Διαμάχη μεταξύ Δήμου Λεμεσού και ΕΜΕΛ προέκυψε με αφορμή το χωρίς άδειες και χωρίς τη συγκατάθεση του δήμου υποστατικό, που κατασκευάζει η ΕΜΕΛ σε γη του Δήμου Λεμεσού. Πρόκειται για το νότιο τεμάχιο στην οδό Αιόλου, το οποίο συνορεύει με τεμάχιο γης που ανήκει στο κράτος και στο οποίο προγραμματίζεται να κατασκευαστεί ο Κεντρικός Σταθμός Λεωφορείων της Λεμεσού. Υποβαθμίζει το θέμα η ΕΜΕΛ, κάνοντας λόγο για ημιμόνιμη κατασκευή η οποία μπορεί να μετακινηθεί γρήγορα, καθώς επίσης αναφέρει ότι ενημέρωσε σε διάφορες συναντήσεις τον Δήμο Λεμεσού, παραδέχεται όμως ότι δεν είχε γραπτή άδεια από τον δήμο.
Πήγες από τον Δήμο Λεμεσού απορρίπτουν τα όσα αναφέρει η ΕΜΕΛ, θεωρώντας απαράδεκτο να μην ερωτηθούν για τεμάχιο γης στο οποίο είναι ιδιοκτήτης ο δήμος. Επιπλέον, υποστηρίζουν ότι το ανεγειρόμενο υποστατικό δεν κατέχει καμία πολεοδομική ή οικοδομική άδεια.
Το εν λόγω υποστατικό είναι περίπου 200-250 τετραγωνικά μέτρα και σύμφωνα με την ΕΜΕΛ θα κοστίσει στην εταιρεία περίπου 240.000 ευρώ, που θα καλυφθούν από δικούς της πόρους. Η ΕΜΕΛ κατασκευάζει έναν χώρο για ξεκούραση των οδηγών της, καθώς επίσης και δύο γραφεία για τους σταθμάρχες και την τηλεματική. Σημειώνεται ότι το υποστατικό είναι σχεδόν ολοκληρωμένο. Με την άφιξη στην Κύπρο του νέου στόλου της ΕΜΕΛ τον Φεβρουάριο του 2023, ο δήμος παραχώρησε στην ΕΜΕΛ το δικό του κομμάτι προκειμένου προσωρινά να σταθμεύει εκεί ο νέος στόλος. Επίσης, έδωσε άδεια για χρήση ηλεκτρισμού, για να φορτίζονται εκεί τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που απέκτησε η ΕΜΕΛ. Από τότε, ο χώρος παραμένει περιφραγμένος για τις ανάγκες της ΕΜΕΛ, με τη σύμφωνη γνώμη του δήμου.
Το τεμάχιο «Επαμεινώντα»
Πρόκειται για το γνωστό τεμάχιο «Επαμεινώντα» του Δήμου Λεμεσού που βρίσκεται στην οδό Αιόλου, το οποίο απαλλοτριώθηκε πριν από μερικά χρόνια προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες των δημόσιων μεταφορών. Ακολούθως, υπήρξε διαχωρισμός του σε δύο μέρη, νότιο και βόρειο, με τον Δήμο Λεμεσού να έχει στην ιδιοκτησία του το νότιο κομμάτι και το κράτος (Υπουργείο Μεταφορών) το βόρειο. Σύμφωνα με τους σημερινούς σχεδιασμούς, στο βόρειο κομμάτι, το υπουργείο έχει προχωρήσει σε αρχιτεκτονικά σχέδια για την ανέγερση του κεντρικού σταθμού λεωφορείων της Λεμεσού. Παράλληλα, ο Δήμος Λεμεσού, στο νότιο κομμάτι, έχει πλάνα για τη δημιουργία ενός μεγάλου χώρου στάθμευσης, καθώς και για την ανέγερση μίας «Στέγης Πολιτισμού» για να στεγάσει διάφορους πολιτιστικούς φορείς και ιδρύματα της πόλης.
Με την αλλαγή στη Δημαρχία Λεμεσού, πληροφορίες του «Π» αναφέρουν ότι ο νέος δήμαρχος έχει διαφορετική άποψη για το πού πρέπει να είναι ο Κεντρικός Σταθμός Λεωφορείων της Λεμεσού, έχοντας διαφορετικά πλάνα για το εν λόγω τεμάχιο.
Τι λέει η ΕΜΕΛ
Ο «Π» επικοινώνησε με την ΕΜΕΛ, με τον Πέτρο Θεοχαρίδη, διευθυντή Ανάπτυξης, Επικοινωνίας και Ανθρώπινου Δυναμικού να λέει ότι ενημέρωσαν σε πολλές συναντήσεις τον Δήμο Λεμεσού για τις προθέσεις τους, δείχνοντας και σχέδια σε συναντήσεις, χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε ένσταση από μέρους του δήμου. Όπως μας ανέφερε ο κ. Θεοχαρίδης, ίσως υπάρχει μια διαφορετική άποψη του δήμου λόγω και της αλλαγής του δημάρχου. Σημείωσε δε πως δεν πρόκειται για μία μόνιμη κατασκευή αλλά για κάτι προσωρινό το οποίο μπορούν με προειδοποίηση δύο μηνών να το μετακινήσουν, όπως προβλέπει και η συμφωνία που έχουν με τα Δημόσια Έργα. Παραδέχθηκε όμως ότι δεν έλαβαν τη γραπτή συγκατάθεση του Δήμου Λεμεσού, απορώντας όμως αν ο δήμος δεν θέλει την ΕΜΕΛ στο εν λόγω τεμάχιο. Καταληκτικά, ο κ. Θεοχαρίδης ανέφερε ότι έχουν προγραμματίσει συνάντηση με τον δήμαρχο Λεμεσού Γιάννη Αρμεύτη την επόμενη βδομάδα.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.