Κοινή ανακοίνωση εξέδωσαν οι οργανώσεις BirdLife Cyprus, Terra Cypria, Cyprus Natural Coastline-Πρωτοβουλία για την Διάσωση των Φυσικών Ακτών και ο Σύνδεσμος Προστασίας Άγριας Ζωής (Cyprus Wildlife Society), σε σχέση με τα έργα που γίνονται στο Εθνικό Δασικό Πάρκο Ακάμα, εκφράζοντας τις έντονες ανησυχίες τους, τόσο για την κατάσταση που επικρατεί, όσο και για την στάση του Υπουργού Γεωργίας. Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι οι δρόμοι που διανοίγονται έχουν πλάτος μεγαλύτερο από αυτό που θα έπρεπε, ενώ διατυπώνεται και το ερώτημα πώς δεν έγινε αντιληπτή η παρουσία παράνομων αναψυκτηρίων και εστιατορίων κατά μήκος παραλιών ωοτοκίας χελώνων.
Η ανακοίνωση:
Σε συνέχεια όλων των στοιχείων που έχουμε αποστείλει στις αρμόδιες αρχές σχετικά με την παράβαση των νομικά δεσμευτικών όρων που έχουν τεθεί στα πλαίσια της περιβαλλοντικής έγκρισης του Σχεδίου Αειφόρου Ανάπτυξης για το Εθνικό Δασικό Πάρκο Ακάμα, ο Υπουργός Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος πραγματοποίησε προχθές επιτόπια επίσκεψη στην περιοχή. Στόχος της επίσκεψης ήταν να δει από πρώτο χέρι τις εργασίες υλοποίησης της πρώτης φάσης για τη βελτίωση του οδικού δικτύου στην περιοχή. Οι επίσημες δηλώσεις του Υπουργού αποκάλυψαν πολλά, όχι όμως αυτά που αναμέναμε.
Πώς είναι δυνατόν ο καθ’ ύλην αρμόδιος Υπουργός να αναφέρεται μόνο σε καθυστερήσεις υλοποίησης των κατασκευαστικών εργασιών και να μην έχει εντοπίσει τις παραβάσεις που έχουμε καταγράψει στην περιοχή και που πραγματικά “βγάζουν μάτι”; Διερωτόμαστε, για παράδειγμα, πώς μπορεί να πέρασε απαρατήρητο το γεγονός ότι ο δρόμος Άσπρος Ποταμός–Τοξεύτρα–Λάρα ενώ έπρεπε να έχει μέγιστο πλάτος 6,2 μέτρα τελικά έχει πλάτος 8-10 μέτρα, και ο κυκλικός δρόμος Λάρας ενώ έπρεπε να έχει μέγιστο πλάτος 4,2 μέτρα τελικά έχει πλάτος 7,9 με 9,7 μέτρα; Πώς γίνεται να μην έγινε αντιληπτή η παρουσία παράνομων εστιατορίων και αναψυκτήριων κατά μήκος των κύριων παραλιών ωοτοκίας των θαλάσσιων χελώνων στην Κύπρο, η ανεξέλεγκτη απόθεση μπαζών σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές, η εκχέρσωση, οι εκσκαφές και οι επιχωματώσεις σε προστατευόμενα τοπία, καθώς και οι πολλαπλοί και ασύμβατοι τοίχοι αντιστήριξης μπροστά από μοναδικά γεωμορφώματα;
Και αυτά είναι μόνο η αρχή. Μετά την πρώτη φάση βελτίωσης του οδικού δικτύου στον Ακάμα, στο σχεδιασμό ακολουθούν ακόμα 8 δρόμοι και 14 κόμβοι εξυπηρέτησης επισκεπτών. Αν στην πρώτη φάση παρουσιάζονται τόσα προβλήματα, αυθαιρεσίες και παραβάσεις, τι να αναμένουμε στα πλαίσια υλοποίησης των υπόλοιπων εργασιών; Η σωστή διαχείριση της πρόσβασης και επισκεψιμότητας είναι βασικό στοιχείο για την προστασία και διαχείριση της Χερσονήσου Ακάμα.
Έχουμε εκφράσει κατ’ επανάληψη στο παρελθόν τις έντονες ανησυχίες και διαφωνίες μας σχετικά με την υλοποίηση του εν λόγω Σχεδίου. Δυστυχώς, οι πρόσφατες εξελίξεις επιβεβαιώνουν τους προβληματισμούς μας και καταδεικνύουν την αποτυχία του Κράτους να προστατεύσει μια από τις τελευταίες φυσικές και ανέπαφες περιοχές του νησιού μας.
Ως εμπειρογνώμονες και μέλη της Ad-hoc Επιτροπής για την Ειδική Οικολογική Αξιολόγηση, ζητούμε άμεση αναστολή των εργασιών, καταγραφή και αποκατάσταση οποιασδήποτε περιβαλλοντικής ζημιάς έχει ήδη προκληθεί, καθώς και πλήρη επαναξιολόγηση και επανασχεδιασμό του Σχεδίου Αειφόρου Ανάπτυξης Εθνικού Δασικού Πάρκου Ακάμα.
Δείτε φωτογραφίες:
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.