Ανακαλύφθηκε ο μεγαλύτερος δεινόσαυρος στην Αυστραλία - Είχε μήκος όσο ένα γήπεδο μπάσκετ και ύψος δύο ορόφων

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 8.6.2021
Είναι ένας από τους δέκα έως 15 μεγαλύτερους δεινόσαυρους που έχουν ποτέ ανακαλυφθεί στη Γη και ο μεγαλύτερος στην Αυστραλία.

Ένας δεινόσαυρος που ανακαλύφθηκε στην Αυστραλία και ονομάστηκε "Αυστραλοτιτάν" (ή "Νότιος Τιτάνας") είχε ύψος 6,5 μέτρων, σχεδόν όσο δύο όροφοι κτιρίου, και μήκος 30 μέτρων, όσο περίπου ένα γήπεδο μπάσκετ.

Απολιθωμένα τμήματα του σκελετού του μεγαλόσωμου δεινοσαύρου, με την επιστημονική ονομασία Australotitan cooperensis, είχαν αρχικά ανακαλυφθεί στην περιοχή Ερομάνγκα της νοτιοδυτικής Κουίνσλαντ το 2007, οπότε άρχισαν ανασκαφές, οι οποίες συνεχίζονται. Οι επιστήμονες, οι οποίοι -μετά από μακρά μελέτη των απολιθωμάτων- έκαναν τώρα τη σχετική ανακοίνωση στο επιστημονικό περιοδικό PeerJ, σύμφωνα με τους "Τάιμς της Νέας Υόρκης" και το BBC, εκτιμούν ότι επρόκειτο για ένα φυτοφάγο δεινόσαυρο της ομάδας των σαυροπόδων, με πολύ μακρύ λαιμό, μακριά ουρά και πόδια σαν κολόνες, που ζύγιζε 70 τόνους και έζησε πριν 92 έως 96 εκατομμύρια χρόνια.

Επειδή η Αυστραλία είναι κυρίως επίπεδη και χωρίς οροσειρές και φαράγγια, που σταδιακά θα εξέθεταν τα απολιθώματα λόγω της διάβρωσης των πετρωμάτων, θεωρείται ένα από τα πιο δύσκολα μέρη στον κόσμο για την ανακάλυψη οστών δεινοσαύρων. Οι ανακαλύψεις συνήθως γίνονται από αγρότες που εντοπίζουν απολιθώματα, όταν αυτά έρχονται στην επιφάνεια του εδάφους.

Πηγή: ΚΥΠΕ