Ενιαία εκπαίδευση με ισότιμη συμμετοχή παιδιών με αναπηρία ζητά η ΚΥΣΟΑ - Εκδηλώσεις διαμαρτυρίας

ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ Δημοσιεύθηκε 30.9.2022
Ενιαία εκπαίδευση με ισότιμη συμμετοχή παιδιών με αναπηρία ζητά η ΚΥΣΟΑ - Εκδηλώσεις διαμαρτυρίας
Σημειώνει ότι η ενιαία εκπαίδευση είναι η ποιοτική εκπαίδευση όλων των παιδιών στην κοινότητα, μαζί με τους συνομήλικους φίλους τους που προϋποθέτει τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και υλικό που απευθύνεται στην ετοιμότητα, στα ενδιαφέροντα και στο μαθησιακό προφίλ όλων των παιδιών (π.χ. κοινωνικό φύλο/ταυτότητα φύλου, κουλτούρα, μαθησιακά στυλ, πολλαπλούς τύπους νοημοσύνης)

Τη λήψη αποτελεσματικών μέτρων για προώθηση της ενιαίας εκπαίδευσης που να περιλαμβάνει το δικαίωμα ισότιμης συμμετοχής των παιδιών με αναπηρία σε όλα τα επίπεδα της σχολικής διαδικασίας και του σχολικού περιβάλλοντος, ζητεί από την Κυπριακή Δημοκρατία, η Κυπριακή Συνομοσπονδία Οργανώσεων Αναπήρων (ΚΥΣΟΑ).

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, η ΚΥΣΟΑ θα πραγματοποιήσει διάσκεψη Τύπου-διαμαρτυρία για το θέμα στις 10 Οκτωβρίου, η ώρα 9:00 ενώ διαμαρτυρίες θα γίνουν και στα Επαρχιακά Γραφεία Παιδείας.

Η ΚΥΣΟΑ ζητεί από την Πολιτεία, νομοθεσία που πραγματικά να υλοποιεί την ενιαία εκπαίδευση με αναμόρφωση εις βάθος του εκπαιδευτικού συστήματος και εγκατάλειψη του παρωχημένου διαχωριστικού συστήματος «ειδικής εκπαίδευσης».

Επίσης, θεσμοθέτηση, προετοιμασία και ευέλικτη παροχή εύλογων προσαρμογών, όπως είναι η διαθεσιμότητα κατάλληλου εξοπλισμού και μεθόδων για την επικοινωνία και τη μάθηση, διαφοροποιημένο εξεταστικό δοκίμιο, κτλ.

Ακόμη, παρακολούθηση εφαρμογής των εύλογων προσαρμογών, ουσιαστική και συνεχή επιμόρφωση εκπαιδευτικών για εφαρμογή διαφοροποιημένης, προσβάσιμης διδασκαλίας και στήριξη των εκπαιδευτικών για εφαρμογή της διδασκαλίας ενιαίας εκπαίδευσης (π.χ. μέσω της μείωσης του αριθμού των παιδιών στην τάξη, με παράλληλη στήριξη και συνδιδασκαλία, με σχολικά εγχειρίδια-μέσα-μεθόδους-υλικά, που προωθούν τη διαφοροποίηση, με εξοπλισμό που διευκολύνει την εφαρμογή της διαφοροποίησης, εξοικείωση με υποστηρικτική τεχνολογία κτλ.).

Ζητεί επίσης, την πλήρη εφαρμογή του άρθρου 24 για την ενιαία εκπαίδευση, της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, την οποία η Κυπριακή Δημοκρατία κύρωσε το 2011 με καθοδήγηση τα Γενικά Σχόλια των Επιτροπών του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες και των Δικαιωμάτων του Παιδιού.

Σημειώνει ότι η ενιαία εκπαίδευση είναι η ποιοτική εκπαίδευση όλων των παιδιών στην κοινότητα, μαζί με τους συνομήλικους φίλους τους που προϋποθέτει τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και υλικό που απευθύνεται στην ετοιμότητα, στα ενδιαφέροντα και στο μαθησιακό προφίλ όλων των παιδιών (π.χ. κοινωνικό φύλο/ταυτότητα φύλου, κουλτούρα, μαθησιακά στυλ, πολλαπλούς τύπους νοημοσύνης).

Επίσης, την παροχή δυνατότητας συμμετοχής όλων των παιδιών στη μαθησιακή διαδικασία και σε όλες τις δράσεις που πραγματοποιούνται στο σχολικό πλαίσιο (π.χ. ενδοσχολικές εκδηλώσεις, εκδρομές, επισκέψεις, κ.ά) και τον σεβασμό στα ατομικά χαρακτηριστικά όλων των παιδιών (π.χ. φύλο, αναπηρία, μορφή επικοινωνίας, καταγωγή).

Επισημαίνει ότι το εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου δεν προωθεί την ενιαία εκπαίδευση, αντίθετα αποκλείει παιδιά από το γενικό σχολείο λόγω της αναπηρίας τους με «δικαιολογία» την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών τους αποφεύγοντας να προσαρμόσει στον ελάχιστο βαθμό τις υφιστάμενες τάξεις του γενικού σχολείου.

Ακόμη θεωρεί ότι η αύξηση των περιόδων «ειδικής εκπαίδευσης» και η απομάκρυνση των παιδιών από τη γενική τάξη είναι η λύση για την εκπαίδευσή τους ενώ αξιολογεί τα παιδιά με σκοπό να τα διαχωρίσει (π.χ. διαγνωστικά δοκίμια προδημοτικής, Α’ δημοτικού, εξετάσεις τετραμήνων) αντί να τα στηρίξει.

Η ΚΥΣΟΑ αναφέρει ότι το παρόν εκπαιδευτικό σύστημα, παρέχει υποτυπώδεις «διευκολύνσεις» στα παιδιά με αναπηρία, αντί να εφαρμόζει «εύλογες προσαρμογές» στην εκπαίδευση και στερεί από ορισμένα παιδιά την υπηρεσία υποστήριξης από συνοδούς για θέματα αυτοεξυπηρέτησης, ανεξαρτησίας ή επικοινωνίας.

Επίσης, σημειώνει ότι το σύστημα, επικεντρώνεται στην υλοποίηση πολιτικών που διαχωρίζουν τα παιδιά (π.χ. πολιτική ειδικής εκπαίδευσης και πολιτική για παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία), αντί να επικεντρωθεί σε πολιτικές πραγμάτωσης δικαιωμάτων και συμμετοχής στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Ενώπιον της ολομέλειας της Βουλής η πρόταση ΑΚΕΛ για φορολόγηση τραπεζών - Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα
ΚΥΠΡΟΣ

Ενώπιον της ολομέλειας της Βουλής η πρόταση ΑΚΕΛ για φορολόγηση τραπεζών - Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα

Ενώπιον της ολομέλειας της Βουλής η πρόταση ΑΚΕΛ για φορολόγηση τραπεζών - Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα

Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Προχωρά με νέα μείωση 0,25% των τριών βασικών επιτοκίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Προχωρά με νέα μείωση 0,25% των τριών βασικών επιτοκίων

Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Προχωρά με νέα μείωση 0,25% των τριών βασικών επιτοκίων

Αζερμπαϊτζάν: Αρχίζει την ηλεκτρονική θεώρηση «διαβατηρίων» του ψευδοκράτους - Δημοσιεύματα στον τ/κ Τύπο
ΚΥΠΡΟΣ

Αζερμπαϊτζάν: Αρχίζει την ηλεκτρονική θεώρηση «διαβατηρίων» του ψευδοκράτους - Δημοσιεύματα στον τ/κ Τύπο

Αζερμπαϊτζάν: Αρχίζει την ηλεκτρονική θεώρηση «διαβατηρίων» του ψευδοκράτους - Δημοσιεύματα στον τ/κ Τύπο

Ύμνοι Zeit για Ελλάδα: Από προβληματικό παιδί της ΕΕ σε πρότυπο μαθητή -Αναπτύσσεται πιο γρήγορα και από τη Γερμανία
ΕΛΛΑΔΑ

Ύμνοι Zeit για Ελλάδα: Από προβληματικό παιδί της ΕΕ σε πρότυπο μαθητή -Αναπτύσσεται πιο γρήγορα και από τη Γερμανία

Ύμνοι Zeit για Ελλάδα: Από προβληματικό παιδί της ΕΕ σε πρότυπο μαθητή -Αναπτύσσεται πιο γρήγορα και από τη Γερμανία

Γκολ για τα ποδοσφαιρικά σωματεία: Εγκρίθηκε η αύξηση φόρου στοιχήματος
ΚΥΠΡΟΣ

Γκολ για τα ποδοσφαιρικά σωματεία: Εγκρίθηκε η αύξηση φόρου στοιχήματος

Γκολ για τα ποδοσφαιρικά σωματεία: Εγκρίθηκε η αύξηση φόρου στοιχήματος