Η Οξφόρδη αποκάλυψε την Πέμπτη σχέδια για την απαγόρευση της κυκλοφορίας βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων οχημάτων στο κέντρο της.
Η Οξφόρδη αποκάλυψε την Πέμπτη σχέδια για την απαγόρευση της κυκλοφορίας βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων οχημάτων στο κέντρο της, στο πλαίσιο των πιο ριζοσπαστικών προτάσεων που έχουν διατυπωθεί μέχρι σήμερα στη Βρετανία για τη μείωση της ρύπανσης.
Ενώ το Λονδίνο καθιερώνει μια «ζώνη εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών», στο πλαίσιο της οποίας τα περισσότερα οχήματα με μεγάλη κατανάλωση καυσίμων θα πληρώνουν καθημερινά από το 2020 για να εισέρχονται στο κέντρο της πόλης, η «Ζώνη Μηδενικών Εκπομπών» της Οξφόρδης θα απαγορεύει από τη χρονολογία αυτή την είσοδο σε τμήμα της πόλης αυτοκινήτων που εκπέμπουν καυσαέρια.
«Όλοι εμείς που οδηγούμε ή χρησιμοποιούμε βενζινοκίνητα ή ντιζελοκίνητα οχήματα στην Οξφόρδη συμβάλλουμε στον τοξικό αέρα της πόλης», δήλωσε ο Τζον Τάνερ, μέλος του δημοτικού συμβουλίου της.
«Όλοι πρέπει να κάνουμε αυτό που μας αναλογεί- από την εθνική κυβέρνηση και τις τοπικές αρχές μέχρι τις επιχειρήσεις και τους κατοίκους- για να βάλουμε τέλος σ' αυτή την επείγουσα κατάσταση στον τομέα της δημόσιας υγείας».
Η Οξφόρδη θα εισαγάγει επίσης μειωμένες τιμές στάθμευσης για τα ηλεκτρικά οχήματα και τα ηλεκτρικά ταξί.
Στο πρώτο στάδιο της εφαρμογής των σχεδίων της από το 2020, τα ταξί, τα ιδιωτικά αυτοκίνητα, τα ελαφρά εμπορικά οχήματα και τα λεωφορεία που δεν είναι μηδενικών εκπομπών, θα απαγορευθούν από έξι δρόμους στο κέντρο της πόλης.
Η ζώνη αυτή σταδιακά θα διευρυνθεί για να περιλάβει περισσότερους δρόμους καθώς και άλλους τύπους οχημάτων μέχρι το 2035, οπότε όλα τα οχήματα που εκπέμπουν καυσαέρια, των φορτηγών περιλαμβανομένων, θα απαγορευθούν από το κέντρο.
Τα οριστικά σχέδια θα εκπονηθούν από τις τοπικές αρχές αφού ολοκληρωθεί μια διαβούλευση, στις 26 Νοεμβρίου.
Παρίσι: Επιθυμούν να βάλουν τέλος στα βενζινοκίνητα οχήματα μέχρι το 2030 Οι δημοτικές αρχές του Παρισιού ανακοίνωσαν ότι επιθυμούν να βάλουν τέλος στην κυκλοφορία βενζινοκίνητων οχημάτων στην πρωτεύουσα μέχρι το 2030 και στην κυκλοφορία οχημάτων ντίζελ το 2024, χωρίς ωστόσο να τα απαγορεύσουν, ώστε το Παρίσι να γίνει «μια πόλη με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα».
Οι δημοτικές αρχές αυτής της μητρόπολης, στην οποία ζουν περισσότεροι από δύο εκατομμύρια άνθρωποι, διευκρίνισαν πάντως ότι πρόκειται για έναν στόχο και δεν εξετάζουν την επιβολή κάποιας «απαγόρευσης».
Η πρωτεύουσα με δήμαρχο τη σοσιαλίστρια Αν Ινταλγκό θα προηγηθεί έτσι του στόχου της γαλλικής κυβέρνησης, η οποία ανακοίνωσε τον Ιούλιο ότι το 2040 θα σταματήσει η πώληση οχημάτων βενζίνης και ντίζελ. «Αν θέλουμε να επιτευχθεί ο στόχος, αυτό σημαίνει ότι η έξοδος από το ντίζελ και τη βενζίνη θα συμβεί πολλά χρόνια νωρίτερα στις αστικές ζώνες και ιδιαίτερα στις μεγάλες πόλεις», διευκρινίζει η δημαρχία στην ανακοίνωσή της.
«Η ιδέα είναι να σχεδιάσουμε μακροπρόθεσμα το τέλος των θερμικών οχημάτων, άρα και των ορυκτών πηγών ενέργειας με ορίζοντα το 2030. Πρόκειται για μια στρατηγική που έχει στόχο μια πόλη με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα», εξήγησε στο τηλεοπτικό δίκτυο franceinfo ο Κριστόφ Ναζντοβσκί, δημοτικός σύμβουλος που έχει εκλεγεί με το ψηφοδέλτιο των οικολόγων και είναι αρμόδιος για τις Μεταφορές.
«Είναι απολύτως εφικτό, αριθμός κατασκευαστών αυτοκινήτων ανακοίνωσαν το τέλος του ντίζελ και στρέφονται αποφασιστικά προς τους ηλεκτρικούς κινητήρες», διαβεβαίωσε.
«Ο τομέας των μεταφορών είναι ένας από τους κύριους τομείς που εκπέμπουν αέρια που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου», υπενθύμισε. «Η πόλη του Παρισιού επιθυμεί να πρωτοπορήσει, επειδή ο χρόνος πιέζει», πρόσθεσε υπογραμμίζοντας πως άλλες χώρες, όπως η Ινδία, έχουν ήδη ανακοινώσει το τέλος των θερμικών οχημάτων μέχρι το 2030.
«Ο στόχος αυτός σε καμιά περίπτωση δεν διατυπώνεται ως μια 'απαγόρευση' με ορίζοντα το 2030, αλλά ως μια πορεία που φαίνεται αξιόπιστη και εφικτή», διαβεβαιώνει η πόλη του Παρισιού.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.