Στην προκήρυξη του έργου «Προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, λειτουργία και συντήρηση νέου συστήματος διαχείρισης της αστικής κυκλοφορίας (Urban Traffic Control-UTC) στη Λευκωσία και τη Λεμεσό» (Αρ. Διαγωνισμού: PS/60/2022/G(O)), με καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών την 5η Απριλίου 2024, προέβη το Τμήμα Δημοσίων Έργων, του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι η εκτίμηση κόστους ανέρχεται στα €7,13 εκατομμύρια (+Φ.Π.Α) και περιλαμβάνει 24 μήνες περίοδο εκτέλεσης και 5ετή συντήρηση και πως το προτεινόμενο σύστημα θα εφαρμοστεί σε 125 φωτοελεγχόμενες συμβολές στη Λευκωσία (75) και στη Λεμεσό (50) και θα έχει επιπλέον τη δυνατότητα σύνδεσης μέχρι και 500 φωτοελεγχόμενων συμβολών παγκύπρια για παρακολούθηση εξ αποστάσεως (remote access).
Προστίθεται ότι στόχος του έργου είναι η καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας, η οποία θα επιφέρει αύξηση της κυκλοφοριακής ικανότητας του οδικού δικτύου, μείωση του χρόνου διαδρομής των οχημάτων και αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Πολιτικής Συνοχής, Πρόγραμμα «ΘΑλΕΙΑ 2021-2027» της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).
Δευκρινίζεται ότι το σύστημα θα συλλέγει κυκλοφοριακά δεδομένα από αισθητήρες που θα είναι τοποθετημένοι σε καίρια σημεία του οδικού δικτύου σε αστικές περιοχές, θα τα επεξεργάζεται σε πραγματικό χρόνο και θα δίνει οδηγίες για τον τρόπο λειτουργίας των φώτων τροχαίας.
Συγκεκριμένα, προστίθεται, το σύστημα θα προσαρμόζει τον χρόνο του πράσινου σηματοδότη ανάλογα με την κυκλοφορία, με στόχο τη μείωση των καθυστερήσεων, θα συντονίζει τη λειτουργία γειτονικών φωτοελεγχόμενων συμβολών σε οδικούς διαδρόμους, ώστε να μειώνεται το φαινόμενο «ξεκινώ-σταματώ», μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμων και εκπομπών αέριων ρύπων, μπορεί να δίνει προτεραιότητα στα λεωφορεία και σε οχήματα έκτακτης ανάγκης, ενημερώνει άμεσα για βλάβες σε φώτα τροχαίας, επιτρέπει την εφαρμογή στρατηγικών (π.χ. περιορισμός πρόσβασης σε συγκεκριμένες περιοχές και ώρες.) , επιτρέπει την παρακολούθηση και θα παρέχει τη δυνατότητα επέμβασης από το κέντρο ελέγχου (π.χ. παράκαμψη οδικών έργων, οδικών συγκρούσεων, κ.λπ.).
Το Τμήμα παραθέτει ως κυριότερα πλεονεκτήματα του προτεινόμενου συστήματος τη μείωση χρόνου ταξιδιού κατά 10-25%, μείωση καθυστερήσεων κατά 15-30%, μείωση «σταμάτα-ξεκίνα» κατά 10-30%, μείωση χρόνου ταξιδιού δημόσιων μεταφορών κατά 28%, μείωση κατανάλωσης καυσίμων κατά 8-10%, μείωση εκπομπών ρύπων κατά 10-15% και μείωση επιβάρυνσης ποιότητας αέρα -> βελτίωση ποιότητας ζωής.
Αναφέρεται τέλος ότι το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος πολιτικής συνοχής «ΘΑλΕΙΑ 2021-2027» με τη συγχρηματοδότηση της ΕΕ.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.