Ιδιαίτερη αναστάτωση σε γονείς αλλά και εκπαιδευτικούς φαίνεται ότι έχει προκαλέσει το ζήτημα των αλλαγών που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας για την κατάργηση της στασιμότητας στα Γυμνάσια, καθώς όπως οι ίδιοι ισχυρίζονται δεν έχουν κάποια περαιτέρω ενημέρωση. Οι ίδιοι σημειώνουν ότι αν και έλαβαν μία προφορική ενημέρωση διά στόματος του υπουργού, ακόμα περιμένουν να δουν την ολοκληρωμένη πρόταση.
Βαθμοί κάτω απ' τη βάση
Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι οργανωμένοι γονείς, αυτό που έχει προκαλέσει ανησυχία είναι το γεγονός ότι με την προώθηση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου θα υπάρχει ένα ποσοστό μαθητών το οποίο θα αποφοιτήσει από το Γυμνάσιο για το Λύκειο με βαθμούς κάτω της βάσης, κάτι που ενδεχομένως να επηρεάσει τις επιλογές του. Πάντως, οι οργανωμένοι γονείς έχουν κάποια καίρια ερωτήματα που αναμένουν να απαντηθούν από την ολοκληρωμένη πρόταση που θα καταθέσει το Υπουργείο Παιδείας. Συγκεκριμένα:
Θα μπορεί να ανταπεξέλθει στις ομάδες προσανατολισμού;
Θα μπορεί να φοιτήσει στο Λύκειο ένας μαθητής που προάγεται με βαθμό κάτω του δέκα;
Θα ιδρυθεί κάποιο ενδιάμεσο επαγγελματικό Γυμνάσιο/Λύκειο ή αυτά τα παιδιά στο τέλος θα μείνουν εκτεθειμένα από νεαρή ηλικία;
Θα μπορεί να φοιτήσει στην Τεχνική Σχολή;
Δεν ξέρουν πού τάσσονται
Προβληματισμένοι, όμως, φαίνεται να είναι και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι και αναφέρουν ότι πριν την υλοποίηση του συγκεκριμένου ζητήματος θα πρέπει να έχουν επιλυθεί βασικές απορίες. «Θα εφαρμοστεί τη φετινή χρονιά ή την επόμενη; Είναι σημαντικό κομμάτι ο χρόνος εφαρμογής της. Δεν ξέρουμε αν σχετίζονται με την επέκταση των τετραμήνων στα Γυμνάσια και αν υπάρχουν φόβοι ότι τα αποτελέσματα ίσως να μην είναι καλά ή ενδεχομένως να είδε το Υπουργείο Παιδείας ότι υπάρχουν προβλήματα με τα χρονοδιαγράμματα, όπως είχαμε επισημάνει και εμείς», σημείωσε ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος.
Τι προβλέπεται
Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη πρόταση αφορά την κατάργηση της στασιμότητας των μαθητών του Γυμνασίου (προς το παρόν τουλάχιστον και ενδεχομένως στο μέλλον να γίνει αντίστοιχος σχεδιασμός και για τα Λύκεια και τις Τεχνικές Σχολές), στη βάση, όμως, των επιδόσεων στα μαθήματα και όχι στον αριθμό των απουσιών. Δηλαδή, ένας μαθητής με χαμηλές επιδόσεις σε μαθήματα δεν θα μένει στάσιμος και άρα δεν θα επαναλαμβάνει την ίδια τάξη και την επόμενη σχολική χρονιά. Θα παραμένει, όμως, στάσιμος σε περίπτωση που ξεπεράσει τον επιτρεπόμενο αριθμό απουσιών από το σχολείο.
Θα κουβαλάνε τους βαθμούς
Το ιδιαίτερο σημείο στη συγκεκριμένη πρόταση είναι το γεγονός ότι οι μαθητές θα «κουβαλούν» τις πραγματικές τους βαθμολογίες στην επόμενη τάξη και στο απολυτήριό τους από το Γυμνάσιο. Ένας μαθητής αντί να μείνει λόγω επίδοσης και αποτελεσμάτων στάσιμος, θα προχωρήσει έχοντας στο ενδεικτικό και στο απολυτήριό του τους πραγματικούς του βαθμούς, ακόμη και πέντε και έξι κ.ο.κ. Το σκεπτικό αυτής της πρότασης έχει να κάνει με την απεμπλοκή σχολείων από αχρείαστες διαδικασίες, όπως είναι οι συνεδριάσεις των Καθηγητικών Συλλόγων για την παραχώρηση των μονάδων που δικαιούνται σε μαθητές για να γλυτώσουν από το να παραμείνουν στάσιμοι.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.