Τον Ιανουάριο 2018 θα είναι έτοιμη να παραδοθεί η γέφυρα της πλατείας Ελευθερίας. Όχι όμως η ίδια η πλατεία. Μόνο η γέφυρα, και μάλιστα θα υπολείπονται και από αυτήν κάποια κομμάτια. Το υπόλοιπο έργο, κυρίως σε επίπεδο τάφρου, έχει ακόμα αρκετή δουλειά και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, όπως αυτές μας μεταφέρθηκαν από τον Δήμο Λευκωσίας, το κομμάτι αυτό, αλλά και γενικότερα όλες οι εκκρεμότητες που θα έχουν απομείνει, αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του πρώτου τετραμήνου του 2018. Αυτά έγραφε ο «Π» στις 11 περασμένου Οκτωβρίου, τα οποία από τον Δήμο Λευκωσίας επιβεβαιώθηκε και χθες ότι ισχύουν, απορρίπτοντας παράλληλα δημοσιεύματα που τον φέρουν να παραπλανεί, ως επίσης και δημοσιεύματα ότι τελικά το έργο θα ολοκληρωθεί το 2019.
Όπως επαναλαμβάνει σε ανακοίνωση η συντονίστρια του έργου, αρχιτέκτονας Αγνή Πετρίδου, εντός Ιανουαρίου θα δοθεί πρόσβαση στο κοινό διά μέσου της γέφυρας της πλατείας Ελευθερίας και θα ανοίξει η οδός Κωστάκη Παντελίδη για πρόσβαση για τα αυτοκίνητα. Η γέφυρα δεν θα δοθεί στο κοινό σε όλη της την έκταση, επειδή τα δείγματα του δυτικού στηθαίου δεν ικανοποίησαν τεχνικά και έτσι έχουν προχωρήσει σε πρόσληψη από το εξωτερικό εξειδικευμένου οίκου για την κατασκευή του. Για τον ίδιο λόγο, η κατασκευή των μαρμάρινων γλυπτών που θα τοποθετηθούν στα υδάτινα στοιχεία κατασκευάζονται και αυτά στο εξωτερικό. «Οι εργασίες ολοκλήρωσης της γέφυρας προχωρούν. Οποιοσδήποτε επισκεφθεί το εργοτάξιο θα δει με τα ίδιά του τα μάτια έντονη διεξαγωγή εργασιών, με περισσότερους από 120 εργάτες να εργάζονται καθημερινά», σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Διευκρινιστικά από τον Δήμο Λευκωσίας μάς αναφέρθηκε ότι το πρόβλημα προέκυψε με την περίφραξη (γυαλί) που θα τοποθετηθεί στο δυτικό στηθαίο της γέφυρας (δηλαδή στο μπροστινό της μέρος), του οποίου τα δείγματα δεν ικανοποίησαν τον αρχιτέκτονα και έτσι, επειδή πρόκειται για εξειδικευμένη τεχνική, χρειάστηκε να ζητηθεί εμπειρογνωμοσύνη από το εξωτερικό. Σε σχέση με τα γλυπτά, διευκρινίστηκε ότι αυτά κατασκευάζονται στην Ελλάδα και, καθώς αντιμετωπίζουν και εκεί δυσκολίες με τις τεχνικές τους προδιαγραφές, θα καθυστερήσει και αυτό το κομμάτι του έργου.
Κληθείς από τον «Π» να σχολιάσει τα προβλήματα που ανακύπτουν, ο πρόεδρος του ΕΤΕΚ Στέλιος Αχνιώτης δέχθηκε ότι η καθυστέρηση είναι υπερβολική, έσπευσε όμως να τονίσει ότι πρόκειται για ένα πρωτοποριακό, πρωτότυπο και εξειδικευμένο έργο για το οποίο δεν υπάρχει τεχνογνωσία και είναι γι’ αυτό τον λόγο που απαιτείται η βοήθεια εξειδικευμένων οίκων όταν ο εργολάβος φτάνει σε δύσκολα σημεία. Ο ίδιος εντοπίζει τα λάθη στα αρχικά στάδια του έργου, όταν, όπως είπε, είχε υποτιμηθεί, με αποτέλεσμα την υποβολή χαμηλών προσφορών.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.