Παρά τις διαβεβαιώσεις ότι η Β’ φάση του αυτοκινητόδρομου Λεμεσού-Σαϊττά θα προκηρυσσόταν εντός του 2023 με στόχο τα κατασκευαστικά έργα να άρχιζαν το 2024, όχι μόνο δεν υλοποιείται αυτό το σενάριο - κάτι που φαίνεται και από τον προϋπολογισμό του 2024 στον οποίο για την εν λόγω φάση περιλαμβάνονται πιστώσεις μόλις 50 χιλιάδων ευρώ για μελέτες - οι αρμόδιες υπηρεσίες τοποθετούν τώρα την έναρξη των εργασιών, στην καλύτερη περίπτωση, στα μέσα του 2025. Επιπρόσθετα, ενώ το έργο περιλαμβάνεται στις προτεραιότητες της ΕΣΑΟΚ και για την Α2 φάση, Παλώδια – Άλασσα/ Μονάγρι, και τα σχέδια στάλθηκαν στο Κτηματολόγιο τον Αύγουστο του 2013, μέχρι και σήμερα, 10 χρόνια μετά, είναι ακόμη σε εκκρεμότητα, όπως και οι απαλλοτριώσεις που χρειάζεται να γίνουν. Η Α' φάση του έργου άρχισε να κατασκευάζεται στις 19 Σεπτεμβρίου του 2020 με ημερομηνία ολοκλήρωσης τις 13 Μαρτίου του 2023. Ωστόσο, δόθηκε παράταση ολοκλήρωσης μέχρι τις 10 Ιανουαρίου 2024 και σήμερα το έργο καταγράφει περαιτέρω καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα το Τμήμα Δημοσίων Έργων να δώσει επιπλέον παράταση στην ολοκλήρωσή του μέχρι τα μέσα του 2024. Οι καθυστερήσεις που καταγράφονται, τόσο στην ολοκλήρωση της Α' φάσης όσο και στην έναρξη της Β' φάσης που τοποθετείται χρονικά εντός του 2025, προκάλεσαν την έντονη αντίδραση των βουλευτών- μελών της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής, η οποία χθες έθεσε στο μικροσκόπιό της την εξέλιξη τού εν λόγω έργου.
Η Α' φάση
Στο έργο του αυτοκινητόδρομου Λεμεσού-Σαϊττά, βάσει του σχεδιασμού θα κατασκευαστούν 4 κυκλικοί κόμβοι οι οποίοι θα δίνουν πρόσβαση προς την Παλώδια και τις υφιστάμενες αναπτύξεις ή επερχόμενες, όπως το ιδιωτικό σχολείο Pascal, για το οποίο έχουν εκπονηθεί τα σχέδια και τα Δημόσια Έργα βρίσκονται σε διαβούλευση με τους αρχιτέκτονες του έργου για τις προσβάσεις που θα κατασκευαστούν. Η Φάση Α1 αφορά το τμήμα Πολεμίδια – Παλώδια, μήκους 3,6 χλμ περίπου. Ξεκινά λίγο μετά το Αθλητικό Κέντρο «Σπύρος Κυπριανού» (Palais de Sport) και θα φτάνει μέχρι τον δρόμο προς την κοινότητα Παλώδιας. Θα αποτελεί ουσιαστικά συνέχεια της λεωφόρου Γιάννου Κρανιδιώτη. Το έργο περιλαμβάνει ένα δευτερεύον οδικό δίκτυο επτά χιλιομέτρων, τέσσερις κυκλικούς κόμβους, διάβαση πεζών, υπόγεια διάβαση και υποστηρικτικούς τοίχους. Το κόστος υλοποίησης της Φάσης Α1 του έργου ανέρχεται στα €26.126.000 + ΦΠΑ. Το έργο άρχισε να κατασκευάζεται στις 19 Σεπτεμβρίου του 2020 με ημερομηνία ολοκλήρωσης τις 13 Μαρτίου του 2023, δόθηκε παράταση ολοκλήρωσης μέχρι τις 10 Ιανουαρίου 2024. Οι καθυστερήσεις που προέκυψαν οφείλονται σε αλλαγές που ζήτησαν οι υπηρεσίες κοινής ωφελείας στα δίκτυά τους. Επιπρόσθετα, κατά την εξέλιξη των εργασιών προστέθηκε και πρόνοια για σύνδεση του αποχετευτικού, κάτι το οποίο δεν υπήρχε στους αρχικούς σχεδιασμούς. Έκτοτε, προέκυψαν νέες καθυστερήσεις για πρόσθετες εργασίες που ζητήθηκαν από τον εργολάβο από τις υπηρεσίες, με αποτέλεσμα το νέο χρονοδιάγραμμα για ολοκλήρωση του έργου να τοποθετείται στα μέσα του 2024.
Η Β' φάση
Σε ό,τι αφορά τη Β' φάση του έργου, η οποία υπολογιζόταν να αρχίσει εντός του 2024, η ημερομηνία έναρξης μετατίθεται για το 2025. Ο προϋπολογισμός του 2024 αναφέρει ότι ακόμα αναμένονται τα σχέδια από το Κτηματολόγιο, στο οποίο στάλθηκαν από τον Ιούλη 2013, αναμένεται η μελέτη της ΑΗΚ και ακόμα ετοιμάζεται το Σημείωμα Έργου. Να σημειωθεί ότι στον προϋπολογισμό του 2024 υπάρχει ποσό μόνο 50.000 ευρώ για τη φάση αυτή. Σύμφωνα με την εκπρόσωπο του Τμήματος Κτηματολογίου, θα αποστείλει τη σχετική μελέτη στο Τμήμα Δημοσίων Έργων για να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις, οι οποίες ακόμα δεν έχουν προχωρήσει για την Α2 Φάση. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί πως κατά τη χθεσινή συνεδρία της επιτροπής, αναφέρθηκε ότι προέκυψε και πρόβλημα με μικρή περιοχή που είναι εντός «ΝΑΤΟΥΡΑ» και άρα θα πρέπει να γίνει και περιβαλλοντική μελέτη.
Φωνάζουν οι κοινότητες
Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε δικαιολογημένα την έντονη αντίδραση των κοινοταρχών της περιοχής Τροόδους, οι οποίοι μίλησαν για εμπαιγμό και κοροϊδία, και απογοητευμένοι ανέφεραν ότι θα προχωρήσουν με τη λήψη μέτρων. Σύμφωνα με τους κοινοτάρχες, η προηγούμενη κυβέρνηση διαβεβαίωνε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων και ότι όλα ήταν έτοιμα. Οι αρμόδιες υπηρεσίες όμως παραδέχονται ότι όλα είναι σε εκκρεμότητα, και δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν οι ανησυχίες τους.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.