπτοντάς της πως επιδιώκει να αποσπάσει από την ιταλική εταρεία τα πιο κερδοφόρα δρομολόγια και να μη δεσμευτεί ως εμπορικός εταίρος στο παραμικρό.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.