Έτοιμοι να εκραγούν φαίνεται ότι είναι οι γονείς των παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίοι μάλιστα δηλώνουν ότι ο κόμπος έφτασε στο χτένι και ότι ξεκινάνε πλέον μαζικές κινητοποιήσεις και δράσεις. Ο λόγος είναι οι σχεδιασμοί που παρουσίασε το Υπουργείο Παιδείας στους γονείς σχετικά με την ειδική εκπαίδευση. Υπενθυμίζεται ότι οι σχεδιασμοί του υπουργείου παρουσιάστηκαν σε ημερίδα, στις αρχές Αυγούστου, με θέμα την ειδική εκπαίδευση, από την οποία αποχώρησαν διαμαρτυρόμενες η Κυπριακή Συνομοσπονδία Οργανώσεων Αναπήρων (ΚΥΣΟΑ), η οργάνωση Αγκαλιά Ελπίδας και ο Σύνδεσμος ΔΕΠΥ.
«Μας περιπαίζουν»
Η πρόεδρος του Συνδέσμου Στήριξης ΔΕΠΥ, Μαρίνα Γεωργίου, μιλώντας στον «Π» εξέφρασε την ανησυχία της για όλα όσα συμβαίνουν, αλλά και τον θυμό της για το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας εξαφανίζει ουσιαστικά την ενιαία εκπαίδευση. «Το Υπουργείο Παιδείας μας περιπαίζει εδώ και πέντε χρόνια. Πηγαίνουμε συνεχώς στις Επιτροπές Παιδείας και δεν έχει γίνει κανένα απολύτως βήμα προς τα μπροστά», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Κέντρα αξιολόγησης
Αναφορικά με τη δημιουργία κέντρων αξιολόγησης, η ίδια ξεκαθάρισε ότι οι γονείς είναι υπέρ αυτών, με την προϋπόθεση ωστόσο να ασχολούνται με τις διευκολύνσεις ή τις τροποποιήσεις που μπορούν να έχουν τα παιδιά αυτά, και όχι να αποφασίζουν το πλαίσιο το οποίο θα φοιτούν, δηλαδή αν θα πάνε σε κανονικό ή ειδικό σχολείο. Μάλιστα, όπως είπε χαρακτηριστικά αναφερόμενη στα λεγόμενα της επιτρόπου Προστασίας του Παιδιού, θα αποτελείται από ειδικούς οι οποίοι θα διατυπώνουν τις εύλογες προσαρμογές και διευκολύνσεις που χρειάζεται το κάθε παιδί.
Πολλά χρόνια πίσω
Η κ. Γεωργίου δήλωσε ότι οι γονείς είναι απηυδισμένοι και ότι δυστυχώς με αυτό το καινούργιο σύστημα γίνονται πολλά βήματα προς τα πίσω. «Δεν είμαστε υπέρ ενός κέντρου αξιολόγησης που θα αποκλείει τα παιδιά και θα αποφασίζει εάν θα φοιτούν σε ειδικά σχολεία και ειδικές μονάδες ή σε γενικές τάξεις», τόνισε. «Έτσι», συνέχισε, «κάνουμε πολλά βήματα πίσω στο παρελθόν. Αποφάσισαν, μετά από πέντε χρόνια και ενώ έγινε τόση δουλειά, ήρθαν εμπειρογνώμονες, ξόδεψε χρήματα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αντί να συζητούμε ένα νομοσχέδιο για ενιαία εκπαίδευση, να πάμε πίσω ώστε να ξανά φτιάξουμε την ειδική εκπαίδευση του 1999, η οποία μιλούσε για ένταξη αυτών των μαθητών μέσα στις τάξεις κι όχι για ενσωμάτωση. Άρα τα παιδιά μας περιθωριοποιούνται. Δημιουργούνται κατηγορίες μαθητών».
Είναι μονόδρομος
Απ' την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας αναφέρεται ότι η απόφαση των ειδικών στα κέντρα αξιολόγησης θα είναι δεσμευτική και ότι εκείνοι ουσιαστικά θα καθορίζουν τι είναι καλύτερο για το εκάστοτε παιδί. Η κ. Γεωργίου, φανερά ενοχλημένη, ανέφερε ότι ο υπουργός Παιδείας τους κατηγόρησε ότι οι γονείς ζητάνε τόσο μανιωδώς την ενιαία εκπαίδευση επειδή έχουν εμμονή. «Αν είναι δυνατό. Όταν αναφέρει ότι θα φτιάξει κι άλλα ειδικά σχολεία και θα τα εκσυγχρονίσει, αυτά μας κάνουμε να πιστεύουμε ότι οδηγούμαστε πολλά βήματα πίσω. Η ενιαία εκπαίδευση είναι μονόδρομος, αλλά και απαίτηση της Επιτροπής Ηνωμένων Εθνών από το 2017. Εξάλλου. και η επίτροπος Δικαιωμάτων του Παιδιού, με επιστολή της στις 2 Αυγούστου, κάλεσε το Υπουργείο Παιδείας να λάβει ενημέρωση για το τι θα πράξει με το θέμα της ενιαίας εκπαίδευσης, τονίζοντάς του ότι πρέπει να εφαρμοστεί», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.