Ελβετία: Επιστήμονες δημιούργησαν ένα νέο είδος σοκολάτας - Σε τι διαφέρει από τη συμβατική

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 28.5.2024
Η σοκολάτα τους περιέχει 20% περισσότερες φυτικές ίνες και 30% λιγότερα κορεσμένα λιπαρά σε σχέση με τη συμβατική

Επιστήμονες στην Ελβετία δημιούργησαν ένα νέο είδος σοκολάτας χρησιμοποιώντας περισσότερα μέρη του καρπού του κακάο. Αυτό, υποστηρίζουν, την καθιστά πιο υγιεινή και πιο βιώσιμη. Οι ερευνητές από το Ομοσπονδιακό Τεχνολογικό Ινστιτούτο ETH της Ζυρίχης, ανέπτυξαν μια νέα μέθοδο χρησιμοποιώντας τον πολτό και την εσωτερική επένδυση του φλοιού του κακάο, το ενδοκάρπιο. Το αποτέλεσμα είναι ένα «ζελέ κακάο», το οποίο είναι τόσο γλυκό που μπορεί να αντικαταστήσει τη ζάχαρη.

Μετά από μια σειρά πειραμάτων για την εύρεση της τέλειας συνταγής, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι έως και το 20% της σοκολάτας θα μπορούσε να αποτελείται από αυτό το ζελέ κακάο. Οι τυφλές δοκιμές γεύσης που πραγματοποιήθηκαν με μια ομάδα εμπειρογνωμόνων, έδειξαν ότι η σοκολάτα έχει προφίλ γλυκύτητας παρόμοιο με τη συμβατική. Επιπλέον, περιέχει 20% περισσότερες φυτικές ίνες και 30% λιγότερα κορεσμένα λιπαρά σε σχέση με την τυπική ευρωπαϊκή μαύρη σοκολάτα.

4861599976851796 image
(Kim Mishra)

Γιατί η νέα σοκολάτα είναι πιο βιώσιμη

«Μια αξιολόγηση έδειξε ότι η μεγάλης κλίμακας παραγωγή αυτής της σοκολάτας θα μπορούσε να μειώσει τη χρήση γης και το δυναμικό υπερθέρμανσης του πλανήτη σε σύγκριση με τη συμβατική παραγωγή μαύρης σοκολάτας», έγραψαν οι ερευνητές.

Επιπλέον, αυτή η καινοτόμος σοκολάτα μπορεί να βελτιώσει και τα μέσα διαβίωσης των καλλιεργητών κακάο καθώς θα μπορούν να πωλούν, εκτός από τους κόκκους, και τον αποξηραμένο χυμό από τον πολτό και το ενδοκάρπιο. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν νέες πηγές εισοδήματος. Πριν όμως η σοκολάτα αυτή φτάσει στα ράφια των σούπερ μάρκετ, απαιτούνται αλλαγές στις υποδομές. Οι καλλιεργητές κακάο, για παράδειγμα, θα χρειαστούν εξοπλισμό για την αποξήρανση του χυμού και την παρασκευή του ζελέ.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Nature Food».

Πηγή: Euronews, New Atlas, ΕΡΤ