![Καθαιρεθείς ιερέας-ναρκέμπορος ασκεί το επάγγελμα του δικηγόρου](https://politis.com.cy/temp/images/220x143/cache_220x143_Crop_medium_817619_472966_24_07_26_212321.png)
![Πολίτης logo](images/politisLogo_white.png)
![Logicom logo](images/logicom-white.png)
Η ευρωπαϊκή οδηγία (2014/112/ΕΕ) για την οργάνωση του χρόνου εργασίας στον τομέα των μεταφορών εσωτερικής ναυσιπλοΐας θα έπρεπε να είχε μεταφερθεί στο εθνικό μας δίκαιο μέχρι τις 31/12/2016. Ωστόσο, δεν μεταφέρθηκε καθότι κρίθηκε από την Δημοκρατία (Υπουργείο Εργασίας και Νομική Υπηρεσία) ότι δεν απαιτείται η μεταφορά της αφού αυτή σχετίζεται με τον τομέα των μεταφορών εσωτερικής ναυσιπλοΐας και συνεπώς δεν θα είχε ουσιαστική εφαρμογή αφού δεν υπάρχουν εσωτερικές πλωτές οδοί στην Κύπρο, ούτε, βεβαίως, ποταμόπλοια. Για το θέμα ενημερώθηκε σχετικά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Κομισιόν).
Τέσσερα χρόνια μετά και συγκεκριμένα στις 11/11/2020, ο Διευθυντής Απασχόλησης της Γενικής Διεύθυνσης Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ένταξης κ. Stefan Olsson απέστειλε επιστολή με την οποία πληροφόρησε την Κυπριακή Δημοκρατία για την υποχρέωσή της να εναρμονισθεί με την υπό αναφορά ευρωπαϊκή οδηγία «ακόμη και αν στην Κυπριακή Δημοκρατία όντως δεν υπάρχουν εσωτερικές πλωτές οδοί κατάλληλες για εμπορικές δραστηριότητες». Τονίζοντας, ότι «η Οδηγία 2014/112/ΕΕ δεν ρυθμίζει τις εσωτερικές πλωτές οδούς καθαυτές (σ.σ. όπως αντιλήφθηκαν οι κρατικές υπηρεσίες στην Κύπρο) αλλά επικεντρώνεται στις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων στον τομέα των μεταφορών εσωτερικής ναυσιπλοΐας». Αναφέροντας, παράλληλα, ότι «στην περίπτωση της Κύπρου, η κατάσταση αυτή δεν είναι υποθετική. Υπάρχουν γραφεία εύρεσης εργασίας στην Κύπρο που απασχολούν εργαζόμενους στην εσωτερική ναυσιπλοΐα». Και είχε απόλυτο δίκαιο ο αξιωματούχος της Κομισιόν.
Έρευνα που ακολούθησε στα μηχανογραφημένα αρχεία των Υπηρεσιών Κοινωνικών Ασφαλίσεων κατέδειξε ότι, στην Κύπρο λειτουργούν 12 εταιρείες που εργοδοτούν προσωπικό το οποίο εργάζεται πάνω σε ποταμόπλοια που εκτελούν διεθνείς μεταφορές (είτε σε επιβατικά είτε σε φορτηγά ποταμόπλοια) σε ευρωπαϊκούς ποταμούς. Επομένως, έστω και εάν η Κύπρος δεν έχει ποταμούς, ούτε εγγεγραμμένα ποταμόπλοια με κυπριακή σημαία στο νηολόγιο της Δημοκρατίας, επειδή Κύπριοι εργοδότες εργοδοτούν άτομα που ασφαλίζονται στην Κύπρο και εργάζονται σε ποταμόπλοια, η Δημοκρατία δεν μπορεί να μην εναρμονιστεί με την υπό αναφορά Οδηγία, η οποία έχει ως σκοπό τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων των εταιρειών αυτών και δεν αφορά στο θέμα των εσωτερικών πλωτών μεταφορών όπως αντιλήφθηκαν οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες της Δημοκρατίας.
Έτσι, κατά τη σημερινή συνεδρία της Ολομέλειας της Βουλής κατατέθηκε σχετικό νομοσχέδιο για ψήφιση προς συμμόρφωση με τις υποδείξεις της Κομισιόν.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.