Φόρμα αναζήτησης

Ο Τσίπρας κάνει… like στο Facebook και… unfollow στα ΜΜΕ

Η Κουμουνδούρου είναι σε φάση… Steve Jobs.

Η ψηφιοποίηση της λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ και η παρουσία του κόμματος στο διαδίκτυο (ιδιαίτερα στα social media) βρίσκονται πολύ ψηλά στην ατζέντα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Για το επιτελείο της Κουμουνδούρου το ζήτημα του e-ΣΥΡΙΖΑ μοιάζει να είναι τόσο σημαντικό όσο η διεύρυνση. Είναι χαρακτηριστικό ότι το λεξιλόγιο των social έχει πλήρως ενσωματωθεί στον εσωκομματικό διάλογο. Η ατάκα του Πάνου Σκουρλέτη «δεν θέλουμε followers αλλά κανονικά κομματικά μέλη» έδωσε τον τόνο στις διεργασίες για τον «νέο ΣΥΡΙΖΑ».

Ο e-ΣΥΡΙΖΑ

Τον… ψηφιακό τόνο στην Κουμουνδούρου τον δίνει ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας. Για τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ο «νέος ΣΥΡΙΖΑ» είναι ο e-ΣΥΡΙΖΑ. Είναι χαρακτηριστικά όσα είπε στην τοποθέτησή του στην Πολιτική Γραμματεία στις 28 Αυγούστου: «Το κόμμα και η κομματική δομή και οργάνωση στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης είναι ένα κρίσιμο θέμα που πρέπει να μας απασχολήσει σε βάθος. Οι νέες τεχνολογίες έχουν δημιουργήσει ένα νέο πλαίσιο καθημερινότητας για όλους μας, που το βασικό της χαρακτηριστικό είναι η μεγάλη ταχύτητα διάδοσης της πληροφορίας. Σε αυτό το νέο πλαίσιο η συζήτηση για τον μετασχηματισμό της δομής και την αναβάθμιση της πολιτικής λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ, δεν μπορεί να αγνοήσει αυτή τη νέα πραγματικότητα.»

Καταλήγοντας, ο Αλέξης Τσίπρας συνόψισε την ψηφιακή στρατηγική του με μια φράση-σύνθημα: «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μονόδρομος. Ο νέος ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να είναι ο e-ΣΥΡΙΖΑ.»

Admin ο Χαρίτσης

Όπως αναφέρει το CNN.gr, τον ρόλο του… admin στον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΣΥΡΙΖΑ έχει αναλάβει ο Αλέξης Χαρίτσης. Αυτή τη στιγμή στην Κουμουνδούρου έχουν δύο άμεσους στόχους στην κατεύθυνση της δημιουργίας του e-ΣΥΡΙΖΑ:

  1. Τη δημιουργία ψηφιακής κοινότητας των μελών και των φίλων του ΣΥΡΙΖΑ. Η ψηφιακή κοινότητα αποσκοπεί στη διευκόλυνση της ενημέρωσης για τις θέσεις του κόμματος, καθώς και στην ενίσχυση του αισθήματος του του «ανήκειν στον ΣΥΡΙΖΑ».
  2. Την αναβάθμιση της παρουσίας του κόμματος στο διαδίκτυο, ιδιαίτερα στα social media. Για το σκοπό αυτό ο κ. Χαρίτσης κάνει συναντήσει με καταξιωμένες εταιρίες στον τομέα αυτό.

Στα άμεσα σχέδια είναι και η εγκατάσταση νέου ασύρματου δικτύου στην Κουμουνδούρου γιατί το υπάρχουν είναι από την εποχή… Κωνσταντόπουλου, όπως λέει χαριτολογώντας στέλεχος του κόμματος.

Καν΄ το όπως ο Τραμπ

Πέρα από τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΣΥΡΙΖΑ, ο Αλέξης Τσίπρας θέλει να χρησιμοποιήσει τα social media για να μεταβάλει το επικοινωνιακό τοπίο που μετά τις εκλογές έχει γίνει εξαιρετικά αρνητικό (ως ασφυκτικό) για τον ΣΥΡΙΖΑ. «Το επικοινωνιακό περιβάλλον είναι εξαιρετικά εχθρικό και οι αντίπαλοί μας θα κάνουν ότι μπορούν για να μας απομονώσουν, να διαστρεβλώσουν τις θέσεις μας, να μας αποκόψουν από τα στρώματα που μας στηρίζουν», είπε ο Αλέξης Τσίπρας στην Πολιτική Γραμματεία.

Ο κ. Τσίπρας φαίνεται να ακολουθεί το μοντέλο Τραμπ. Υπενθυμίζεται ότι ο Αμερικανός πρόεδρος χρησιμοποίησε το Twitter για να επικοινωνεί απ’ ευθείας με τους πολίτες, χωρίς τη διαμεσολάβηση των ΜΜΕ που δεν τον υποστήριζαν . Κατ’ αντιστοιχία, ο Αλέξης Τσίπρας εντείνει τις τελευταίες μέρες την παρουσία του στο Facebook. Οι τοποθετήσεις του παίρνουν τη μορφή των post και όχι των δελτίων Τύπου, ενώ ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζει και θέματα γενικής επικαιρότητας όπως η απόφαση του Μπόρις Τζόνσον να κλείσει το βρετανικό κοινοβούλιο.

Αν κρίνουμε από τα like που μαζεύει ο κ. Τσίπρας, φαίνεται ότι μέχρι τώρα το… unfollow του στα ΜΜΕ βρίσκει ανταπόκριση.