Επιστήμονες δημιούργησαν σκαθάρι με τρίτο μάτι

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 15.11.2017
Επιστήμονες δημιούργησαν σκαθάρι με τρίτο μάτι

Στη σειρά "Games of Thrones" ένα κοράκι με τρία μάτια κατέχει τα μυστικά του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος σε ένα φανταστικό βασίλειο. Αλλά και στο πιο πεζό γήινο βασίλειο δεν λείπουν οι εκπλήξεις, καθώς αμερικανοί επιστήμονες δημιούργησαν -με τις κατάλληλες γενετικές επεμβάσεις- ένα σκαθάρι σκαραβαίο με τρία μάτια.

Το τρίτο μάτι, δημιουργήθηκε στο μέτωπο και είναι πλήρως λειτουργικό. Στόχος των ερευνητών του Τμήματος Βιολογίας του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα, με επικεφαλής τον καθηγητή Αρμόν Μότζεκ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), είναι να μελετήσουν καλύτερα τους βιολογικούς μηχανισμούς μέσω των οποίων είναι δυνατό να δημιουργηθούν στη φύση νέα πολύπλοκα χαρακτηριστικά ή παλαιά χαρακτηριστικά σε νέα μέρη του σώματος.

Είχε προηγηθεί ένα παρόμοιο γενετικό πείραμα (για να κατανοηθεί πώς αναπτύσσεται το κεφάλι), το οποίο είχε οδηγήσει στην τυχαία δημιουργία ενός τρίτου ματιού. Αυτή τη φορά όμως, η δημιουργία του τρίτου ματιού έγινε σκόπιμα και κατευθυνόμενα.

Τα εν λόγω όργανα λέγονται «έκτοπα», επειδή αναπτύσσονται σε λάθος μέρος του σώματος. Οι αρχικές μελέτες σε μύγες είχαν οδηγήσει στη δημιουργία ματιών πάνω στις φτερούγες ή στα πόδια τους. Τα μάτια εκείνα ποτέ δεν λειτούργησαν σαν κανονικά μάτια. Αυτή τη φορά όμως, το μάτι στο κέντρο του μετώπου του σκαθαριού βλέπει κανονικά.

Είναι μάλλον περιττό να σχολιάσει κανείς ότι τα εν λόγω πειράματα έχουν κάτι από Φρανκενστάιν...