ΕΕ - Σχεδόν το 60% των νέων αυτοκινήτων εκπέμπουν λιγότερο από 130 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο

ΕΕ - Σχεδόν το 60% των νέων αυτοκινήτων εκπέμπουν λιγότερο από 130 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο
Χάρη στις συνεχείς επενδύσεις του κλάδου αυτοκινήτου, πέρυσι ένα στα πέντε νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην ΕΕ έμπαιναν στην πρίζα, ενώ μέχρι το 2030 προβλέπεται το ποσοστό να αυξηθεί και να είναι τρία στα πέντε αυτοκίνητα που θα έχουν ηλεκτρική ενέργεια.

Σχεδόν το 60% όλων των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση εκπέμπουν λιγότερο από 130 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Πέρσι στους ευρωπαϊκούς δρόμους κυκλοφόρησαν 1,7 εκατομμύρια οχήματα με εκπομπές ρύπων κάτω από 95 γρ. ανά χιλιόμετρο (18% του συνόλου των πωλήσεων), ενώ για 3,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα οι εκπομπές ρύπων ήταν μεταξύ 96-130 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Στο υπόλοιπο ποσοστό αυτοκινήτων, δηλαδή στο 42%, οι εκπομπές ήταν πάνω από τα 130 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Το 2017, δηλαδή πριν μια πενταετία, τα αυτοκίνητα με εκπομπές ρύπων κάτω από 95 γρ./χλμ αντιπροσώπευαν μόλις το 12% (1,5 εκατομμύριο οχήματα) και η πλειονότητα των αυτοκινήτων (66%) βρίσκονται μεταξύ 96-130 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, με συνολικές πωλήσεις 8,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Το 23% ήταν πάνω από τα 130 γρ./χλμ με συνολικές πωλήσεις 2,9 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Πριν λίγες ημέρες αποφασίστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι οι εκπομπές ρύπων για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά μέχρι το 2035 θα πρέπει να έχουν μειωθεί κατά 100%. Η συμφωνία της ΕΕ για την επίτευξη των συγκεκριμένων στόχων, ουσιαστικά δίνει τέλος στην πώληση κινητήρων εσωτερικής καύσης μετά το 2035. Μετά από αυτή την απόφαση, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα είναι η πρώτη και μοναδική περιοχή στον κόσμο που θα γίνει πλήρως ηλεκτρική.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, οι κατασκευάστριες εταιρείες θα ανταποκριθούν στις αποφάσεις και στις προκλήσεις για αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων. «Ωστόσο, τώρα επιθυμούμε να δούμε τις συνθήκες πλαισίου που είναι απαραίτητες για την επίτευξη αυτού του στόχου να αντικατοπτρίζονται στις πολιτικές της ΕΕ. Αυτά περιλαμβάνουν την αφθονία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ένα απρόσκοπτο ιδιωτικό και δημόσιο δίκτυο υποδομής φόρτισης και πρόσβαση σε πρώτες ύλες», αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ACEA, Oliver Zipse.

Χάρη στις συνεχείς επενδύσεις του κλάδου αυτοκινήτου, πέρυσι ένα στα πέντε νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην ΕΕ έμπαιναν στην πρίζα, ενώ μέχρι το 2030 προβλέπεται το ποσοστό να αυξηθεί και να είναι τρία στα πέντε αυτοκίνητα που θα έχουν ηλεκτρική ενέργεια.

Πλέον, η Ευρώπη χρειάζεται να ανταποκριθεί στις προκλήσεις και να δημιουργήσει ανθεκτικές αλυσίδες εφοδιασμού, που δεν θα χαρακτηρίζονται από πολύμηνες καθυστερήσεις, ενώ θα πρέπει να λυθεί το θέμα των πρώτων υλών, της τιμής και της χωρητικότητας των μπαταριών. Από την άλλη ο σημαντικότερος παράγοντας όλων είναι οι σταθμοί φόρτισης οι οποίοι θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες, με γρήγορους ταχυφορτιστές, ανταγωνιστικές τιμές πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας και πληθώρα σημείων φόρτισης ανά λίγα χιλιόμετρα σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο.

Από την πλευρά τους τα μέλη της ACEA ζητούν μια ισχυρή και ουσιαστική ενδιάμεση αναθεώρηση του κανονισμού διοξειδίου του άνθρακα, ζητώντας να αξιολογηθεί το μέτρο τα επόμενα χρόνια. Από την άλλη, οι τιμές πώλησης των αυτοκινήτων κινδυνεύουν να γίνουν το μεγαλύτερο εμπόδιο στην ανάπτυξη της αυτοκίνησης. Ο πληθωρισμός και οι τιμές των μπαταριών το τελευταίο διάστημα ακολουθούν ανοδική πορεία. Οι υπεύθυνοι θα πρέπει να αντιμετωπίσουν το θέμα των εκπομπών ρύπων και με τον υπάρχοντα στόλο οχημάτων που κυκλοφορεί σήμερα στους δρόμους και συνεχίζει να ρυπαίνει.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Υπαρκτό πρόβλημα οι άστεγοι στη Λεμεσό - Οι εξώσεις το μεγάλο αγκάθι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Υπαρκτό πρόβλημα οι άστεγοι στη Λεμεσό - Οι εξώσεις το μεγάλο αγκάθι

Υπαρκτό πρόβλημα οι άστεγοι στη Λεμεσό - Οι εξώσεις το μεγάλο αγκάθι

New York Times: Τι έδειξε η έρευνα για τις παρενέργειες των εμβολίων κατά του κορωνοϊού
ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

New York Times: Τι έδειξε η έρευνα για τις παρενέργειες των εμβολίων κατά του κορωνοϊού

New York Times: Τι έδειξε η έρευνα για τις παρενέργειες των εμβολίων κατά του κορωνοϊού

Χουλουσί Κιλίμ - υποψήφιος ευρωβουλευτής: «Το Volt στέκεται απέναντι στην ακροδεξιά»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χουλουσί Κιλίμ - υποψήφιος ευρωβουλευτής: «Το Volt στέκεται απέναντι στην ακροδεξιά»

Χουλουσί Κιλίμ - υποψήφιος ευρωβουλευτής: «Το Volt στέκεται απέναντι στην ακροδεξιά»

H Δρ Ελένη Θεοχάρους για καλύτερη και πιο δημοκρατική ΕΕ - Συνέντευξη τής αριστίνδην υποψήφιας ευρωβουλεύτριας τού ΔΗΚΟ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

H Δρ Ελένη Θεοχάρους για καλύτερη και πιο δημοκρατική ΕΕ - Συνέντευξη τής αριστίνδην υποψήφιας ευρωβουλεύτριας τού ΔΗΚΟ

H Δρ Ελένη Θεοχάρους για καλύτερη και πιο δημοκρατική ΕΕ - Συνέντευξη τής αριστίνδην υποψήφιας ευρωβουλεύτριας τού ΔΗΚΟ

Πασχαλινό μήνυμα Αννίτας Δημητρίου: Ας μην αφήσουμε καμία και κανέναν μόνο (βίντεο)
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πασχαλινό μήνυμα Αννίτας Δημητρίου: Ας μην αφήσουμε καμία και κανέναν μόνο (βίντεο)

Πασχαλινό μήνυμα Αννίτας Δημητρίου: Ας μην αφήσουμε καμία και κανέναν μόνο (βίντεο)