Μετά από δεκάδες συζητήσεις, απόψεις, δημόσιες διαβουλεύσεις, ιδέες και προτάσεις έφτασε η ώρα για να παρθεί μία οριστική απόφαση για το ποιο θα είναι το μέλλον του κεντρικότερου δρόμου της Λεμεσού. Την απόφαση θα κληθεί να λάβει το δημοτικό συμβούλιο Λεμεσού σε σημερινή του συνεδρία, ακούγοντας για τελευταία φορά το αρμόδιο Τμήμα των Δημοσίων Έργων που θα κληθεί για διευκρινίσεις. Για την ώρα, δεν υπάρχει κάποια πρόταση που να θεωρείται ως επικρατέστερη, ενώ τα 2-3 σενάρια που υπάρχουν στο τραπέζι είναι εκ διαμέτρου αντίθετα μεταξύ τους. Ο δήμαρχος, Νίκος Νικολαΐδης, θα προσέλθει με συγκεκριμένη εισήγηση, προκειμένου από τη μία να κλείσει επιτέλους το ζήτημα και από την άλλη να γεφυρώσει όσο το δυνατόν περισσότερο τις διαφορές.
Τα σενάρια
Η πρόταση που θα θέσει ο δήμαρχος Λεμεσού, σύμφωνα με πληροφορίες του «Π», περιλαμβάνει το εξής: Η Ανεξαρτησίας να γίνει πεζόδρομος, σύμφωνα με τις πρόνοιες του ΣΒΑΚ και όλα τα έργα να είναι σε αυτήν τη κατεύθυνση. Ως προσωρινό μέτρο και προκειμένου να γίνει ομαλή μετάβαση, θα υπάρχει προσωρινή μονοδρόμηση του δρόμου από νότο προς τον βορρά, δηλαδή από παραλιακό προς Πεντάδρομο, στην ίδια κατεύθυνση που στο μέλλον θα κινούνται αποκλειστικά και μόνο τα μικρά ηλεκτρικά λεωφορεία. Η προσωρινή διάρκεια κατά την οποία ο δρόμος θα είναι μονόδρομος δεν έχει ξεκαθαριστεί, ενώ αναμένεται έντονη συζήτηση και για τους παρόδιους δρόμους που τέμνουν την Ανεξαρτησίας. Με αυτήν την πρόταση φαίνεται ότι συμφωνεί και η ΕΜΕΛ Λεμεσού, καθώς θα εξυπηρετεί πλήρως τα μικρά ηλεκτρικά λεωφορεία που έχει προμηθευτεί για το κέντρο της πόλης.
Αντίθετη σε αυτή την πρόταση, αναμένεται να είναι η πρόταση που θα καταθέσει ο δημοτικός σύμβουλός του ΔΗΚΟ και εκπρόσωπος των καταστηματαρχών, Κρίστης Δημητρίου. Ο κ. Δημητρίου αναμένεται να εισηγηθεί τη μονοδρόμηση του δρόμου με αντίθετη κατεύθυνση, δηλαδή από τον Πεντάδρομο προς τον παραλιακό. Στην πρόταση αυτή, δεν θα υπάρχει πρόνοια για πλήρη πεζοδρόμηση, παρά μόνο σε ειδικές περιπτώσεις. Και στις δύο περιπτώσεις, προτείνεται η δημιουργία πλατιών πεζοδρομίων για διευκόλυνση των πεζών, η ενίσχυση του αστικού πρασίνου, καθώς και άλλες παρεμβάσεις προς όφελος των πεζών, ενώ η πρόταση Δημητρίου προκρίνει και παρόδιους χώρους στάθμευσης.
Εκτός από τα δύο αυτά σενάρια, δεν αποκλείεται μερικοί σύμβουλοι να προτείνουν την άμεση πεζοδρόμηση της Ανεξαρτησίας, χωρίς να επιτρέπεται καθόλου η χρήση ιδιωτικού αυτοκινήτου εξ αρχής. Η συγκεκριμένη πρόταση είναι μάλιστα και αυτή που προκρίνουν οι περισσότεροι πολίτες που συμμετείχαν στη δημόσια διαβούλευση. Όμως, μία τέτοια πρόταση ίσως για χάρη της ενότητας αποσυρθεί, προς όφελος της πρότασης Νικολαΐδη. Παράλληλα, απομακρυσμένο θεωρείται το ενδεχόμενο να «πέσει» στο τραπέζι πρόταση για μονοδρόμηση με κατεύθυνση βορρά προς νότο και από νότο προς βορρά αποκλειστική χρήση λεωφορείων. Πάντως, το σενάριο να παραμείνει ο δρόμος ως έχει δεν είναι στο τραπέζι, αφού όλοι αντιλαμβάνονται πως χρειάζονται αλλαγές.
Αργεί η υλοποίηση
Μπορεί σήμερα να έχει οριστεί συνεδρία για οριστική απόφαση, αφού έχει προηγηθεί μεγάλος κύκλος συζητήσεων και προτάσεων, αλλά είναι δεδομένο ότι η όποια τελεσίδικη απόφαση θα πάρει χρόνο να εφαρμοστεί. Αρχικά, σε κάθε περίπτωση χρειάζεται να γίνουν έργα υποδομής τόσο στην Ανεξαρτησίας, όσο και σε παρακείμενους δρόμους. Τα έργα αυτά πρέπει να σχεδιαστούν, να προσφοροδοτηθούν και, ακολούθως, να προχωρήσουν σε υλοποίηση. Κάτι τέτοιο αναμένεται να γίνει αρκετά μετά την περίοδο των Χριστουγέννων για να μην υπάρξουν αντιδράσεις από τους καταστηματάρχες. Τέλος, με βάση τον σχεδιασμό που έχει μπροστά του ο δήμος, υπολογίζεται ότι τα όποια έργα θα χρειαστούν 6-12 μήνες για να υλοποιηθούν.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.