Βρετανική έρευνα: Πώς συνδέεται η υγεία καρδιάς και εγκεφάλου

Οι καρδιαγγειακές παθήσεις έχουν ενοχοποιηθεί για διάφορες εγκεφαλικές παθήσεις, συμπεριλαμβανομένων των εγκεφαλικών επεισοδίων.

Την αλληλένδετη φύση της υγείας της καρδιάς και του εγκεφάλου στον άνθρωπο εντόπισε έρευνα σε 40.000 άτομα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό «Science».

Οι καρδιαγγειακές παθήσεις έχουν ενοχοποιηθεί για διάφορες εγκεφαλικές παθήσεις, συμπεριλαμβανομένων των εγκεφαλικών επεισοδίων, της άνοιας και της γνωστικής εξασθένησης. Επίσης, οι ασθενείς με ψυχικές και γνωστικές διαταραχές, όπως η σχιζοφρένεια, η κατάθλιψη και η επιληψία, εμφανίζουν αυξημένη συχνότητα καρδιαγγειακών παθήσεων. Ωστόσο, η φύση αυτών των συνδέσεων ήταν ασαφής και η νέα έρευνα διερεύνησε τις φαινοτυπικές και γενετικές συνδέσεις καρδιάς-εγκεφάλου, χρησιμοποιώντας δεδομένα μαγνητικής τομογραφίας πολλαπλών οργάνων από περισσότερους από 40.000 συμμετέχοντες στη βάση ιατρικών δεδομένων της Βρετανίας Biobank.

Οι ερευνητές εντόπισαν μια σειρά από συσχετίσεις μεταξύ της δομής και της λειτουργίας τόσο της καρδιάς όσο και του εγκεφάλου. Για παράδειγμα, το μεγαλύτερο πάχος του τοιχώματος του μυοκαρδίου συσχετίστηκε με μεγαλύτερο όγκο του υποφλοιώδους του εγκεφάλου. Επιπλέον, μια μελέτη συσχέτισης σε επίπεδο γονιδιώματος των καρδιακών χαρακτηριστικών αποκάλυψε τόπους που σχετίζονται επίσης με σύνθετες νευρολογικές παθήσεις. Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι οι γενετικές αλλαγές που σχετίζονται με τις καρδιακές παθήσεις μπορεί να συμβάλλουν αιτιωδώς στις εγκεφαλικές διαταραχές.

Τα ευρήματα θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον εντοπισμό νέων πιθανών θεραπευτικών στόχων.

Δημοσκόπηση OMEGA: Συνεχίζεται η αποδόμηση Χριστοδουλίδη και κυβέρνησης - Ποιος κερδίζει τη μάχη της πρωτιάς στις ευρωεκλογές