Φόρμα αναζήτησης

Μάχη κατά της πειρατείας στα Στενά του Ορμούζ

Οι περίεργες εξαφανίσεις πλοίων, αλλά και τα περιστατικά πειρατείας στα Στενά του Ορμούζ, ανάγκασαν πολλές χώρες, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, να λάβουν μέτρα για τη διασφάλιση ενός περιβάλλοντος ασφαλούς πλεύσης, καθώς και τη μείωση της υφιστάμενης έντασης στην περιοχή.

Συνεργασία

Επτά κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα, το Βέλγιο, η Δανία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ολλανδία και η Πορτογαλία, συμφώνησαν τη δημιουργία ευρωπαϊκής ναυτικής αποστολής, ευελπιστώντας ότι σε αυτή τη συνεργασία θα προστεθούν στην πορεία και άλλες χώρες. Η αποστολή «EMASOH» έχει ως στόχο την παροχή πληροφοριών και επιτήρηση της κατάστασης στον Περσικό Κόλπο και την Αραβική Θάλασσα. Όπως ανακοίνωσαν τα μέρη, η αποστολή θα επιχειρήσει να διασφαλίσει την ελεύθερη ναυσιπλοΐα και να εξασφαλίσει επαρκείς μηχανισμούς συντονισμού και ανταλλαγής πληροφοριών με όλους τους εταίρους που δραστηριοποιούνται στην περιοχή. Επιπλέον, στοχεύει στην ενίσχυση της κλιμάκωσης διπλωματικών προσπαθειών για την εξασφάλιση μεγαλύτερης σταθερότητας και ενός περιεκτικού περιφερειακού διαλόγου.

Και η Σεούλ

Την ίδια στιγμή, η Νότια Κορέα ανακοίνωσε ότι θα ενισχύσει την αποστολή της στη μάχη κατά της πειρατείας στα Στενά του Ορμούζ. Σύμφωνα με τα διεθνή Μέσα, η κίνηση αυτή ήρθε μετά από πιέσεις που δέχθηκε η Σεούλ από την Ουάσινγκτον για φύλαξη των δεξαμενόπλοιών της που κινούνται στην περιοχή του Κόλπου. Οι επιθέσεις το 2019 εναντίον πετρελαιοφόρων στα Στενά του Ορμούζ, στα ανοικτά του Ιράν, ώθησαν τις ΗΠΑ να ανακοινώσουν ότι αρχίζουν διαδικασία συγκρότησης διεθνούς συνασπισμού που θα εγγυάται την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην περιοχή. Η παρουσία της Νότιας Κορέας στην περιοχή χρονολογείται από το 2009, όπου σε συνεργασία με αεροναυτικές δυνάμεις κρατών της Αφρικής, των ΗΠΑ και της ΕΕ, επιχειρεί να πατάξει την πειρατεία. Η μονάδα Τσονγκχέ διεξήγαγε επιχειρήσεις όπως η διάσωση, το 2011, εμπορικού πλοίου της Νότιας Κορέας και του πληρώματός του που είχαν πέσει στα χέρια πειρατών. Στελέχη των ένοπλων δυνάμεων της Νότιας Κορέας είχαν εξοντώσει οκτώ πειρατές και είχαν συλλάβει άλλους πέντε σε αυτήν την επιχείρηση.

Σημαντικότητα

Τα Στενά του Ορμούζ θεωρούνται δίαυλος στρατηγικής και ζωτικής σημασίας για τη ναυτιλία, καθώς συνδέει τους πετρελαιοπαραγωγούς της Μέσης Ανατολής με την παγκόσμια αγορά, ενώ βρίσκονται στο επίκεντρο των εντάσεων της περιοχής για δεκαετίες. Η μεγαλύτερη ποσότητα αργού πετρελαίου που εξάγεται από τη Σαουδική Αραβία, το Ιράν, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κουβέιτ και το Ιράκ -όλα τα μέλη του Οργανισμού Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών- μεταφέρεται μέσω του θαλάσσιου αυτού διαύλου. Χρησιμοποιείται για σχεδόν όλο το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (ΥΦΑ) που παράγεται από τον μεγαλύτερο εξαγωγέα ΥΦΑ του κόσμου, το Κατάρ. Οι ροές μέσω του στενού διαύλου το 2018 αποτελούσαν περίπου το ένα τρίτο του συνολικού παγκόσμιου πετρελαίου που διαπραγματεύεται στη θάλασσα. Περισσότερο από το ένα τέταρτο του παγκόσμιου εμπορίου υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) διήλθε επίσης από εκεί πέρυσι. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το 76% του αργού πετρελαίου που διακινήθηκε έφτασε στις ασιατικές αγορές το 2018. Η Κίνα, η Ινδία, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Σιγκαπούρη ήταν οι μεγαλύτεροι προορισμοί για αργό πετρέλαιο που διέρχεται από το Στενό του Ορμούζ στην Ασία, αντιπροσωπεύοντας το 65% του συνόλου του αργού πετρελαίου που διακινήθηκε μέσω του Στενού πέρυσι.

Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.