Όταν πριν από ένα μήνα ο «Π» αποκάλυπτε, μετά από δύο απανωτά δυστυχήματα με θύματα ποδηλάτες (ο ένας 13χρονος), ότι το πολύ σημαντικό για την ασφάλεια των ποδηλατών νομοσχέδιο έχει ξεχαστεί σε συρτάρι της Νομικής Υπηρεσίας, η τελευταία επέλεξε να εκδώσει ανακοίνωση, όχι επί της ουσίας, αλλά για να χαρακτηρίσει αναληθή και παραπλανητικό το δημοσίευμα. Παρότι εν συνεχεία το επιβεβαίωνε. Η ουσία βεβαίως είναι ότι το νομοσχέδιο το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή από το 2011 ακόμη εκκρεμεί στην Επ. Μεταφορών -αφού ενώ οδηγήθηκε στην ολομέλεια στις 14/4/16 τελικά αποσύρθηκε- παραμένει. Μάλιστα, ενώ το νομοσχέδιο είχε μπει στην ατζέντα της Επ. Μεταφορών για να συζητηθεί αύριο Παρασκευή αναβλήθηκε, καθώς η Νομική Υπηρεσία ζήτησε 15 μέρες ώστε να αναθέσει το θέμα σε άλλο λειτουργό της (λόγω θεμάτων υγείας του λειτουργού που το χειριζόταν και τα οποία ήταν καλά γνωστά σε όλους εδώ και καιρό)!
Το νομοσχέδιο προβλέπει μεταξύ άλλων απόσταση τουλάχιστον ενός μέτρου από ποδήλατο κατά τον χρόνο προσπεράσματος από οδηγό μηχανοκίνητου οχήματος, τήρηση αριστερής πλευράς του δρόμου, χρήση φανών κατά τη διάρκεια της νύχτας και απαγόρευση χρήσης ποδηλάτου υπό την επήρεια αλκοόλης. Την ίδια ώρα, όταν τέσσερα ή περισσότερα πρόσωπα κάνουν χρήση ποδηλάτου σε ομάδα, μπορούν να κινούνται το πολύ ανά δύο σε παράλληλες πορείες, αν αυτό είναι εφικτό και ασφαλές υπό τις περιστάσεις. Σκοπός του νομοσχεδίου να καλυφθεί το νομοθετικό κενό που υπάρχει στον τομέα αυτό, αλλά και για να καταστεί ασφαλής η κυκλοφορία του ποδηλάτου στους δρόμους, λόγω και της κατακόρυφης αύξησης της χρήσης του. Το νομοσχέδιο ωστόσο που αποτελεί σημαντικό εργαλείο στα χέρια της Αστυνομίας προς αποφυγήν δυστυχημάτων αλλά και έναυσμα για έναρξη τεράστιας εκστρατείας ενημέρωσης για αλλαγή νοοτροπιών, αντί να συζητηθεί και ψηφιστεί τάχιστα εκκρεμεί εν αναμονή... διευκρινίσεων ή και ρυθμίσεων από τη Νομική Υπηρεσία για το θέμα των ποινών και εξωδίκων!
Στο μεταξύ, μέχρι και χθες ο γενικός εισαγγελέας δεν έχει απαντήσει στον πρόεδρο της Επ. Μεταφορών, ο οποίος με επιστολή του τη μέρα δημοσίευσης του θέματος από τον «Π» (14/9/2017) απευθύνθηκε στον κ. Κώστα Κληρίδη, όπως και στον υπουργό Μεταφορών, ζητώντας να διαβιβάσουν το συντομότερο δυνατόν στην επιτροπή το τελικό κείμενο του νομοσχεδίου, εξηγώντας πως «στην τελευταία συνεδρία της επιτροπής, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 17 Μαρτίου 2017, τέθηκαν διάφορα ζητήματα, συμπεριλαμβανομένων και νομικών, για τα οποία η εκπρόσωπος της Νομικής Υπηρεσίας επιφυλάχθηκε να απαντήσει, προτού το νομοσχέδιο προωθηθεί για ψήφιση στην ολομέλεια τoυ σώματος».
Στην ανακοίνωση- απάντηση στον «Π», η Νομική Υπηρεσία σημείωνε πως το εν λόγω νομοσχέδιο πηγαινοερχόταν πράγματι στη Βουλή από το 2011 που υπέστη νομοτεχνικό έλεγχο και έτυχε συζητήσεων στην αρμόδια επιτροπή, μεταξύ άλλων κατά τον Μάρτιο και Απρίλιο του 2016. «Διαπιστώθηκε ανάγκη να επανεξετασθεί το θέμα κάποιων προβλεπόμενων ποινών για δημιουργούμενα αδικήματα και το νομοσχέδιο επανήλθε στις 17/3/2017 ενώπιον της κοινοβουλευτικής επιτροπής. Ακολούθησε ανταλλαγή επικοινωνιών μεταξύ της Νομικής Υπηρεσίας και του αρμόδιου υπουργείου μέχρι τις 4/5/2017 και έκτοτε το θέμα βρίσκεται υπό εξέταση», σημείωνε στις 15 Σεπτεμβρίου 2017 η Νομική Υπηρεσία. Στο μεταξύ ο αρμόδιος λειτουργός του Υπ. Μεταφορών για το θέμα Μ. Λαμπρινός, με επιστολή του ημερ. 19/9/2017 στη γ.δ. της Βουλής (απαντώντας στην προαναφερθείσα επιστολή του προέδρου της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών) ενημέρωνε πως απέστειλε στον γενικό εισαγγελέα σχετική έκθεση για το θέμα της συνάφειας των ποινών μεταξύ του προτεινόμενου νομοσχεδίου και άλλων υφισταμένων από τις 25 Απριλίου 2017. Εκ μέρους του γ.δ. του Υπ. Μεταφορών, ο κ. Μ. Λαμπρινός τόνιζε εκ νέου την ανάγκη άμεσης ψήφισης του νομοσχεδίου και καλούσε τη Βουλή να συνεννοηθεί με το γραφείο του γενικού εισαγγελέα.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.