Μοτοσυκλέτες οι οποίες έχουν υποστεί μετατροπές, στον κυβισμό της μηχανής και στο πλαίσιο, μοτοσυκλέτες από τις οποίες έχουν αφαιρεθεί καθρεφτάκια, φώτα και δείκτες πορείας, θα τίθενται πλέον εκτός δρόμου. Εκτός κυκλοφορίας θα τίθενται επίσης και όλες οι μοτοσυκλέτες με φθαρμένα ελαστικά και φρένα και αυτό γιατί όλες οι προαναφερθείσες αλλαγές δεν ανάβουν το πράσινο φως για έκδοση πιστοποιητικού ελέγχου από τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Με την έκδοση του πιστοποιητικού αποτυχίας ο ιδιοκτήτης της μοτοσυκλέτες θα πρέπει να προβεί στις απαραίτητες διορθώσεις και να επαναφέρει τη μοτοσυκλέτα στην εργοστασιακή της μορφή και να επαναλάβει τον τεχνικό έλεγχο. Σε περίπτωση που ιδιοκτήτης δεν ανταποκριθεί δεν θα μπορεί να προχωρήσει στην έκδοση άδειας κυκλοφορίας και συνεπώς δεν θα μπορεί να την κυκλοφορεί. Σε ό,τι αφορά την αλλαγή εξάτμισης, θα επιτρέπεται νοουμένου ότι τα επίπεδα ήχου που θα εκπέμπουν θα περιορίζονται εντός του πλαισίου που θα καθοριστεί με κανονισμούς από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών. Εντός Νοεμβρίου, οι ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών τεσσάρων ετών και άνω οι οποίες θεωρούνται υψηλού ρίσκου θα αρχίσουν να λαμβάνουν, σταδιακά και με σειρά προτεραιότητας που θα καθοριστεί εντός των ημερών, ειδοποιήσεις με σκοπό να μεταβούν σε αδειοδοτημένα κέντρα για τεχνικούς ελέγχους στις μοτοσυκλέτες τους.
Κάθε δύο χρόνια
Σύμφωνα με το ΤΟΜ, ο πρώτος τεχνικός έλεγχος θα γίνεται στα τέσσερα χρόνια στην περίπτωση καινούργιων μοτοσυκλετών και μετά θα διενεργείται ανά δύο χρόνια, όπως γίνεται και στα αυτοκίνητα. Αξίζει να σημειωθεί πως από τον έλεγχο δεν θα εξαιρεθεί καμία μοτοσυκλέτα. Την εισαγωγή του θεσμού της τεχνικής επιθεώρησης των μοτοσικλετών από το 2021 προνοούσε εναρμονιστική νομοθεσία της ΕΕ. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, κυκλοφορούν σήμερα στην Κύπρο νόμιμα 63.154 μοτοσυκλέτες. Οι 14.618 αφορούν μοτοποδήλατα μέχρι 50cc κυβισμό και 42.985 μοτοσυκλέτες από 50cc και πάνω. Επιπρόσθετα, υπάρχουν 2.995 μοτοσυκλέτες οι οποίες είναι εγγεγραμμένες ως ενοικιάσεως και 2.556 τρίτροχες και τετράτροχες μηχανές. Μιλώντας στον «Π», η αναπληρώτρια διευθύντρια του ΤΟΜ Ελένη Πίπη - Χατζηκώστα ανέφερε πως η διαδικασία για έναρξη του τεχνικού ελέγχου μοτοσυκλετών προχωρά κανονικά και εντός των χρονοδιαγραμμάτων που είχαν καθοριστεί. Όπως είπε, στόχος του ΤΟΜ είναι η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών οδικής ασφάλειας. Όπως εξήγησε, πέρα από το άνοιγμα νέων θέσεων, ο τεχνικός έλεγχος θα βάλει σε τάξη τα πράγματα και θα υποχρεώσει μοτοσυκλέτες οι οποίες έχουν υποστεί μετατροπές να επιστρέψουν στην εργασιακή τους κατάσταση, κυρίως για την ασφάλεια των οδηγών.
Έτοιμα τα συνεργεία
Συνολικά, έχουν μέχρι σήμερα υποβληθεί οκτώ αιτήσεις από συνεργεία έτσι ώστε να λάβουν άδεια ΚΤΕΟ και έχουν επιθεωρηθεί από το ΤΟΜ τα έξι, ενώ σύμφωνα με το ΤΟΜ μέχρι το τέλος Οκτωβρίου οι επιθεωρητές θα έχουν ολοκληρώσει τις επισκέψεις σε όλα τα συνεργεία. Παράλληλα, τρέχει και η διαδικασία για τους υπεύθυνους γραμμής. Στις 15 Ιουνίου πραγματοποιήθηκαν οι εξετάσεις των υπεύθυνων γραμμής που θα είναι επιφορτισμένοι με τη διενέργεια των επιθεωρήσεων. Ενδιαφέρον επέδειξαν 140 περίπου επιθεωρητές, οι οποίοι κατά κύριο λόγο διατηρούν συνεργεία που διενεργούν τεχνικούς ελέγχους σε οχήματα, από τους οποίους έχουν επιτύχει περίπου 110. Όλοι θα περάσουν από υποχρεωτική εκπαίδευση που θα ολοκληρωθεί στο τέλος αυτού του μηνός.
Οι τεχνικοί έλεγχοι θα διενεργούνται σε κατάλληλες εγκαταστάσεις και με τη χρήση κατάλληλου εξοπλισμού. Αυτοί συμπεριλαμβάνουν, κατά περίπτωση, τη χρήση και κινητών μονάδων ελέγχου. Οι εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός πληρούν τις ακόλουθες ελάχιστες απαιτήσεις:
Το κόστος για τη διενέργεια ελέγχου σε μοτοποδήλατα, μοτοσυκλέτες, τρίκυκλα, τετράκυκλα έχει καθοριστεί στα 25 ευρώ και ο επανέλεγχος σε περίπτωση που εντοπιστεί κάποιο πρόβλημα και θα πρέπει να διορθωθεί στα 10 ευρώ. Κατά την προσέλευση των μοτοσυκλετών στον έλεγχο ΚΤΕΟ, το τεχνικό κέντρο θα ζητάει ορισμένα έγγραφα, και συγκεκριμένα, άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, ασφάλεια, καθώς και ταυτότητα και δίπλωμα.
Ο έλεγχος
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, κατά τον τεχνικό έλεγχο θα γίνεται οπτικός έλεγχος των πινακίδων και του αριθμού κυκλοφορίας καθώς και του αριθμού ταυτοποίησης πλαισίου. Ο έλεγχος καλύπτει τουλάχιστον τα εξής πεδία πέρα από την ταυτοποίηση της μοτοσυκλέτας:
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, θα απαγορεύεται η οδική χρήση οχήματος που δεν είναι εφοδιασμένο με πιστοποιητικό καταλληλότητας. Η δε άδεια κυκλοφορίας του οχήματος δεν θα βρίσκεται σε ισχύ μέχρις ότου ο ιδιοκτήτης του οχήματος εφοδιαστεί με πιστοποιητικό καταλληλότητας. Επιπρόσθετα, όχημα το οποίο ύστερα από τη διενέργεια τεχνικού ελέγχου δεν έχει εξασφαλίσει δελτίο επιτυχούς τεχνικού ελέγχου δύναται να τύχει επανελέγχου μόνο εντός των επόμενων 30 ημερών. Σε αντίθετη περίπτωση, το όχημα υπόκειται σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο εξαρχής, για τον οποίο πρέπει να καταβληθούν τα ανάλογα καθορισμένα τέλη. Τόσο ο ιδιοκτήτης όσο και το πρόσωπο που έχει την ευθύνη ή τον έλεγχο του οχήματος, εφόσον ενεργούν κατά παράβαση των διατάξεων της νομοθεσίας διαπράττουν αδίκημα που τιμωρείται με ποινή φυλάκισης μέχρι τρεις μήνες ή με χρηματική ποινή μέχρι 1.700 ευρώ ή και με τις δύο αυτές ποινές.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.