Κυνηγούν τις προσφορές για να εξοικονομήσουν από τα ψώνια €375 ετησίως

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 13.3.2017
Κυνηγούν τις προσφορές για να εξοικονομήσουν από τα ψώνια €375 ετησίως
Ποσοστό 88% εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροπεταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σούπερμαρκετ κι οι προμηθευτές προϊόντων.

Όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα κυνηγούν οι Έλληνες καταναλωτές στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.


Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από τα αποτελέσματα ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2016/2017, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα.


Ποσοστό 88% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροπεταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων.


Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το 59% των καταναλωτών εξοικονομεί τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και το 32% τουλάχιστον 10%. Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 10% περίπου.


Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος πάνω από 7 ευρώ ανά εβδομάδα, 30 ευρώ μηνιαία ανά νοικοκυριό και 375 ευρώ ετησίως. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2010 εξαιτίας τόσο της μείωσης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου όσο και της αύξησης τόσο του ποσοστού των πωλήσεων που πραγματοποιείται μέσω προσφορών, όσο και της αύξησης της μέσης έκπτωσης ανά προσφορά.


Ένα ιδιαίτερα σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι μία σταθερή συσχέτιση της εξοικονόμησης μέσω προσφορών και εκπτώσεων στο σουπερμάρκετ με την εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ.


Συγκεκριμένα, όσο αυξάνεται η εξοικονόμηση μέσω προσφορών και εκπτώσεων, τόσο αυξάνεται η δαπάνη στο σουπερμάρκετ, όσο και η εξοικονόμηση μέσω των προσφορών και εκπτώσεων. Για αράδειγμα, οι καταναλωτές που εξοικονομούν λιγότερο από 5% έχουν μέση εβδομαδιαία δαπάνη 74,76 ευρώ και εξοικονομούν μόλις 2 ευρώ ανά εβδομάδα.


Αντίθετα οι καταναλωτές που εξοικονομούν 20% έως 30%, έχουν μέση εβδομαδιαία δαπάνη 89,46 ευρώ, αλλά εξοικονομούν 22 ευρώ ανά εβδομάδα ή 1.163 ευρώ τον χρόνο.


Πρόκειται για ένα αναμενόμενο εύρημα, καθώς είναι λογικό ότι οι καταναλωτές που έχουν μεγαλύτερες ανάγκες και άρα υψηλότερη δαπάνη (π.χ. οικογένειες με παιδιά), κυνηγούν περισσότερο τις προσφορές προκειμένου να αποκομίσουν μεγαλύτερη αξία. Αντίθετα καταναλωτές με μικρότερη δαπάνη, όπως π.χ. εργένηδες, φοιτητές κλπ είναι πιο αδιάφοροι προς τις προσφορές και αρκετά βιαστικοί στις αγορές τους.


Η έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ καταγράφει ενδιαφέροντα ευρήματα σε σχέση με τις αντιλήψεις και τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε σχέση με την επιλογή προσφορών και προωθητικών ενεργειών.


Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, δύο στις πέντε επισκέψεις στο σουπερμάρκετ έχει ως αφετηρία κάποια προσφορά για την οποία ενημερώθηκε ο καταναλωτής πριν επισκεφθεί το κατάστημα, κάτι που με δεδομένο ότι μέσος Έλληνας καταναλωτής επισκέπτεται το σουπερμάρκετ 4,5 φορές ανά εβδομάδα, πρακτικά σημαίνει ότι περίπου δύο φορά την εβδομάδα ο καταναλωτής αφιερώνει χρόνο για την αγορά (ή και κυνήγι) προσφορών.


Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι ένας στους δύο καταναλωτές 50% δηλώνει ότι ψάχνει ενεργητικά για προσφορές και εκπτώσεις στο διαδίκτυο και στα φυλλάδια των αλυσίδων σουπερμάρκετ πριν επισκεφθεί το κατάστημα για τις αγορές του.


Επιπλέον στο πλαίσιο της υιοθέτησης των «έξυπνων» αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών καταγράφονται και άλλες σημαντικές τάσεις. Συγκεκριμένα, το 71% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σουπερμάρκετ και το 63% ότι οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σουπερμάρκετ που θα επισκεφθούν. Το 76% των καταναλωτών δηλώνουν ότι αγοράζουν περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις σε σχέση με το παρελθόν.


Ποσοστό 46% των καταναλωτών είναι διατεθειμένοι μέχρι και να αλλάξουν το πρόγραμμα τους και τη διατροφή τους αν βρουν καλές προσφορές σε κάτι άλλο από την αρχική τους λίστα, κάτι που υποδηλώνει την μεγάλη διείσδυση στην καθημερινότητα του φαινομένου των προσφορών και εκπτώσεων.


Τέλος, οι καταναλωτές αξιολογούν ιδιαίτερα θετικά τις επιδόσεις των σουπερμάρκετ στον τομέα αυτό με το 79% του κοινού να δηλώνει ότι είναι εύκολο να βρει προσφορές στο σουπερμάρκετ και το 74% να δηλώνει ότι συγκριτικά με άλλα καταστήματα στο σουπερμάρκετ βρίσκει περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις.


Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Αναθυμιάσεις στην Πάφο: Στο νοσοκομείο 26 πρόσωπα - Η κατάσταση της υγείας των 8 παιδιών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αναθυμιάσεις στην Πάφο: Στο νοσοκομείο 26 πρόσωπα - Η κατάσταση της υγείας των 8 παιδιών

Αναθυμιάσεις στην Πάφο: Στο νοσοκομείο 26 πρόσωπα - Η κατάσταση της υγείας των 8 παιδιών

Βασιλικό: H VPSM διαψεύδει την κινεζική CMC για την προβλήτα - Τι λέει για αναστολή εργασιών
ΚΥΠΡΟΣ

Βασιλικό: H VPSM διαψεύδει την κινεζική CMC για την προβλήτα - Τι λέει για αναστολή εργασιών

Βασιλικό: H VPSM διαψεύδει την κινεζική CMC για την προβλήτα - Τι λέει για αναστολή εργασιών

Νέα κίτρινη προειδοποίηση εξέδωσε για αύριο η Μετεωρολογική Υπηρεσία - Πότε τίθεται σε ισχύ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέα κίτρινη προειδοποίηση εξέδωσε για αύριο η Μετεωρολογική Υπηρεσία - Πότε τίθεται σε ισχύ

Νέα κίτρινη προειδοποίηση εξέδωσε για αύριο η Μετεωρολογική Υπηρεσία - Πότε τίθεται σε ισχύ

Εκλογές στις ΗΠΑ: Τι λένε 11 δημοσκοπήσεις για την πιθανή αναμέτρηση Κάμαλα Χάρις - Ντόναλντ Τραμπ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εκλογές στις ΗΠΑ: Τι λένε 11 δημοσκοπήσεις για την πιθανή αναμέτρηση Κάμαλα Χάρις - Ντόναλντ Τραμπ

Εκλογές στις ΗΠΑ: Τι λένε 11 δημοσκοπήσεις για την πιθανή αναμέτρηση Κάμαλα Χάρις - Ντόναλντ Τραμπ

Απέρριψε έφεση εγγυητών σε δάνειο στη Λαϊκή Τράπεζα το Ανώτατο Δικαστήριο
ΚΥΠΡΟΣ

Απέρριψε έφεση εγγυητών σε δάνειο στη Λαϊκή Τράπεζα το Ανώτατο Δικαστήριο

Απέρριψε έφεση εγγυητών σε δάνειο στη Λαϊκή Τράπεζα το Ανώτατο Δικαστήριο