Έντονη ανησυχία και προβληματισμό προκάλεσαν τα στοιχεία σχετικά με τον αναλφαβητισμό, αφού όπως διαφάνηκε, αφορά στο 10% των μαθητών που βρίσκονται στα δημόσια σχολεία, με τους αρμόδιους να ψάχνουν τρόπους και εργαλεία, ώστε να αλλάξει η εικόνα. Το θέμα συζητήθηκε σήμερα ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, ύστερα από εισήγηση του βουλευτή του ΔΗΣΥ Μάριου Μαυρίδη, όπως θεσμοθεθητεί διαγνωστική εξέταση σε όλες τις τάξεις δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης στην έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς, για να εντοπιστούν τα κενά των μαθητών με στόχο την έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπισή τους
«Οι μαθητές στα σχολεία πάνε από τη μία τάξη στην επόμενη, είναι καλό εργαλείο να γνωρίζει ο καθηγητής τα κενά του, για να μπορεί να επικεντρωθεί η προσπάθεια για να βοηθηθεί ο μαθητής», επεσήμανε ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Μάριος Μαυρίδης. Η συγκεκριμένη πρακτική είναι κάτι που εφαρμόζεται σε κάποια ιδιωτικά σχολεία της Κύπρου, αφού μαθητές πηγαίνουν λίγες ημέρες πριν την έναρξη των μαθημάτων, για να παρακαθίσουν σε διαγνωστική εξέταση, κάτι που βοηθά τους καθηγητές τους να γνωρίζουν σε ποια σημεία έχουν κενά οι μαθητές και πρέπει να καλυφτούν.
Από πλευράς Υπουργείο Παιδείας, εκφράστηκε η πρόθεση να μελετηθεί το ενδεχόμενο, ενώ επισημάνθηκε ότι θα πρέπει να βρεθεί τρόπος ούτως ώστε να μην αξιολογούνται μόνο οι γνώσεις των μαθητών αλλά και οι δεξιότητες και οι στάσεις τους, κάτι που ήδη γίνεται σε κάποιες περιπτώσεις. To θέμα αναμένεται να συζητηθεί εκ νέου ενώπιον της Επιτροπής στα μέσα Οκτωβρίου, με τους βουλευτές να αναμένουν από το Υπουργείο Παιδείας εισηγήσεις τόσο ως προς το θέμα της αξιολόγησης, όσο και σε σχέση με τα μέτρα που λαμβάνονται αφού διαπιστωθεί ότι ένας μαθητής έχει κενά.