«Όχι» Δήμου Λεμεσού για λεωφορειολωρίδες στη λεωφόρο Νίκου και Δέποινας Παττίχη: Η μελέτη αξιολόγησης για park and ride

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΖΟΥΡΟΣ Δημοσιεύθηκε 19.9.2024 Ενημερώθηκε 19.9.2024
«Όχι» Δήμου Λεμεσού για λεωφορειολωρίδες στη λεωφόρο Νίκου και Δέποινας Παττίχη: Η μελέτη αξιολόγησης για park and ride
Το θέμα θα συζητηθεί σήμερα το μεσημέρι, στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών

Την ομόφωνη αντίθεσή του στις λεωφορειολωρίδες, όπως αυτές προτείνονται, από το Υπουργείο Μεταφορών, αποφάσισε σε χθεσινή έκτακτη βραδινή του συνεδρία το Δημοτικό Συμβούλιο Λεμεσού. Σε μία αίθουσα γεμάτη από επηρεαζόμενους κατοίκους και καταστηματάρχες της λεωφόρου Νίκου και Δέσποινας Παττίχη, το δημοτικό συμβούλιο της πόλης πήρε την απόφαση να εκφράσει αρνητική θέση προς το Υπουργείο για τις λεωφορειολωρίδες τόσο επί της Νίκου Παττίχη όσο και επί της παραλιακής λεωφόρου. Πλέον, το μπαλάκι της απόφασης πάει στο Υπουργείο Συγκοινωνιών και συγκεκριμένα στον ίδιο τον Υπουργό Αλέξη Βαφεάδη που θα κληθεί να αποφασίσει τι μέλλει γενέσθαι με το έργο, το οποίο ειρήσθω εν παρόδω βρίσκεται ήδη σε διαδικασία δημοπράτησης προσφορών.

Καταλήγοντας στη θέση του σώματος ο κ. Αρμεύτης είπε ότι «δεν μπορούν να αποδώσουν αυτή τη στιγμή οι λεωφορειολωρίδες» και πως «χρειάζονται σωστές αποφάσεις», με τον ακαδημαϊκό πολεοδόμο Βύρωνα Ιωάννου να συμφωνεί ότι «υπάρχει υψηλό ρίσκο αποτυχίας των λεωφορειλωρίωδων με τα σημερινά δεδομένα αφού δεν πληρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις».

Το εν λόγω έργο, όπως έχει αναφερθεί και παλαιότερα, πέρα από τις λεωφορειολωρίδες σε παραλιακό και Νίκου Παττίχη, προτείνει ένα εκτεταμένο δίκτυο μονοδρομήσεων και ποδηλατοδρόμων δια μέσου δευτερεύοντος οδικού δικτύου. Το έργο έχει ήδη βγει για προσφορές με εκτιμώμενη αξία 18 εκατομμυρίων και 100% χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Μάλιστα η προθεσμία για λήξη υποβολής προσφορών ολοκληρώνεται σήμερα (!) με τον Υπουργό να δίνει παράταση για ακόμα δύο βδομάδες, αφού περίμενε τις θέσεις του Δήμου Λεμεσού, υπό τη νέα σύνθεση του δημοτικού συμβουλίου.

Ζήτησε πολλά έργα από Βαφεάδη ο Αρμεύτης

Η συνεδρία ξεκίνησε με τον δήμαρχο Λεμεσού να παρουσιάζει στο σώμα και στους πολίτες που ήταν παρών, όλα όσα παρουσίασε και συζήτησε σε συνάντηση που είχε πρόσφατα με τον Υπουργό Αλέξη Βαφεάδη. Ο κ. Αρμεύτης, εξήγησε ότι συζητήθηκαν με τον Υπουργό πολλά ανοιχτά ζητήματα που σχετίζονται με το κυκλοφοριακό της Λεμεσού, ζητώντας επιτελούς έργα που να εξυπηρετούν τις ανάγκες της πόλης. Ιδιαίτερα έμφαση δόθηκε στην ανάγκη της όσο δυνατό γρηγορότερης προώθησης του λεγόμενου βόρειου παρακαμπτήριου Λεμεσού, ένα έργο που σύμφωνα με τους ειδικούς θα συμβάλει καθοριστικά στην μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Λεμεσού, ειδικά στον αυτοκινητόδρομο. Σύμφωνα με τον κ. Αρμεύτη, ο δήμος Λεμεσού πρότεινε όπως το έργο χωριστεί σε συγκεκριμένα μέρη, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση και προτεραιότητα στην ολοκλήρωση της οδού Ευαγόρα Λανίτη και σύνδεσής της με την οδό Συνεργατισμού, που θα προσφέρει διέξοδο στους κατοίκους της Αγίας Φύλας προς τα δυτικά.

Στη Βουλή με αρνητική απάντηση

Πάντως, σήμερα στις 12:30 θα συζητηθεί στην αρμόδια Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής το θέμα των λεωφορειολωρίδων, με τον δήμαρχο Λεμεσού να έχει στη βαλίτσα του την αρνητική θέση του Δημοτικού Συμβουλίου. Αναμένεται να γίνει μία γενική συζήτηση για το κυκλοφοριακό Λεμεσού, χωρίς υψηλές προσδοκίες για το τελικό αποτέλεσμα, πέρα από την πίεση που θα ασκήσουν οι δήμαρχοι της πόλης για προώθηση έργων υποδομής και κυρίως του βόρειου παρακαμπτήριου.

Παρουσιάστηκε ολιστική μελέτη

Ακολούθως, στη συνεδρία, παρουσιάστηκε από τον ακαδημαϊκό Βύρωνα Ιωάννου μία ολιστική μελέτη για το πώς θα πρέπει να κινηθεί ο Δήμος Λεμεσού το αμέσως επόμενο διάστημα, υλοποιώντας βασικές πρόνοιες τους ΣΒΑΚ και τις φιλοσοφίας του. Ο κ. Ιωάννου, αναφέρθηκε σε μεγάλο βαθμό στα park and ride που θα πρέπει να δημιουργηθούν, εντάσσοντας τις προτάσεις του Δήμου Λεμεσού προς τον Υπουργό εντός του σχεδιασμού.

Παράλληλα, η παρουσίαση αυτή ήταν και μία αξιολόγηση των προτάσεων του Υπουργείο Μεταφορών σε σχέση με τις λεωφορειολωρίδες, με τον κ. Ιωάννου να τάσσεται και ο ίδιος αρνητικά με βάση τα σημερινά δεδομένα και σχεδιασμό του Υπουργείου, βάζοντας στο τραπέζι ως συζήτηση τις λωρίδες υψηλής πληρότητας ως εναλλακτική επιλογή. Η μελέτη ουσιαστικά αναμένεται να αποτελέσει ένα οδικό χάρτη για ολιστική προσέγγιση και λύσεις του κυκλοφοριακού που σχετίζεται με το Δήμο Λεμεσού.

Τη μελέτη ετοίμασαν ο Βύρωνας Ιωάννου, Πολεοδόμος και ο Παρασκευάς Νικολάου, Συγκοινωνιολόγος με την υποστήριξη του Πανεπιστημίου Frederick στο οποίο είναι ερευνητές. Η μελέτη αξιολογεί με διάφορους τρόπους τα συνολικά 11 σημεία park and ride που προτείνονται για συζήτηση από το Δήμο Λεμεσού, καθώς και συγκεκριμένους άξονες για λωρίδες υψηλής πυκνότητας και ποδηλατοδρόμους. Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει η πρόταση για park and ride στο παλιό νοσοκομείο Λεμεσού, δεδομένης της έντονης αντίδρασης του ΤΕΠΑΚ. Μεταξύ άλλων, αναφέρονται οι συνολικοί χώροι στάθμευσης που δύναται να δημιουργηθούν σε κάθε σημείο καθώς και μία αξιολόγηση θετικών και αρνητικών κάθε περίπτωσης όπως και αξιολόγησης της ευκολίας υλοποίησης.

Ο «Π» εξασφάλισε την παρουσίαση και την αναδημοσιεύει αυτούσια ΕΔΩ.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Νασράλα: Κήρυξη πολέμου οι επιθέσεις του Ισραήλ με βομβητές
ΚΟΣΜΟΣ

Νασράλα: Κήρυξη πολέμου οι επιθέσεις του Ισραήλ με βομβητές

Νασράλα: Κήρυξη πολέμου οι επιθέσεις του Ισραήλ με βομβητές

NYT: Το Ισραήλ δεν φύτεψε εκρηκτικά στους βομβητές - Ισραηλινές εταιρείες πούλησαν στη Χεζμπολάχ τις συσκευές-βόμβες
ΚΟΣΜΟΣ

NYT: Το Ισραήλ δεν φύτεψε εκρηκτικά στους βομβητές - Ισραηλινές εταιρείες πούλησαν στη Χεζμπολάχ τις συσκευές-βόμβες

NYT: Το Ισραήλ δεν φύτεψε εκρηκτικά στους βομβητές - Ισραηλινές εταιρείες πούλησαν στη Χεζμπολάχ τις συσκευές-βόμβες

Τουρκία: Οι Αρχές επανεξετάζουν την ασφάλεια των συσκευών επικοινωνίας μετά τις εκρήξεις στον Λίβανο
ΚΟΣΜΟΣ

Τουρκία: Οι Αρχές επανεξετάζουν την ασφάλεια των συσκευών επικοινωνίας μετά τις εκρήξεις στον Λίβανο

Τουρκία: Οι Αρχές επανεξετάζουν την ασφάλεια των συσκευών επικοινωνίας μετά τις εκρήξεις στον Λίβανο

Politico: Πώς ο Μακρόν γλίτωσε τον πολιτικό θάνατο το καλοκαίρι
ΚΟΣΜΟΣ

Politico: Πώς ο Μακρόν γλίτωσε τον πολιτικό θάνατο το καλοκαίρι

Politico: Πώς ο Μακρόν γλίτωσε τον πολιτικό θάνατο το καλοκαίρι

Χριστοδουλίδης σε Μητσοτάκη: Το συντομότερο δυνατόν μετοχική συμμετοχή στην ηλεκτρική διασύνδεση
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χριστοδουλίδης σε Μητσοτάκη: Το συντομότερο δυνατόν μετοχική συμμετοχή στην ηλεκτρική διασύνδεση

Χριστοδουλίδης σε Μητσοτάκη: Το συντομότερο δυνατόν μετοχική συμμετοχή στην ηλεκτρική διασύνδεση