Langya: Νέος ιός με δεκάδες κρούσματα στην Κίνα - Τι συμπτώματα προκαλεί

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 10.8.2022
Langya: Νέος ιός με δεκάδες κρούσματα στην Κίνα - Τι συμπτώματα προκαλεί
Πιθανότατα μεταδόθηκε από τη μυγαλή στον άνθρωπο, ενώ πλέον έχει ανιχνευθεί και σε οικόσιτα ζώα.

Οι επιστήμονες έχουν αρχίσει να παρακολουθούν έναν νέο ιό στην Κίνα, με δεκάδες κρούσματα να έχουν καταγραφεί μέχρι στιγμής.

Ο νέος ιός Langya henipavirus (LayV) εντοπίστηκε για πρώτη φορά στις βορειοανατολικές επαρχίες Σαντόνγκ και Χενάν στα τέλη του 2018, αλλά επισήμως αναγνωρίστηκε από τους επιστήμονες μόλις την περασμένη εβδομάδα.

Ο ιός πιθανότατα μεταδόθηκε από τα ζώα στον άνθρωπο, είπαν οι επιστήμονες, και οι υγειονομικές αρχές της Ταϊβάν παρακολουθούν τώρα την εξάπλωσή του. Οι ερευνητές πραγματοποίησαν ελέγχους σε άγρια ​​ζώα και βρήκαν το ιικό RNA του LayV σε τουλάχιστον μια στις τέσσερις μυγαλές (από ένα σύνολο 262 ασπαλοκόμορφων θηλαστικών που ελέγχθησαν), «ένα εύρημα που υποδηλώνει ότι η μυγαλή μπορεί να είναι μια φυσική δεξαμενή». Ο ιός ανιχνεύθηκε επίσης στο 2% των οικόσιτων κατσικιών και στο 5% των σκύλων.

4293909635831817 62f38ef22300006200328c5e

PURIPAT PENPUN / EYEEM VIA GETTY IMAGES

Οι αρχικές έρευνες για τον ιό περιγράφηκαν σε αλληλογραφία που δημοσιεύτηκε από επιστήμονες από την Κίνα, τη Σιγκαπούρη και την Αυστραλία στο New England Journal of Medicine (NEJM) την περασμένη εβδομάδα.

Στους ανθρώπους, ο ιός προκαλεί συμπτώματα όπως πυρετό, κόπωση, βήχα, απώλεια όρεξης και μυϊκούς πόνους. Ολοι οι άνθρωποι που μολύνθηκαν είχαν πυρετό, είπαν οι επιστήμονες. Ο ιός ήταν το μόνο πιθανό παθογόνο που βρέθηκε σε 26 από τα 35 άτομα, υποδηλώνοντας ότι «το LayV ήταν η αιτία της εμπύρετης ασθένειας».

Τα κρούσματα LayV «δεν ήταν θανατηφόρα ή πολύ σοβαρά» μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τους ειδικούς, που λένε ότι «δεν υπήρχε ανάγκη για πανικό».

Δεν είναι ακόμη σαφές εάν ο ιός μπορεί να μεταδοθεί μεταξύ ανθρώπων, είπαν οι ερευνητές. Τα περισσότερα από τα 35 κρούσματα αφορούσαν αγρότες και άλλα μολυσμένα άτομα περιλάμβαναν εργάτες εργοστασίων.

Οι επιστήμονες ανέλυσαν την αλληλουχία του γονιδιώματος LayV και προσδιόρισαν ότι επρόκειτο για ιό henipa, μια κατηγορία ζωονοσογόνων ιών RNA που περιλαμβάνει επίσης τον ιό Hendra και τον ιό Nipah. Ο ιός Hendra – που επηρεάζει τα άλογα και τους ανθρώπους και προέρχεται από την Αυστραλία – και ο ιός Nipah, που έχει προκαλέσει εστίες επιδημιών στη νοτιοανατολική Ασία – έχουν συνδεθεί και οι δύο με υψηλά ποσοστά θνησιμότητας.

Το LayV σχετίζεται περισσότερο με τον ιό Mojiang, ο οποίος ανακαλύφθηκε στη νότια Κίνα.

Τα Κέντρα Ελέγχου Νοσημάτων της Ταϊβάν (CDC) ανακοίνωσαν την Κυριακή ότι θα εφαρμόσουν μέτρα αλληλουχίας γονιδιώματος και επιτήρησης για τον ιό.

Οι ειδικοί στις μολυσματικές ασθένειες έχουν προειδοποιήσει εδώ και καιρό ότι η κλιματική κρίση και η καταστροφή της φύσης θα αυξήσουν τον κίνδυνο μετάδοσης ιών από τα ζώα στον άνθρωπο, σε γεγονότα γνωστά ως «ζωονοσογόνες διαρροές».

Πηγή: huffingtonpost.gr