Με αφορμή τη συμπλήρωση των πρώτων έξι μηνών λειτουργίας του Επαρχιακού Οργανισμού Αυτοδιοίκησης Λεμεσού, ο πρόεδρος του ΕΟΑ Λεμεσού, Γιάννης Τσουλόφτας, μιλά στον «Π» για τη μέχρι τώρα πορεία του Οργανισμού, τα μεγάλα προβλήματα που πρέπει να ξεπεραστούν και την τεράστια ανάγκη που υπάρχει για στελέχωση του ΕΟΑ με το κατάλληλο προσωπικό και τι πρόβλημα εντοπίζει στις εγκεκριμένες κλίμακες από το Υπουργείο Εσωτερικών. Δίνει στοιχεία για το μεγάλο ζήτημα της αδειοδότησης και τη μέχρι τώρα αποτελεσματικότητα του ΕΟΑ, καθώς επίσης και απαντήσεις για τα αυξανόμενα προβλήματα στο δίκτυο υδροδότησης του ΕΟΑ. Ο Γιάννης Τσουλόφτας προτείνει μεταξύ άλλων συγκεκριμένες αλλαγές στη νομοθεσία που διέπει τους ΕΟΑ με σκοπό να καταστούν πραγματικά αυτόνομοι, τόσο οικονομικά όσο και διοικητικά. Απαντά για κάποια προβλήματα που υπήρξαν στη μεταξύ τους σχέση με τον υπουργό Εσωτερικών Κωνσταντίνο Ιωάννου, τονίζοντας ότι αυτά έχουν ξεπεραστεί. Τέλος, θέτει τις βασικές προτεραιότητες του ΕΟΑ για το 2025, έχοντας ήδη την εμπειρία του πρώτου εξαμήνου λειτουργίας.
Αισίως 6 μήνες ΕΟΑ Λεμεσού. Βρήκε τα πόδια του ο Οργανισμός; Λειτουργεί πλέον σε «κανονικότητα»;
Έχουμε πετύχει πολλά αυτή την κρίσιμη αρχική περίοδο των πρώτων έξι μηνών, αλλά βρισκόμαστε ακόμη πολύ μακριά από την κανονικότητα και την κατάσταση εύρυθμης λειτουργίας του Οργανισμού μας. Ακόμη αντιμετωπίζουμε τα τεράστια προβλήματα που κληρονομήσαμε, κυρίως στους τομείς της αδειοδότησης και της ύδρευσης των νέων περιοχών.
Καθημερινά λύνουμε προβλήματα. Σε πολλές περιπτώσεις αναγκαζόμαστε να δράσουμε πυροσβεστικά, λόγω της κατεπείγουσας φύσης και του μεγάλου αριθμού των προβλημάτων που έχουμε κληρονομήσει, αλλά ταυτόχρονα εκπονούμε βραχυπρόθεσμους, μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους σχεδιασμούς για να δημιουργήσουμε το κατάλληλο θεσμικό και επιχειρηματικό υπόβαθρό αλλά και την απαιτούμενη εταιρική κουλτούρα, έτσι ώστε ο οργανισμός μας να μπορέσει να εκτελέσει στον βέλτιστο δυνατό βαθμό την αποστολή του και να ανταποκριθεί στις ανάγκες και προσδοκίες της κοινωνίας και της οικονομίας.
Μας ενθαρρύνει ιδιαίτερα η ύπαρξη μιας εξαιρετικής διευθυντικής ομάδας στον ΕΟΑ Λεμεσού, η οποία αποτελείται από έμπειρους και άρτιους τεχνοκράτες. Επίσης, ιδιαίτερη ικανοποίηση εκφράζω για το προσωπικό που προέρχεται από το ΣΥΛ και το ΣΑΛΑ το οποίο απετέλεσε το προζύμι και τη ραχοκοκαλιά του νέου Οργανισμού και ανέλαβε με προθυμία και επαγγελματισμό ευθύνες που δεν του αναλογούσαν στην προσπάθεια δημιουργίας του νέου Οργανισμού. Ευχαριστίες εκφράζω επίσης και προς το αποσπασθέν προσωπικό στην Επιχειρηματική Μονάδα Αδειοδότησης, το οποίο μας βοήθησε στο πολύ δύσκολο έργο της σύστασης και αρχικής λειτουργίας αυτής της δραστηριότητας.
Πάνω από 3.000 αιτήσεις
Πόσες πολεοδομικές και πόσες οικοδομικές άδειες έχουν εκδοθεί μέχρι τώρα από τον ΕΟΑ;
Από την ημερομηνία έναρξης της λειτουργίας του ΕΟΑ Λεμεσού μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2024 έχουν διεκπεραιωθεί 1.721 πολεοδομικές και 1.666 οικοδομικές αιτήσεις.
Παρ' όλο που παράγουμε έναν αρκετά μεγάλο αριθμό αδειών κάθε μήνα, λαμβάνουμε επίσης έναν πολύ μεγάλο αριθμό νέων αιτήσεων, λόγω της έντονης ανάπτυξης στην επαρχία μας, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός των εκκρεμουσών υποθέσεων να βρίσκεται ακόμα σε υψηλά επίπεδα. Έχουμε θέσει σε εφαρμογή το σχέδιο εργολαβικής διεκπεραίωσης των παλαιών και καθυστερημένων υποθέσεων που έχουμε κληρονομήσει και ως προς τούτο αξιοποιούμε δικό μας προσωπικό, το οποίο έχει αποσπαστεί κοντά μας, προσωπικό των δήμων της επαρχίας μας με εμπειρία στην αδειοδότηση και το πρόσφατα συνταξιοδοτηθέν προσωπικό του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως.
Λειτουργεί τελικά ο ΙΠΠΟΔΑΜΟΣ;
Η πλατφόρμα ΙΠΠΟΔΑΜΟΣ, παρ' όλο που έχει βελτιωθεί αρκετά σε σχέση με την 1η Ιουλίου 2024, εξακολουθεί να μην μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα φιλικό, αποτελεσματικό και σύγχρονο εργαλείο. Αναμένουμε ακόμη περισσότερες βελτιώσεις από το κεντρικό κράτος που έχει την ευθύνη για την πλατφόρμα αυτή.
Από πλευράς στελέχωσης, έχει συμπληρωθεί το οργανόγραμμα;
Δυστυχώς αντιμετωπίζουμε τεράστια προβλήματα στο θέμα της οργανωτικής δομής και της στελέχωσης επειδή διάφορα κυβερνητικά τμήματα θεωρούν αρμοδιότητα και προνόμιό τους να επεμβαίνουν στα εσωτερικά μας και να καθορίζουν θέματα για τα οποία απόλυτη αρμοδιότητα θα έπρεπε να έχει το δ.σ. του Οργανισμού μας.
Το κεντρικό κράτος υιοθέτησε μια ολοκληρωτικού τύπου φιλοσοφία και επέβαλε όπως η οργανωτική δομή όλων των επαρχιών, μικρών και μεγάλων, είναι ακριβώς η ίδια. Αυτό φυσικά δεν συνάδει με τους φρενήρεις ρυθμούς ανάπτυξης στην επαρχία μας. Επίσης, με την απόφασή του να καταργήσει την εναλλαξιμότητα του προσωπικού μεταξύ των επιχειρηματικών μονάδων του Οργανισμού, βλάπτει σοβαρά την ευελιξία και αποτελεσματικότητά μας.
Ακόμη χειρότερη και επιβλαβέστερη είναι η απόφαση του κεντρικού κράτους να καταργήσει τις μεσαίες βαθμίδες εισδοχής τεχνικού προσωπικού στον Οργανισμό μας. Συγκεκριμένα έχουν καταργήσει τις μεσαίες κλίμακες εισδοχής Α5 (Α5/Α7/Α8) και Α8 (Α8/Α10/Α11) για το προσωπικό με τεχνική κατάρτιση και μας έχουν επιβάλει μόνο την πολύ υψηλή κλίμακα Α9 (Α9/Α11/Α12) και την πολύ χαμηλή κλίμακα Α2 (Α2/Α5/Α7). Αυτό μας δυσκολεύει αφάνταστα επειδή με την πολύ υψηλή κλίμακα Α9 το κόστος προσωπικού εκτοξεύεται σε ασύλληπτα επίπεδα, ενώ η πολύ χαμηλή κλίμακα Α2 δεν αναμένεται να προσελκύσει επαρκές ποσοτικά και ποιοτικά προσωπικό.
Δυστυχώς υπάρχει μια παντελής έλλειψη αντίληψης της επιχειρηματικής πτυχής των δραστηριοτήτων μας σε κάποια κυβερνητικά τμήματα, τα οποία δεν προβληματίζονται για τα οικονομικά επειδή γι’ αυτούς αποτελεί δεδομένο και αυτονόητο ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι πληρώνονται από το πάγιο ταμείο της Δημοκρατίας, δηλαδή από τη φορολογία των πολιτών και των επιχειρήσεων, χωρίς να προβληματίζεται κανένας κατά πόσο κάθε κυβερνητικό τμήμα αποτελεί βιώσιμο κέντρο κόστους. Στην περίπτωσή μας κάθε διαφορετική δραστηριότητα πρέπει να είναι μια αυτόνομη και οικονομικά βιώσιμη επιχειρηματική μονάδα και τόσο το κόστος όσο και η ποιότητα του προσωπικού είναι στο επίκεντρο της προσοχής μας.
Ιδιαίτερα μας ανησυχεί η ακατανόητη και επιβλαβής απόφαση του κεντρικού κράτους να περιορίσει την εναλλαξιμότητα και την ευελιξία του Οργανισμού μας, αφού αποφάσισε να μας στερήσει τη δυνατότητα μετακίνησης μηχανικών μεταξύ των επιχειρηματικών μονάδων του Οργανισμού, προωθώντας έτσι τη δημιουργία στεγανών και «κάστρων» εντός του Οργανισμού μας. Η παρωχημένη αυτή φιλοσοφία του κεντρικού κράτους καταστρατηγεί για ακόμη μια φορά τη φιλοσοφία της δημιουργίας αυτοδιοικούμενων και αυτοχρηματοδοτούμενων Οργανισμών και, ακόμη χειρότερα, μεταφέρει τις παθογένειες της δημόσιας υπηρεσίας στους νέους Οργανισμούς, οι οποίοι θα έπρεπε να είναι σύγχρονοι, μοντέρνοι, ευέλικτοι και με υψηλό πνεύμα κοινωνικής ευθύνης και επιχειρηματικότητας. Απαιτούμε από το κεντρικό κράτος όπως άμεσα τερματίσει την παρέμβασή του στα εσωτερικά μας, ιδιαίτερα σε τομείς τους οποίους δεν κατανοεί.
Πόσες προσλήψεις πρέπει να γίνουν;
Έχουν εγκριθεί στον προϋπολογισμό μας 117 νέες υπαλληλικές θέσεις και 43 θέσεις ωρομίσθιου προσωπικού. Ωστόσο, λόγω της ακαταλληλότητας των μισθολογικών κλιμάκων και του περιορισμού στην ευελιξία που μας επιβλήθηκε, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σε πλήρωση όλων των θέσεων διότι σε τέτοια περίπτωση ο Οργανισμός μας θα χρεοκοπήσει και θα δημιουργήσει δομές που πολύ σύντομα θα είναι περιττές ή ανεπαρκείς. Αναμένουμε από το κεντρικό κράτος να εγκρίνει τις διορθωτικές ενέργειες τις οποίες θα περιλάβουμε στον προϋπολογισμό του 2025 για να αποφευχθούν καθυστερήσεις που θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία της επαρχίας μας.
Περισσότερη αυτονομία
Τώρα που το ζείτε από μέσα… τι γίνεται με τα οικονομικά του ΕΟΑ; Θα μπορέσει όντως να είναι αυτόνομος, διατηρώντας την αυτονομία κάθε υπηρεσίας/Διεύθυνσης;
Δυστυχώς οι ΕΟΑ θα έπρεπε να είναι αυτόνομοι, δηλαδή αυτοδιοικούμενοι και αυτοχρηματοδοτούμενοι. Αυτό ισχύει μόνο στη θεωρία και αξιοποιείται από το κεντρικό κράτος για να αποφύγει να χρηματοδοτήσει δραστηριότητες που μας έχει φορτώσει και οι οποίες δεν έχουν εισόδημα. Επειδή όλα τα εισοδήματα των ΕΟΑ προέρχονται από τέλη ανταποδοτικού χαρακτήρα και όλες μας οι δραστηριότητες αποτελούν ξεχωριστά κέντρα κόστους, δεν επιτρέπονται δηλαδή οι σταυροειδείς επιδοτήσεις μεταξύ των επιχειρηματικών μονάδων των ΕΟΑ (ύδρευση, αποχέτευση λυμάτων, αποχέτευση ομβρίων, διαχείριση στερεών αποβλήτων και αδειοδότηση), η μεταφορά κοντά μας αρμοδιοτήτων που έχουν τεράστιο κόστος αλλά δεν έχουν εισόδημα καταστρατηγεί τη βασική φιλοσοφία της δημιουργίας αυτοχρηματοδοτούμενων και αυτοδιοικούμενων Οργανισμών.
Η μεταφορά σε μας της αρμοδιότητας για τις επικίνδυνες οικοδομές, χωρίς κανένας να ασχοληθεί με το θέμα της χρηματοδότησης και χωρίς εμείς να έχουμε την οποιαδήποτε δυνατότητα χρηματοδότησης της δραστηριότητας αυτής, δείχνει τη ρηχότητα και την επιπολαιότητα με την οποία λαμβάνονται αποφάσεις. Για να αρθεί η επικινδυνότητα των επικίνδυνων κτηρίων στη Λεμεσό χρειάζονται δεκάδες, ίσως και εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Πού θα βρούμε εμείς αυτά τα λεφτά, κανείς δεν φαίνεται να προβληματίζεται. Απλά ψηφίστηκε η νομοθεσία να μεταφερθεί σε μας η αρμοδιότητα αυτή και ας κόψουμε τον λαιμό μας να βρούμε λύση.
Κατά παρόμοιο τρόπο μας προβληματίζει η μεταφορά σε μας της ευθύνης για τη διαχείριση του βρόχινου νερού ιδιαίτερα στις μικρές και ορεινές κοινότητές μας, όπου είναι δύσκολη η επιβολή φορολογίας για κατασκευή έργων ομβρίων. Έχουμε εκφράσει τις ανησυχίες μας στους αρμόδιους φορείς του κράτους αλλά ακόμη δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση. Ένα άλλο θέμα που μας προβληματίζει είναι η τιμολόγηση πολεοδομικών και οικοδομικών αδειών, η οποία παραμένει ίδια εδώ και δεκαετίες. Ποια σύγχρονη επιχείρηση εφαρμόζει τιμολόγιο είκοσι χρόνων; Εάν δεν αναθεωρηθεί άμεσα το τιμολόγιο για έκδοση αδειών ανάπτυξης, οι Οργανισμοί μας νομοτελειακά θα χρεοκοπήσουν. Αυτό που απασχολεί την κοινωνία και την οικονομία δεν είναι το κόστος έκδοσης μιας άδειας, το οποίο είναι πολύ χαμηλό, αλλά οι χρονοβόρες διαδικασίες. Η έλλειψη επαρκών πόρων δυσκολεύει και την επιτάχυνση της διαδικασίας αδειοδότησης.
Κάνετε σκέψεις για να προτείνετε νομοθετικές αλλαγές για τη λειτουργία των ΕΟΑ;
Θα πρέπει οι ΕΟΑ να είναι πραγματικά αυτόνομοι. Ως προς τούτο χρειάζονται νομοθετικές ρυθμίσεις οι οποίες να βελτιώνουν την αυτονομία, την ευελιξία, την ταχύτητα, την αποτελεσματικότητα, τη χρηματοδότηση και τη βιωσιμότητά μας. Θα πρέπει άμεσα να γίνουν νομοθετικές ρυθμίσεις σε σχέση με τη δραστηριότητα των επικίνδυνων οικοδομών, την οποία αναλαμβάνουμε την 1η Απριλίου 2025, αναφορικά με τη χρηματοδότηση της δραστηριότητας αυτής αλλά και τη δημιουργία των απαραίτητων νομικών και διοικητικών εργαλείων που θα μας επιτρέψουν να εκτελέσουμε αυτή την αποστολή με αποτελεσματικότητα και αξιοπιστία. Επίσης εισηγούμαστε τη νομοθετική ρύθμιση έτσι ώστε συγκεκριμένες δραστηριότητες που ενδεχομένως να μην μπορούν να είναι οικονομικά αυτοχρηματοδοτούμενες, όπως έργα υποδομής σε μικρές κοινότητες, να μπορούν να λαμβάνουν κρατική επιχορήγηση.
Το επίπεδο συνεργασίας με τους άλλους ΕΟΑ πού βρίσκεται;
Έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία και ταύτιση απόψεων με όλους τους συναδέλφους των άλλων επαρχιών και συναντιόμαστε περιοδικά για να ανταλλάσσουμε απόψεις και να καθορίζουμε κοινές πολιτικές και θέσεις. Ωστόσο θεωρώ ωφέλιμη την ύπαρξη ενός θεσμοθετημένου συντονιστικού οργάνου αντίστοιχου της Ένωσης Δήμων, το οποίο να συμμετέχει θεσμικά σε ό,τι μας αφορά. Τώρα η συμμετοχή μας σε όργανα, επιτροπές, συμβούλια κτλ επαφίεται στην καλή προαίρεση κάποιων αρμοδίων. Σε πολλές περιπτώσεις η συμμετοχή μας δεν προνοείται από τη σχετική νομοθεσία, η οποία προϋπήρχε της ύπαρξης των ΕΟΑ και δεν έχει επικαιροποιηθεί.
Η συνεργασία με τους δήμους σε ποιο επίπεδο βρίσκεται σήμερα; Είναι προς τη σωστή κατεύθυνση δότι ήμοι και κοινότητες συμμετέχουν διά αντιπροσώπων στο συμβούλιο του ΕΟΑ;
Θα πρέπει το κάθε μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ΕΟΑ να λαμβάνει αποφάσεις και να ψηφίζει με γνώμονα το συμφέρον του ΕΟΑ. Μας λυπεί το γεγονός ότι κάποια μέλη του διοικητικού μας συμβουλίου έχουν καταψηφίσει πρόνοιες του προϋπολογισμού, όχι επειδή αυτές δεν ήταν ορθές και συμφέρουσες για τον ΕΟΑ, αλλά επειδή, κατά την άποψή τους, ενδεχομένως να είχαν κάποιες παρενέργειες σε άλλους Οργανισμούς.
Αναμένουμε ότι τα μέλη του διοικητικού μας συμβουλίου θα θεωρούν το συμφέρον του ΕΟΑ ως υπέρτατή τους προτεραιότητα. Εμείς θεωρούμε ότι δεν πρέπει να υπάρχει ανταγωνιστικότητα μεταξύ τοπικών Αρχών και του ΕΟΑ εφόσον βασική μας αποστολή είναι η εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων στις τοπικές Αρχές που συμμετέχουν στο δ.σ. μας, άρα κατ’ επέκταση των ίδιων των τοπικών Αρχών.
Αντιπλημμυρικά
Στη Λεμεσό έγιναν από το ΣΑΛΑ και τον Δήμο Λεμεσού σημαντικά αντιπλημμυρικά έργα. Παρ’ αυτά υπάρχουν ακόμα σημεία που πλημμυρίζουν. Να περιμένουμε σύντομα επιπρόσθετα έργα; Υπάρχει τρόπος να λυθεί το θέμα οριστικά;
Ναιη, το ΣΑΛΑ υλοποίησε την τριετία 2021 έως 2023 με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα τα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα στη Λεμεσό και νιώθουμε ιδιαίτερη ικανοποίηση και περηφάνια που έχουμε δώσει ένα οριστικό τέλος στο σοβαρό πρόβλημα των καταστροφικών πλημμυρών σε διάφορες περιοχές της πόλης μας, ιδιαίτερα στο ιστορικό κέντρο της Λεμεσού. Ωστόσο υπάρχουν ακόμα κάποια προβλήματα περιμετρικά του κέντρου και παρουσιάστηκαν πέρσι και φέτος κάποια προβλήματα κυρίως σε δρόμους όπου η ευθύνη για την κατασκευή δικτύων διαχείρισης ομβρίων δεν ανήκε στο ΣΑΛΑ, δηλαδή στο κεντρικό οδικό δίκτυο της πόλης. Εξετάζουμε όλες αυτές τις περιπτώσεις και ήδη δρομολογούμε λύσεις για τα εναπομείναντα προβλήματα διαχείρισης του βρόχινου νερού στην πόλη μας.
Στη Λεμεσό παρατηρούμε αρκετές βλάβες στο δίκτυο νερού. Υπάρχει κάποιο ειδικό πρόβλημα; Ποιο το πλάνο επίλυσης;
Ναι, την 1η Ιουλίου 2024 βρεθήκαμε προ μίας δυσάρεστης έκπληξης, να διαπιστώσουμε ότι το δίκτυο ύδρευσης που κληρονομήσαμε στις νέες περιοχές ήταν σε άθλια κατάσταση, με αποτέλεσμα στο μέσο του καλοκαιριού να αντιμετωπίσουμε μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση.
Οι βλάβες στο νέο δίκτυο (δηλαδή στις περιοχές πέραν του δικτύου του ΣΥΛ) ήταν δεκαπλάσιες σε αριθμό ανά μήκος δικτύου και υπήρχε παντελής έλλειψη πληροφόρησης αναφορικά με τα τεχνικά και τοπογραφικά δεδομένα του δικτύου (διατομές, αντοχές και βάθος αγωγών, ροές, πιέσεις, δυνατότητα ζωνοποίησης, τηλεμετρία κτλ). Επιπρόσθετα άτομα που είχαν κάποια γνώση των δικτύων αυτών δεν μεταφέρθηκαν στον ΕΟΑ.
Έχουμε προσπαθήσει να χειριστούμε την κατάσταση πυροσβεστικά το προηγούμενο καλοκαίρι και έχουμε εκπονήσει έναν βραχυπρόθεσμο σχεδιασμό για το επόμενο καλοκαίρι. Επίσης, βρισκόμαστε τώρα στη διαδικασία εκπόνησης ενός μακρόπνοου σχεδιασμού για οριστική βελτίωση και τεχνολογική αναβάθμιση των δικτύων στις νέες περιοχές. Σχετικά με τις δυτικές περιοχές, όπου αντιμετωπίζονται τα σοβαρότερα προβλήματα, σχεδιάζουμε την ανάθεση σε μελετητικό οίκο σύμβασης για εκπόνηση ενός ρυθμιστικού σχεδίου (masterplan) στο οποίο να κινούνται οι επιμέρους δράσεις μας.
Βασικοί στόχοι του ΕΟΑ για το 2025 ποιοι είναι;
Για το 2025 θέτουμε τρεις βασικούς στόχους:
(α) την προώθηση της διαδικασίας στελέχωσης του Οργανισμού μας
(β) την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων ύδρευσης στις νέες περιοχές και
(γ) την επιτάχυνση της διαδικασίας αδειοδότησης.
Ειδικά η επιτάχυνση της διαδικασίας αδειοδότησης αποτελεί για μας ύψιστη προτεραιότητα. Δεν έχουμε λόγο ύπαρξης εάν δεν καταφέρουμε να εξορθολογίσουμε και να επιταχύνουμε θεαματικά τη διαδικασία έκδοσης πολεοδομικών και οικοδομικών αδειών. Η χώρα μας αποτελεί ίσως το μοναδικό παράδειγμα παγκοσμίως όπου το κράτος καθυστερεί την ανάπτυξη της χώρας και κατ’ επέκταση την παραγωγή εθνικού πλούτου. Θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας και ό,τι δεν περνά από το χέρι μας για να επιταχύνουμε την έκδοση αδειών ανάπτυξης στην επαρχία μας!
Όραμα και στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε έναν Οργανισμό με κοινωνική και περιβαλλοντική ευαισθησία που θα είναι η κατ' εξοχήν κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης στην επαρχία μας, έναν Οργανισμό για τον οποίον κάθε Λεμεσιανός να αισθάνεται περηφάνια.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.