Μετά από αρκετές συζητήσεις και πολλές διαφορετικές προτάσεις, το Δημοτικό Συμβούλιο Λεμεσού αποφάσισε τoν τρόπο με τον οποίο θα αδειοδοτήσει τις συσκευές μικροκινητικότητας στη Λεμεσό. Περιλαμβάνονται αυστηροί όροι και συγκεκριμένες πρόνοιες για την ενοικίασή τους.
Αυτή τη στιγμή, στη Λεμεσό, βρίσκεται σε πορεία υλοποίησης προηγούμενη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για μετατροπή μεγάλου μέρους του κέντρου της πόλης σε ζώνη 30 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι τα εν λόγω οχήματα-συσκευές μπορούν να κινούνται στα σημεία αυτά, με βάση τις πρόνοιες της νομοθεσίας. Σημειώνεται πως οι ρυθμίσεις αφορούν τόσο τα ιδιωτικά σκούτερς (περιοχές λειτουργίας) αλλά και τις εταιρείες ενοικίασης.
500 στο σύνολο
Ένας από τους μεγαλύτερους πονοκεφάλους ήταν ο αριθμός των σκούτερ που θα αδειοδοτηθούν, σε συνάρτηση με τις εταιρείες που έδειξαν ενδιαφέρον και προσέγγισαν τον δήμο το προηγούμενο διάστημα. Αποφασίστηκε ο αριθμός των 500 αδειοδοτήσεων, λαμβάνοντας υπόψη ότι περίπου 4-5 εταιρείες έχουν δείξει ενδιαφέρον. Η άδεια θα είναι σε ετήσια βάση, με τον δήμο να διατηρεί δικαίωμα αναπροσαρμογής του αριθμού. Σημειώνεται πως οι εταιρείες θα κληθούν να πληρώσουν ένα ποσό σε ετήσια βάση για το κάθε πατίνι, που υπολογίζεται κάπου στα 30 ευρώ.
Εκτός Μόλος και Σαριπόλου
Στην απόφαση που έχει ληφθεί από το δημοτικό συμβούλιο, η μετακίνηση θα επιτρέπεται σε όλους τους χώρους που προνοούνται έτσι και αλλιώς από τη νομοθεσία. Ο δήμος αποφάσισε να συμπεριλάβει τη χρήση σε μία σειρά από πλατείες της πόλης (Γρηγόρη Αυξεντίου, Πλατεία Ηρώων, Κάστρο και άλλες) με μοναδικές δύο εξαιρέσεις τον χώρο της Επίχωσης όπου είναι πεζόδρομος (υπάρχει δίπλα ποδηλατόδρομος που επιτρέπεται) αλλά και την Πλατεία Σαριπόλου, λόγω των πολλών χώρων εστίασης που υπάρχουν, που δεν δημιουργούν συνθήκες ασφαλείας. Το όριο ταχύτητας θα είναι 20χλμ για τα πατίνια σε όλο το επιτρεπόμενο δίκτυο, ενώ εντός των πλατειών, το όριο θα μειώνεται στα 10χλμ.
Με σταθμούς παραλαβής
Μία από τις σημαντικότερες προϋποθέσεις που τέθηκε αφορά τα σημεία παράδοσης και παραλαβής των σκούτερς. Αυτό θα γίνεται σε συγκεκριμένους σταθμούς που θα λειτουργήσουν σε ιδιωτικούς και δημόσιους χώρους. Από εκεί, ο κάθε χρήστης θα μπορεί να ενοικιάσει, αλλά δεν θα έχει το δικαίωμα να το αφήσει όπου επιθυμεί, αλλά μόνο σε συγκεκριμένα αδειοδοτημένα σημεία. Η εν λόγω ρύθμιση αναμένεται πως θα γίνεται μέσω συστημάτων gps, με ευθύνη των εταιρειών.
Παράλληλα, έχει ρυθμιστεί ανώτατος αριθμός συσκευών ανά εταιρεία σε κάθε σταθμό, έτσι ώστε να μην υπάρχει συμφόρηση, ενώ από την άλλη, να μπορεί να λειτουργήσει το σύστημα στην πόλη. Οι σταθμοί θα μπορούν να είναι ιδιωτικοί ή δημόσιοι, κοινοί για όλες τις εταιρείες, με τον δήμο να αποφασίζει για τους δημόσιους χώρους και να επιβάλλει συγκεκριμένο ενοίκιο.