Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης θα ακολουθήσουν εκ νέου συσκέψεις όπου θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα και οι πιθανές επιλογές, έτσι ώστε να παρθούν οι κατάλληλες αποφάσεις. Στη σύσκεψη συζητήθηκαν επιπλέον και μία σειρά από θέματα που άπτονται του ευρύτερου σοβαρού κυκλοφοριακού προβλήματος που αντιμετωπίζει η Λεμεσός.
Λύσεις μέσω τεχνολογίας
Σε δηλώσεις του στα μέσα ενημέρωσης μετά τη σύσκεψη, ο υπουργός Επικοινωνιών Μεταφορών και Έργων, Γιάννης Καρούσος, ανακοίνωσε την απόφαση για εκπόνηση νέας μελέτης. «Υπάρχει μία αντίδραση από την Εφορεία, είναι γνωστό και σεβαστές οι θέσεις του καθενός, οφείλουμε να εξετάσουμε εναλλακτικά σενάρια, γι’ αυτό αποφασίστηκε η ανάθεση σε ιδιώτη μελετητή, από το Τμήμα Δημοσίων Έργων, εκπόνησης μελέτης για εξέταση εναλλακτικών σεναρίων. Ίσως ευφυή συστήματα μεταφορών ή αριστερόστροφες στροφές ή αποχαρακτήριση κάποιων δρόμων σε δευτερεύον οδικό δίκτυο να αποτελούν λύση». Θυμίζουμε πως το έργο πάει πίσω 20 χρόνια όταν αποφασίστηκε η δημιουργία κυκλικού κόμβου. Η μελέτη αυτή επικαιροποιήθηκε το 2018, ενώ επανήλθε στο προσκήνιο στις αρχές τρέχοντος έτους όταν συζητήθηκε και παρουσιάστηκε εκ νέου με νέα επικαιροποίηση. Με βάση τα όσα αποφασίστηκαν χθες πολύ δύσκολα θα γίνει κυκλικός κόμβος στο επίμαχο σημείο, τουλάχιστον στη μορφή που σχεδιάστηκε εδώ και τόσα χρόνια, αφού είναι ξεκάθαρο ότι προωθούνται άλλες λύσεις ή συνδυασμός λύσεων. Το τελικό αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον υπουργό, θα υπάρχει σε περίπου 2-3 μήνες με την ολοκλήρωση των νέων μελετών.
Βόρειος παρακαμπτήριος
Το συγκεκριμένο έργο έχει χαρακτηριστεί κατά καιρούς ως το έργο κλειδί για επίλυση του κυκλοφοριακού στη Λεμεσό. Ο υπουργός απαντώντας σε ερώτηση παραδέχθηκε ότι είναι το «έργο που θα λύσει το κυκλοφοριακό», προσθέτοντας πως, «μέχρι σήμερα υπήρχαν κάποιες διαφωνίες μεταξύ των δήμων για το έργο, αποφασίσαμε να τεθεί ο θεμέλιος λίθος και να προωθήσουμε το ρυθμιστικό σχέδιο για ολόκληρο το έργο με τις αποφάσεις όλων των δημοτικών συμβουλίων. Θα γίνουν κάποιες μικροαλλαγές που επιβάλλονται, όλοι οι δήμοι το ζητούν», ήταν το πρώτο σχόλιο του υπουργού. «Θα ωριμάσουμε το έργο με την ολοκλήρωση των σχεδίων, μέχρι σήμερα δεν προχώρησε γιατί υπήρχαν διαφωνίες, σήμερα δεν υπάρχουν. Η επόμενη φάση θα ακολουθήσει αφού τελειώσουν όλα αυτά», εξήγησε ο κ. Καρούσος. Σχετικά με την οδό Ευαγόρα Λανίτη που είναι στην ίδια φιλοσοφία, ο υπουργός απάντησε πως έξι μήνες μετά που θα δοθούν τα σχόλια των υπηρεσιών το έργο θα βγει σε προσφορές.
Έξυπνα φώτα παντού
Για το ευρύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Λεμεσού, ο κ. Καρούσος είπε ότι έρχεται το επόμενο διάστημα η τοποθέτηση σε 40 σημεία έξυπνων φώτων που θα βοηθήσουν για βελτίωση 10-35% στη ρύθμιση της τροχαίας κίνησης. Επίσης, ίδια τακτική με τα έξυπνα φώτα θα εφαρμοστεί σε όλους τους κυκλικούς κόμβους, όπως αυτόν της Αγίας Φύλας. Σχετικά με τον εν λόγω κόμβο, όπου η κατάσταση είναι τραγική, ο υπουργός εξήγησε πως αν αύριο σταματήσει η λειτουργία των έξυπνων φώτων θα γίνουν ακόμα χειρότερα τα πράγματα.
Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τον υπουργό, η προωθούμενη αλλαγή στα ωράριο των δημοσίων υπαλλήλων θα παίξει και αυτή σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της κατάστασης. Ακόμα, αναφέρθηκε και στην πρωτοβουλία του Δήμου Λεμεσού για εφαρμογή σημείων «park and ride», καθώς επίσης και στα διάφορα κίνητρα που δίνει και θα δώσει το υπουργείο του για χρήση των μέσων μεταφοράς.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.