Το Φεστιβάλ Μπύρας στη Βρετανία έριξε άκυρο σε μάρκες με σεξιστικές ετικέτες

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 9.8.2019
Το Φεστιβάλ Μπύρας στη Βρετανία έριξε άκυρο σε μάρκες με σεξιστικές ετικέτες
Εκτός του Βρετανικού Φεστιβάλ έμειναν μάρκες όπως «Στιγμή ξανθιά», που η συσκευασία της παρουσιάζει μία Σειρήνα σε έκσταση

Το Μεγάλο Φεστιβάλ Μπύρας της Βρετανίας, που μόλις ξεκίνησε, αποφάσισε να «κλείσει τις κάνουλες» σε ορισμένες μάρκες στη φετινή διοργάνωσή του.


Kαι όχι για λόγους έλλειψης χώρου, καθώς το κοινό μπορεί να δοκιμάσει πάνω από χίλιες μάρκες μπύρας και μηλίτη. Οι μάρκες που δεν θα βρει κανένας να δοκιμάσει είναι όσες έχουν ονομασία ή ετικέτες με σεξιστικό ή μισογυνικό περιεχόμενο.

Οι μπύρες που έφαγαν... πόρτα από το φεστιβάλ

Στις βρετανικές παμπ δεν είναι ασύνηθες να καθίσει κάποιος και να ζητήσει μία μπύρα «Χαζοξανθιά», «Εύκολη Αλίκη», «Σέξι Σιάτλ» ή μία «Τροφαντή» και με την ίδια φυσικότητα ο σερβιτόρος να του φέρει ένα μπουκάλι, που στην ετικέτα του έχει μία γυναίκα που αγκαλιάζει, στο ύψος του στήθους, δύο καρπούζια δίπλα στην επιγραφή «ζουμερή» ή μία άλλη συσκευασία με ημίγυμνες ή σε προκλητικές στάσεις γυναίκες.

6057


Εκτός του Βρετανικού Φεστιβάλ έμειναν μάρκες όπως «Στιγμή ξανθιά», που η συσκευασία της παρουσιάζει μία Σειρήνα σε έκσταση ή «Ποδήλατο του Χωριού» (Village Bike), που εμφανίζει μία γυναίκα πάνω σε ποδήλατο, αλλά όχι σε τόσο φυσική στάση. Η πρωτοβουλία CAMRA (Εκστρατεία για την Αυθεντική Μπύρα), που αυτοκαθορίζεται ως «η πιο επιτυχημένη ένωση καταναλωτών στην Ευρώπη» και στη Βρετανία αριθμεί πάνω από 200.000 μέλη, τονίζει ότι φέτος στο Φεστιβάλ συμμετέχουν μόνον όσες μάρκες «σέβονται τους κανονισμούς και τους κώδικες δεοντολογίας».

«Η μπύρα δεν είναι ένα ποτό για άνδρες ή για γυναίκες»

Όπως προσθέτει η διευθύντρια της CAMRA, Αμπιγκαλ Νιούτον, «η μπύρα δεν είναι ένα ποτό για άνδρες ή για γυναίκες, αλλά για όλους». Αν και οι μπυραρίες είναι το σήμα κατατεθέν της Βρετανίας, έρευνες δείχνουν πως μόνον το 7% των γυναικών καταναλίσκουν μπύρα πάνω από μία φορά την εβδομάδα, προτιμώντας το κρασί ή τα κοκτέιλ, έναντι 23% των ανδρών. Σύμφωνα με έρευνες, ένας από τους σημαντικότερους λόγους (27%) που οι γυναίκες δεν προτιμούν τη μπύρα είναι γιατί η διαφημίσεις τους στοχεύουν με την εικόνα και το περιεχόμενό τους το ανδρικό κοινό.

«Είναι δύσκολο να κατανοήσουμε γιατί ορισμένες ζυθοποιΐες επιλέγουν να αποξενώνουν τη μεγάλη πλειονότητα των δυνητικών πελατών τους με υλικό που είναι ελκυστικό μόλις για ένα μικρό ποσοστό της πελατείας. Χρειάζεται να κάνουμε περισσότερα για να φέρουμε πιο κοντά στη μπύρα τις γυναίκες, που σήμερα αντιπροσωπεύουν μόλις το 17% των καταναλωτών της, παρ’ όλο που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% της πιθανής αγοράς», επισημαίνει η Νιούτον.

Η δημοσιογράφος και «σομελιέ» μπύρας Σοφί Άθερτον, που γνωρίζει τον κόσμο της ζυθοποιΐας, υπογραμμίζει στην εφημερίδα The Guardian πως είναι πεπεισμένη ότι «η απαγόρευση θα προκαλέσει την τυπική αντίδραση πως οι γυναίκες δεν έχουν αίσθηση του χιούμορ. Πράγμα που είναι βλακώδες.» Όπως σημειώνει, «αυτό είναι μισογυνικό και γίνεται ακόμη πιο επικίνδυνο στο πλαίσιο ενός περιβάλλοντος όπου είναι πιθανόν να πίνουν οι άνδρες. Οι γυναίκες έχουν εξίσου δικαίωμα να χαρούν μία μπύρα με την ησυχία τους, όπως κι εκείνοι».

iefimerida.gr

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Ενώπιον της ολομέλειας της Βουλής η πρόταση ΑΚΕΛ για φορολόγηση τραπεζών - Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα
ΚΥΠΡΟΣ

Ενώπιον της ολομέλειας της Βουλής η πρόταση ΑΚΕΛ για φορολόγηση τραπεζών - Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα

Ενώπιον της ολομέλειας της Βουλής η πρόταση ΑΚΕΛ για φορολόγηση τραπεζών - Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα

Γκολ για τα ποδοσφαιρικά σωματεία: Εγκρίθηκε η αύξηση φόρου στοιχήματος
ΚΥΠΡΟΣ

Γκολ για τα ποδοσφαιρικά σωματεία: Εγκρίθηκε η αύξηση φόρου στοιχήματος

Γκολ για τα ποδοσφαιρικά σωματεία: Εγκρίθηκε η αύξηση φόρου στοιχήματος

Πρόεδρος Χριστοδουλίδης: «Επικίνδυνη προσέγγιση η συζήτηση για φορολόγηση τραπεζών»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πρόεδρος Χριστοδουλίδης: «Επικίνδυνη προσέγγιση η συζήτηση για φορολόγηση τραπεζών»

Πρόεδρος Χριστοδουλίδης: «Επικίνδυνη προσέγγιση η συζήτηση για φορολόγηση τραπεζών»

«Ο κύβος ερρίφθη»: Ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης κατέθεσε προσφυγή στο ΕΔΑΔ για την απόλυση του
ΚΥΠΡΟΣ

«Ο κύβος ερρίφθη»: Ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης κατέθεσε προσφυγή στο ΕΔΑΔ για την απόλυση του

«Ο κύβος ερρίφθη»: Ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης κατέθεσε προσφυγή στο ΕΔΑΔ για την απόλυση του

Η Αστυνομία ξεκίνησε τη διερεύνηση των σεξιστικών δηλώσεων του Κώστα Μαλέκκου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η Αστυνομία ξεκίνησε τη διερεύνηση των σεξιστικών δηλώσεων του Κώστα Μαλέκκου

Η Αστυνομία ξεκίνησε τη διερεύνηση των σεξιστικών δηλώσεων του Κώστα Μαλέκκου