Επίσημη ενημέρωση από τον ίδιο τον υπουργό Μεταφορών θα ζητήσει τις επόμενες εβδομάδες η κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών για το πού βρίσκονται οι διαδικασίες λειτουργίας του νέου συστήματος φωτοεπισήμανσης για τροχαίες παραβάσεις, καθώς οι τεχνοκράτες που παρέστησαν χθες σε συνεδρία της δεν ήταν σε θέση να δώσουν χρονοδιαγράμματα. Ούτε καν απαντήσεις για σημαντικά ζητήματα, όπως το ποιος θα έχει τη διαχείριση του συστήματος (το κράτος ή θα ανατεθεί σε ιδιώτη), καθώς όπως προκύπτει η απόφαση γι’ αυτά είναι πολιτική. Το μόνο βέβαιο είναι πως δεν αναμένεται σύντομα η λειτουργία του συστήματος. Πάντως, αυτό που ξεκαθάρισε είναι πως θα υπάρχουν 90 σταθερές και 20 κινητές κάμερες, οι οποίες θα ελέγχουν την ταχύτητα και το κόκκινο και θα φωτογραφίζουν από πίσω. Οι κάμερες θα τοποθετηθούν κυρίως σε σημεία που είναι επικίνδυνα όσον αφορά θέματα οδικής ασφάλειας (μελανά σημεία), τα οποία θα υποδεικνύει η Αστυνομία που θα έχει εποπτικό ρόλο.
Μπερδεμένοι
Αντιπροσωπευτικές της σύγχυσης για το σε ποιο στάδιο βρίσκεται το θέμα και οι δηλώσεις των βουλευτών που παρέστησαν στη χθεσινή συνεδρία. Ο πρόεδρος της επιτροπής Γ. Προκοπίου δήλωσε πως «τώρα έχουν τελειώσει οι τεχνικοί όροι και χρειάζεται μια άλλη διαδικασία η οποία θα πάρει τον χρόνο της». Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Δημήτρης Δημητρίου ανέφερε ότι ο ΔΗΣΥ υπογράμμισε την ανάγκη να προχωρήσει τάχιστα αυτή η διαδικασία αφού είναι θέμα οδικής ασφάλειας και ανθρώπινων ζωών. «Καθυστερήσαμε πάρα πολύ στο να προχωρήσουμε», είπε. Πρόσθεσε ότι από την ενημέρωση που είχαν, «έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασία ως προς τους τεχνικούς όρους και το κράτος είναι έτοιμο να βγει σε προσφορές». Ο κ. Δημητρίου πρόσθεσε πως η επιτροπή αναμένει ενημέρωση για τους όρους των προσφορών και για το πώς θα λειτουργήσει το όλο σύστημα.
Με τη σειρά του ο βουλευτής της ΕΔΕΚ Ηλίας Μυριάνθους εξέφρασε την απογοήτευσή του που η διαδικασία εγκατάστασης των καμερών είναι ακόμα στη... διαδικασία για μελέτη. «Έχουμε καθυστερήσει πάρα πολύ ένα πρόβλημα το οποίο συζητείται εδώ και χρόνια και φαίνεται ότι ούτε τα επόμενα δύο χρόνια με τις διαδικασίες και τους ρυθμούς που ακολουθούνται θα υπάρχει οποιοδήποτε αποτέλεσμα», ανέφερε. Είπε, επίσης, ότι μελετάται ακόμα ο τρόπος που θα εξελιχθεί η όλη διαδικασία, δηλαδή κατά πόσο θα είναι σε ιδιώτη που θα ανατεθεί ή θα τις αναλάβει το Δημόσιο, καθώς και ποιος θα τις διαχειρίζεται. Σημείωσε, παράλληλα, ότι αυτό το θέμα θα έπρεπε να έχει επιλυθεί εδώ και πάρα πολύ καιρό, εκφράζοντας λύπη για τις διαδικασίες που ακολουθούνται την ώρα που τα θανατηφόρα αυξάνονται και τα όρια ταχύτητας παραβιάζονται».
«Ολιγωρία από πλευράς κυβέρνησης»
Για το θέμα των καμερών, το ΑΚΕΛ τοποθετήθηκε με γραπτή δήλωση του βουλευτή του Χριστάκη Τζιοβάνη, ο οποίος έκανε λόγο για «ολιγωρία από πλευράς κυβέρνησης, ενώ ο Μολώχ της ασφάλτου καταπίνει ανθρώπινες ζωές». Όπως εξηγεί ο κ. Τζιοβάνης, είναι «μετά από πολλή καθυστέρηση και κατόπιν δικών μας πιέσεων στην Επιτροπή Μεταφορών» που συζητήθηκε χθες το θέμα για τη λειτουργία του νέου συστήματος φωτοεπισήμανσης. «Δυστυχώς για ένα τόσο σημαντικό θέμα διαπιστώσαμε σήμερα μεγάλη ολιγωρία και κυρίως απουσία βούλησης από πλευράς κυβέρνησης στη λήψη απόφασης, τη στιγμή που ο Μολώχ της ασφάλτου καταπίνει ανθρώπινες ζωές».
Ο βουλευτής καταγγέλλει πως έχει περάσει ενάμιση χρόνος από την τελευταία ενημέρωση του υπουργού Συγκοινωνιών ότι η κυβέρνηση θα προχωρούσε σε τεχνοοικονομικές μελέτες και σε προκήρυξη προσφορών. «Σήμερα (σ.σ. χθες) ενημερωθήκαμε ότι δεν λήφθηκε ακόμη απόφαση για το ποιος θα έχει τη διαχείριση του συστήματος φωτοεπισήμανσης. Την ίδια ώρα, τα τροχαία δυστυχήματα και οι παραβάσεις αυξάνονται ολοένα. Ταυτόχρονα, δημοσιεύματα στον Τύπο αναφέρονται για λήψη απόφασης από το υπουργείο Μεταφορών, χωρίς όμως η Βουλή να έχει ενημερωθεί σχετικά».
Καταλήγοντας, ο κ. Τζιοβάνης σημείωσε πως το ΑΚΕΛ ζήτησε εντός 15 ημερών να συζητηθεί εκ νέου το θέμα και να ενημερωθεί επίσημα από τον αρμόδιο υπουργό για το τι πραγματικά γίνεται.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.