Φόρμα αναζήτησης

Περίπου 200 περιφερειακά αεροδρόμια κινδυνεύουν να κλείσουν λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού



Περίπου 200 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ευρώπη κινδυνεύουν να κλείσουν λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, αναφέρει ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Εμπορικής Υπηρεσίας Αεροδρομίων (ACI EUROPE).

Στην ανακοίνωση της ημερομηνίας 27 Οκτωβρίου, η Υπηρεσία προειδοποιεί ότι περίπου 193 μικρά περιφερειακά  αεροδρόμια στην Ευρώπη βρίσκονται αντιμέτωπα με τον κίνδυνο της οικονομικής κατάρρευσης, προειδοποιώντας ταυτόχρονα ότι τα πράγματα θα είναι χειρότερα εάν η αεροπορική κίνηση δεν αρχίσει να ανακάμπτει μέχρι το τέλος του χρόνου.

Προστίθεται ότι τα συγκεκριμένα αεροδρόμια απασχολούν 277 χιλιάδες άτομα και συνεισφέρουν περίπου 12,4 δισεκατομμύρια ευρώ στο συνολικό ευρωπαϊκό ΑΕΠ.

Σημειώνεται ακόμα πως η διαφαινόμενη απειλή κλεισίματος αεροδρομίων σημαίνει ότι η Ευρώπη αντιμετωπίζει την προοπτική της κατάρρευσης ενός σημαντικού μέρους του συστήματος των αεροπορικών μεταφορών της, εκτός και αν οι κυβερνήσεις εντείνουν τις προσπάθειες τους για να παρέχουν στους αερολιμένες την απαιτούμενη υποστήριξη, ωστόσο μέχρι στιγμής λίγες κυβερνήσεις το έχουν πράξει.

Σύμφωνα με τα δεδομένα που δημοσιεύθηκαν τον Σεπτέμβριο παρατηρήθηκε στα αεροδρόμια της Ευρώπης ετήσια μείωση της κίνησης επιβατών κατά 73% που ανέρχεται στα 172,5 εκατομμύρια επιβάτες, αυξάνοντας στα 1,29 δισεκατομμύρια τον συνολικό όγκο των χαμένων αεροπορικών θέσεων από τον Ιανουάριο του 2020.

Επίσης καταδεικνύεται ότι από τα μέσα Οκτωβρίου, η κίνηση των επιβατών μειώθηκε κατά 75% από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, φθάνοντας σε μείωση κατά 80% για τα αεροδρόμια στην ΕΕ / ΕΟΧ / Ελβετία / Ηνωμένο Βασίλειο.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται επίσης ότι η μονιμότητα των αυστηρών περιορισμών στα ταξίδια κατά τη χειμερινή περίοδο έχει επιδεινώσει σημαντικά τις προοπτικές της αεροπορικής κίνησης, όπως αυτή αντικατοπτρίζεται στις τελευταίες προβλέψεις της ACI EUROPE, ενώ αρκετές αεροπορικές εταιρείες έχουν μειώσει τα σχέδια χωρητικότητάς τους για το υπόλοιπο του έτους και εντός του 2021.

Ακόμα σημειώνεται πως τα αεροδρόμια που αντιμετωπίζουν προβλήματα  είναι κυρίως περιφερειακά αεροδρόμια, ενώ είναι ζωτικής σημασίας η οικονομική στήριξη τους από τις κυβερνήσεις των χωρών, σε μα προσπάθεια για αποτροπή της αυξανόμενης γεωγραφικής ανισότητας και την οικονομική ζημιά που θα επέλθει στην κοινωνία.

Την ίδια ώρα μεγάλο οικονομικό κίνδυνο αντιμετωπίζουν και τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια και κόμβοι, αφού έχουν μειώσει το κόστος και έχουν καταφύγει στις χρηματοπιστωτικές αγορές προκειμένου να διατηρήσουν οικονομική επιφάνεια σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Αυτή η ξαφνική αύξηση του χρέους, που ανέρχεται στα 16 δισεκατομμύρια ευρώ για τα 20 μεγαλύτερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, ισοδυναμεί με σχεδόν το 60% των εσόδων τους για ένα κανονικό χρόνο, ενώ λαμβάνοντας υπόψη ότι θα πρέπει να απολυθούν χιλιάδες εργαζόμενοι με υψηλή ειδίκευση, θέτει ακόμα περισσότερο σε κίνδυνο το μέλλον τους.

Στην ανακοίνωση φιλοξενείται και δήλωση του Γενικού Διευθυντή της ACI EUROPE, Olivier Jankovec ο οποίος ανέφερε μεταξύ άλλων πως «στο μέσο του δεύτερου κύματος της πανδημίας του κορωνοϊού η εξασφάλιση ασφαλών αεροπορικών ταξιδίων συνεχίζει να αποτελεί το κύριο μέλημά μας. Είναι ζωτικής σημασίας να μειώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τους κινδύνους εισαγωγής και διάδοσης του κορωνοϊού».

Ανέφερε επίσης ότι «τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν δείχνουν μια δραματικά ζοφερή εικόνα, αφού οκτώ μήνες μετά την έναρξη της πανδημίας του κορωνοϊού, όλα τα αεροδρόμια της Ευρώπης προσπαθούν να εξεύρουν χρήματα για να παραμείνουν ανοιχτά, αφού τα έσοδα τους δεν καλύπτουν καν το κόστος λειτουργίας τους.

Σημείωσε ακόμα πως με την επιβολή καραντίνας που επιβάλλεται από τις κυβερνήσεις τα αεροδρόμια της Ευρώπης φτάνουν με κάθε μέρα που περνά στο χείλος της καταστροφής.

ΚΥΠΕ/ΦΖ/ΓΧΡ

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.