Πονοκέφαλος η άναρχη τοποθέτηση των σκούτερ στην Λευκωσία, που έκανε τη ζωή… πατίνι

ΠΟΛΙΤΗΣ NEWS Δημοσιεύθηκε 7.1.2024
Πονοκέφαλος η άναρχη τοποθέτηση των σκούτερ στην Λευκωσία, που έκανε τη ζωή… πατίνι
Φόβοι για οριστική απομάκρυνσή τους από τα δημόσια πεζοδρόμια αν δεν συμμορφωθούν οι υπεύθυνοι των εταιρειών ενοικίασής τους αλλά και οι χρήστες τους, προειδοποιούν δήμος και Αστυνομία.

Του Θεόδωρου Σαπλαούρα

Trend της εποχής ή απλώς ένας επιπλέον πονοκέφαλος στις πόλεις; Τα ηλεκτρικά πατίνια (σκούτερ) έχουν γεμίσει και τους δρόμους της πρωτεύουσας, ωστόσο η άναρχη τοποθέτησή τους σε πεζοδρόμια και χώρους που δεν επιτρέπεται προβληματίζει τους αρμοδίους. Φυσικά, αξίζει να σημειωθεί πως είναι φιλικά προς το περιβάλλον και συμβάλλουν στην ανακούφιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης της πόλης, με μικρή κατανάλωση ενέργειας όπως και εξοικονόμηση ενέργειας. Κι ενώ η αγορά και η ενοικίασή τους έχουν αυξηθεί κατακόρυφα και οι πολίτες που αγοράζουν ηλεκτρικό πατίνι είναι όλο και περισσότεροι σύμφωνα και με τους καταστηματάρχες, ακόμη δεν γνωρίζουν ποια είναι η σωστή τους χρήση και διαχείριση για την ασφάλεια τη δική τους και των γύρω τους.

Με 350 σκούτερ

Η Λευκωσία μετρά 350 σκούτερ απλωμένα κατά μήκος των δρόμων της, και πιο έντονα στο κέντρο της. Από εκεί όμως φαίνεται να ξεκινάει και το πρόβλημα που υπάρχει στην περιοχή με την εν λόγω κακή χρήση μετακίνησης αλλά και στάθμευσής τους. Το ζήτημα όμως αυτό δεν τελειώνει εδώ, αφού μέσω αυτού γεννήθηκαν και οι έντονες διαφωνίες ανάμεσα στις τοπικές αρχές και τις εταιρείες ενοικίασης ως προς την ευθύνη της αναρχίας η οποία υπάρχει στους δρόμους. Πριν από ενάμιση χρόνο είχε ψηφιστεί από την ολομέλεια της Βουλής το νομοθετικό πλαίσιο που θα διέπει τη χρήση και διακίνηση των ηλεκτρικών πατινιών (σκούτερ) στη χώρα μας με τα καθορισμένα μέτρα, την κυκλοφορία τους σε λωρίδες αυτοκινήτων όπου το ανώτερο όριο ταχύτητας είναι τα 30 χλμ./ώρα, σε ποδηλατικές υποδομές, π.χ. ποδηλατόδρομοι, ποδηλατολωρίδες ή επέκταση ποδηλατόδρομου η οποία φέρει ειδικό σήμα ή σε σημεία τα οποία μπορεί να επιτρέψουν ο δήμος ή κοινότητα, π.χ. πλατείες και πεζοδρόμια. Επίσης, η χρήση τους από άτομα 14 ετών και άνω και η υποχρεωτική χρήση κράνους (ποδηλατικού τύπου) είναι δύο επιπλέον μέτρα τα οποία με την παραβίασή τους επιβάλλεται εξώδικο πρόστιμο €50 και €85 αντίστοιχα.

Εκείνη την περίοδο είχε δοθεί και από τον Δήμο Λευκωσίας, σε συντονισμό με την Ένωση Δήμων, άδεια σε ιδιωτικές εταιρείες ενοικιάσεις σκούτερ να πραγματοποιήσουν την τοποθέτησή τους σε συγκεκριμένα σημεία των δρόμων της πόλης για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, κάτι το οποίο δεν φαίνεται να ακολουθείται πιστά από αυτές, όπως αναφέρει στον «Π» ο πρόεδρος Επιτροπής Κυκλοφοριακής Διαχείρισης Δήμου Λευκωσίας Χρύσανθος Φάκας. Σύμφωνα με τον κ. Φάκα, ο δήμος έχει υποδείξει επιτρεπόμενα σημεία και έχουν οριστεί δακτύλιοι των 30 χλμ., που είναι όλο το εμπορικό κέντρο και οι παράδρομοι, όπως για παράδειγμα η Στασικράτους και η Ευαγόρου, διάφορα σημεία της παλιάς πόλης, αλλά και οι ποδηλατόδρομοι οι οποίοι ενώνονται με την πλατεία Ελευθερίας, ωστόσο έχει απαγορεύσει ρητά τη στάθμευσή τους σε δημόσια πεζοδρόμια όπου η τοποθέτησή τους δυσκολεύει την ελεύθερη πορεία των πεζών και των ηλεκτρικών αμαξιδίων. Οι εταιρείες, όμως, σύμφωνα με τον κ. Φάκα, δεν θέλουν να υπακούσουν στη συμμόρφωση της άναρχης τοποθέτησης που προβαίνουν οι χρήστες των σκούτερ, με αποτέλεσμα να τα αντικρίζουμε σε πολλούς δρόμους του δήμου και ειδικότερα στη Μακαρίου. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι είναι ενημερωμένες και οι αστυνομικές αρχές για την κατάσταση που επικρατεί, και ότι και αυτές με τη σειρά τους έχουν επικοινωνήσει με τις συγκεκριμένες εταιρείες για να τους εξηγήσουν τον τρόπο και τα σημεία που πρέπει να τοποθετούνται. Επεσήμανε επίσης πως ο Δήμος Λευκωσίας ενθαρρύνει τη βιώσιμη μικροκινητικότητα και παροτρύνει τους δημότες να αρχίσουν να χρησιμοποιούν αυτόν τον εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης ώστε να επέλθει μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου.

Προειδοποιήσεις

Εκ μέρους της Αστυνομίας επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες για επικοινωνία που υπάρχει με τον δήμο για το εν λόγω θέμα και, σύμφωνα με πληροφορίες, σε συνεργασία με τον δήμο αλλά και με το αρμόδιο τμήμα των Δημοσίων Έργων, η Αστυνομία βρίσκεται στο στάδιο ετοιμασίας επιστολής προς τις εταιρείες ενοικίασης για να τις ενημερώσουν για μία ακόμα φορά -και επίσημα- πού πρέπει να τοποθετούνται τα ηλεκτρικά πατίνια. Στόχος, οι εταιρείες σε συνεργασία με τις τοπικές και αστυνομικές αρχές να γνωρίζουν και να ενημερώνουν και οι ίδιοι τους χρήστες για τους ιδανικούς χώρους τοποθέτησης των σκούτερ μετά τη χρήση τους. Η Αστυνομία φαίνεται να προειδοποιεί πως αν δεν προβούν σε κάποιες ενέργειες συμμόρφωσης θα ζητήσει από τις τοπικές αρχές να αρχίσουν τη διαδικασία απομάκρυνσης των ενοικιαζόμενων σκούτερ από τους δημόσιους δρόμους, πρακτική που είδαμε να ακολουθείται από άλλες χώρες, όπως θα γίνει στη Μάλτα από τον Μάρτιο.

Ανασφαλείς οι πολίτες

Ενώ υπάρχουν κάποιες δικλίδες ασφαλείας, όπως η λήψη φωτογραφίας για να γνωρίζει η εταιρεία εάν το σημείο όπου θα αφήσει ο αναβάτης το σκούτερ του είναι επιτρεπόμενο ή όχι, η διαδικασία αυτή δεν δείχνει να λειτουργεί από τους ίδιους, με αποτέλεσμα να είναι παρατημένα σε διάφορα σημεία της πόλης. Πολλοί τα βλέπουν πάνω σε ράμπες αναπήρων, σε διαβάσεις και πεζοδρόμια. Οι πολίτες λένε πως είναι προφανές πως δεν εφαρμόζεται ο απαραίτητος έλεγχος από τις εταιρείες και τις τοπικές αρχές και αυτό μπορεί να φέρει μεγαλύτερα προβλήματα. Πιστεύουν πως σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα η Λευκωσία μπορεί να αποκτήσει αξιόλογες υποδομές, με σημαντικό δίκτυο ξεχωριστών λωρίδων για τα πατίνια, και είναι ένα μέτρο που πρέπει οι υπεύθυνοι να το λάβουν σοβαρά υπ' όψιν τους και να το πραγματοποιήσουν άμεσα, διότι η κοινωνία έχει ανάγκη τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών. Πολλοί θεωρούν ότι κύριος υπεύθυνος είναι το κράτος διότι δεν προχωρά σε ουσιώδη έλεγχο των εταιρειών, στις οποίες έδωσε την άδεια λειτουργίας τους και θεωρούν ότι αφού πήραν τα χρήματα για το κάθε σκούτερ τώρα έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά με αποτέλεσμα να υπάρχει αυτή η αναρχία έξω στους δρόμους και να έχει αφεθεί η ασφάλεια των πολιτών στο έλεος. Θεωρούν λοιπόν πως θα πρέπει να αλλάξει η νομοθεσία για τη διακίνησή τους και να νομιμοποιηθεί η κυκλοφορία τους και σε άλλους δρόμους από αυτούς που συστήνονται ώς τώρα, αν δεν θέλουμε όλα αυτά που παρατηρούνται καθημερινά στους δρόμους της πόλης σύντομα να μας γυρίσουν μπούμερανγκ με έξαρση θανατηφόρων ή και με την οριστική απαγόρευσή τους.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Πρ. Χριστοδουλίδης για Συριακό: Η Κύπρος διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο - Υποβάλαμε έγγραφο με εισηγήσεις
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πρ. Χριστοδουλίδης για Συριακό: Η Κύπρος διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο - Υποβάλαμε έγγραφο με εισηγήσεις

Πρ. Χριστοδουλίδης για Συριακό: Η Κύπρος διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο - Υποβάλαμε έγγραφο με εισηγήσεις

Η Κύπρος ενώπιον μιας νέας Συρίας: Ο φόβος της αναγνώρισης τ/κ κράτους – Το καλό και το κακό σενάριο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η Κύπρος ενώπιον μιας νέας Συρίας: Ο φόβος της αναγνώρισης τ/κ κράτους – Το καλό και το κακό σενάριο

Η Κύπρος ενώπιον μιας νέας Συρίας: Ο φόβος της αναγνώρισης τ/κ κράτους – Το καλό και το κακό σενάριο

Τα επόμενα βήματα στη συνεργασία Ελλάδας - Κύπρου: Συνέργειες για επενδύσεις - εξαγωγές
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα επόμενα βήματα στη συνεργασία Ελλάδας - Κύπρου: Συνέργειες για επενδύσεις - εξαγωγές

Τα επόμενα βήματα στη συνεργασία Ελλάδας - Κύπρου: Συνέργειες για επενδύσεις - εξαγωγές

«Ο ΣΥΡΙΖΑ επιστρέφει στην πολιτική» - Ο Σωκράτης Φάμελλος στον «Π» για το χτες, το σήμερα και το αύριο του...
ΕΛΛΑΔΑ

«Ο ΣΥΡΙΖΑ επιστρέφει στην πολιτική» - Ο Σωκράτης Φάμελλος στον «Π» για το χτες, το σήμερα και το αύριο του...

«Ο ΣΥΡΙΖΑ επιστρέφει στην πολιτική» - Ο Σωκράτης Φάμελλος στον «Π» για το χτες, το σήμερα και το αύριο του...

Ρωσία: Ζημιές για δύο ρωσικά τάνκερ από την κακοκαιρία στον πορθμό Κερτς - Ένας νεκρός (βίντεο)
ΚΟΣΜΟΣ

Ρωσία: Ζημιές για δύο ρωσικά τάνκερ από την κακοκαιρία στον πορθμό Κερτς - Ένας νεκρός (βίντεο)

Ρωσία: Ζημιές για δύο ρωσικά τάνκερ από την κακοκαιρία στον πορθμό Κερτς - Ένας νεκρός (βίντεο)