Επικίνδυνη η κατανάλωση ζωοτροφών με ωμό κρέας για γάτες και σκύλους

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 12.1.2018
Επικίνδυνη η κατανάλωση ζωοτροφών με ωμό κρέας για γάτες και σκύλους
Αναλύθηκαν 35 κατεψυγμένες ζωοτροφές με ωμό κρέας. Σε μεγάλο ποσοστό βρέθηκαν βακτήρια που σχετίζονται με επικίνδυνες λοιμώξεις στους ανθρώπους.

Η κατανάλωση ωμού κρέατος αποτελεί κίνδυνο όχι μόνο για την υγεία των ανθρώπων, αλλά και των κατοικίδιων ζώων, όπως οι σκύλοι και οι γάτες, προειδοποιεί μια νέα ολλανδική επιστημονική έρευνα.

Το πρόβλημα βρίσκεται στα παράσιτα και στα μικρόβια, όπως η σαλμονέλα και το κολοβακτηρίδιο E.coli, που συχνά βρίσκονται στο άψητο κρέας, το οποίο περιέχουν ορισμένες κατεψυγμένες ζωοτροφές (raw-meat based diets-RMBDs), αντίθετα με τις πιο συμβατικές ξηρές ή κονσερβαρισμένες τροφές για σκύλους και γάτες.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Ουτρέχτης, με επικεφαλής τον Πάουλ Οβεργκάου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Vet Record" της Βρετανικής Κτηνιατρικής Ένωσης, ανέλυσαν 35 κατεψυγμένες τροφές που περιέχουν ωμό κρέας (RMBDs) από οκτώ διαφορετικές εταιρείες.

Το βακτήριο E.coli εντοπίσθηκε σε οκτώ προϊόντα (23%), το βακτήριο λιστέρια σε 15 προϊόντα (43%) και η σαλμονέλα σε επτά (20%). Όλα αυτά τα βακτήρια έχουν συσχετισθεί με επικίνδυνες λοιμώξεις στους ανθρώπους.

Τέσσερα προϊόντα (11%) περιείχαν ένα είδος του παράσιτου σαρκοκύστη και άλλα τέσσερα ένα άλλο είδος του ίδιου παράσιτου. Σε δύο προϊόντα (6%) βρέθηκε τοξόπλασμα.

Τα κατεψυγμένα σκευάσματα ζωοτροφών με κρέας, που διατίθενται μέσω καταστημάτων για κατοικίδια και σούπερ-μάρκετ, έχουν γίνει δημοφιλή τα τελευταία χρόνια σε όλο τον κόσμο.

«Είναι ξεκάθαρο ότι τα εμπορικά τρόφιμα RMΒDs μπορεί να είναι μολυσμένα με διάφορα παθογόνα βακτήρια και παράσιτα, πράγμα που μπορεί να αποτελέσει την πηγή βακτηριακών λοιμώξεων στα κατοικίδια ζώα, οι οποίες επίσης, αν μεταδοθούν στους ανθρώπους, θα τους θέσουν σε κίνδυνο» τόνισαν οι ερευνητές.

Προσέθεσαν ότι «οι γάτες και οι σκύλοι που τρώνε ωμό κρέας, είναι επίσης πιθανότερο να μολυνθούν με βακτήρια ανθεκτικά στα αντιβιοτικά, από ό,τι τα ζώα που κάνουν πιο συμβατική διατροφή, με συνέπεια να υπάρχει σοβαρός κίνδυνος τόσο για την υγεία των ζώων όσο και γενικότερα για τη δημόσια υγεία».

Οι άνθρωποι μπορούν να μολυνθούν ερχόμενοι είτε σε άμεση επαφή με την τροφή με το μολυσμένο ωμό κρέας είτε με το μολυσμένο ζώο είτε με μια μολυσμένη επιφάνεια του σπιτιού.

Οι ερευνητές τονίζουν ότι είναι ανάγκη οι ζωοτροφές με ωμό κρέας να περιέχουν στη συσκευασία τους την κατάλληλη σήμανση και τις αναγκαίες οδηγίες προφύλαξης. Επεσήμαναν επίσης ότι κίνδυνος μόλυνσης υπάρχει και από το μη κατεψυγμένο ωμό κρέας.

ΗΠΑ: Απέσυρε την υποψηφιότητα για επανεκλογή ο Μπάιντεν, στηρίζει Κάμαλα Χάρις - Διαβάστε την επιστολή παραίτησής του

Κινεζική CMC/Βασιλικό: Τερματίσαμε τη σύμβαση με τους υπεργολάβους της προβλήτας από τον περασμένο Μάρτη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διαβεβαιώσεις Παπαναστασίου: Θα ολοκληρωθεί το τερματικό στο Βασιλικό - Σύντομα με πρόταση στον Πρόεδρο

50 χρόνια μετά την εισβολή: Ποιο τελικά είναι το πρόβλημά μας;

50 χρόνια μετά την εισβολή: Ποιο τελικά είναι το πρόβλημά μας;

Στο μικροσκόπιο για το χρέος: Τρωτά σημεία για την Κύπρο ιδιωτικό, δημόσιο και εξωτερικό χρέος