Με βήμα σημειωτόν η μετάβαση στα πράσινα αυτοκίνητα - Τι "κρατά" πίσω τους καταναλωτές

ΝΕΑΡΧΟΣ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ Δημοσιεύθηκε 3.9.2023
Με βήμα σημειωτόν η μετάβαση στα πράσινα αυτοκίνητα - Τι "κρατά" πίσω τους καταναλωτές
Το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους πωλήθηκαν συνολικά 26.462 επιβατικά οχήματα, από τα οποία τα 6.570 συγκαταλέγονται στην κατηγορία των πράσινων αυτοκινήτων

Με ρυθμούς χελώνας η μετάβαση στα πράσινα οχήματα, ηλεκτρικά και υβριδικά. Οι αργοί ρυθμοί της μετάβασης σε αυτού του τύπου τα οχήματα αποτυπώνεται ενδεικτικά με τις εγγραφές καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων το πρώτο εξάμηνο του 2023. Το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους πωλήθηκαν συνολικά 26.462 επιβατικά οχήματα. Από αυτά, τα 6.570 συγκαταλέγονται στην κατηγορία των πράσινων αυτοκινήτων, ηλεκτρικών ή υβριδικών. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι πωλήθηκαν 701 ηλεκτρικά και 5.969 υβριδικά. Στην Κύπρο φαίνεται ότι επιμένουν, προτιμούν και εμπιστεύονται ακόμη τα βενζινοκίνητα οχήματα. Το πρώτο εξάμηνο του 2023 πωλήθηκαν 15.085 και 4.706 πετρελαιοκίνητα.

Μέσα από την έκθεση της Στατιστικής Υπηρεσίας για τις εγγραφές μηχανοκίνητων οχημάτων προκύπτει ότι κατά τον Ιούλιο του 2023 οι συνολικές εγγραφές μηχανοκίνητων οχημάτων έφτασαν τις 4.441, σημειώνοντας αύξηση 48,6% σε σχέση με 2.988 τον Ιούλιο του 2022. Οι εγγραφές επιβατηγών αυτοκινήτων σαλούν αυξήθηκαν κατά 53,8% στις 3.578 από 2.326 τον Ιούλιο του 2022. Επίσης, ο συνολικός αριθμός των εγγραφέντων οχημάτων αυξήθηκε κατά 27,9% την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2023 και έφτασε τις 26.462, σε σύγκριση με 20.685 κατά την ίδια περίοδο του 2022.

Οι εγγραφές επιβατηγών αυτοκινήτων σαλούν αυξήθηκαν κατά 28,9% και έφτασαν τις 21.178, σε σύγκριση με 16.427 την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Από το σύνολο των επιβατηγών αυτοκινήτων σαλούν, 9.231 ή 43,6% ήταν καινούργια και 11.947 ή 56,4% ήταν μεταχειρισμένα. Τα αυτοκίνητα ενοικίασης ειδικότερα παρουσίασαν αύξηση 37,7%, στα 3.962.

Άτομα που δραστηριοποιούνται στον τομέα των αγοραπωλησιών αυτοκινήτων ανέφεραν στον «Π» ότι οι λόγοι για τους οποίους ακόμη δεν έγινε η μεγάλη στροφή προς τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα είναι δύο. Πρώτον, το κόστος, το οποίο είναι αυξημένο συγκριτικά με τα βενζινοκίνητα - πετρελαιοκίνητα οχήματα και, δεύτερον, η εμπιστοσύνη που κτίζεται σταδιακά ώστε οι καταναλωτές να πεισθούν για την αξιοπιστία της νέας γενιάς αυτοκινήτων.

Δύο σχέδια χορηγιών, ακολουθεί τρίτο

Το Υπουργείο Μεταφορών προχώρησε στην προκήρυξη δύο σχεδίων χορηγιών για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Και τα δύο σχέδια έχουν ολοκληρωθεί και, σύμφωνα με πληροφορίες, στο τελικό στάδιο είναι η ετοιμασία του τρίτου σχεδίου χορηγιών και οι εξαγγελίες αναμένονται περί τα τέλη του μήνα. Τα δύο πρώτα σχέδια χορηγιών περιελάμβαναν χορηγία για αγορά οχημάτων μηδενικών εκπομπών CO2 [αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, χορηγία για αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου (υποβοηθούμενης ποδηλάτησης), απόσυρση παλαιού ρυπογόνου οχήματος σε συνδυασμό με την επιχορήγηση της αγοράς οχημάτων με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (με όριο εκπομπών CO2 τα 50g/km)], απόσυρση παλαιού ρυπογόνου οχήματος σε συνδυασμό με την καταβολή ποσού για την επιχορήγηση αγοράς ηλεκτρικού ποδηλάτου (υποβοηθούμενης ποδηλάτησης) και συμπληρωματικού εφάπαξ ποσού και απόσυρση παλαιού ρυπογόνου οχήματος σε συνδυασμό με την παραχώρηση εισιτηρίων λεωφορείου και την καταβολή συμπληρωματικού εφάπαξ ποσού.

Στην Ευρώπη

Ενδιαφέροντα στοιχεία για την αγορά του αυτοκινήτου προκύπτουν και από τις εκθέσεις του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Στην Ευρώπη, λοιπόν, τον Ιούλιο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκε στο 13,6% (από 9,8% τον ίδιο μήνα πέρσι). Τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατήρησαν τη θέση τους ως η δεύτερη επιλογή μεταξύ των νέων αγοραστών αυτοκινήτων, καταλαμβάνοντας πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς. Ωστόσο, τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων βενζίνης και ντίζελ, διατήρησαν το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς του μισού των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.

Τον Ιούλιο, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά κατά 60,6%, φτάνοντας τις 115.971 μονάδες, ενώ αντιστοιχούν στο 13,6% της αγοράς. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ αναπτύχθηκαν σημαντικά με διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των δύο μεγαλύτερων, της Γερμανίας (+68,9%) και της Γαλλίας (+32,4%). Το Βέλγιο κατέγραψε τις υψηλότερες πωλήσεις με εντυπωσιακή αύξηση 235,9%. Συνολικά, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία σημείωσαν σημαντική αύξηση 54,7% από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο.

Σε ό,τι αφορά τα νέα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αυξήθηκαν κατά 31,6% τον Ιούλιο, κυρίως λόγω της σταθερής αύξησης στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης: Γερμανία (+46,6%), Γαλλία (+32,8%), Ισπανία (+30,8%) και Ιταλία (+16,7%). Αυτό οδηγεί σε αύξηση 28,5%, με πωλήσεις σχεδόν 1,6 εκατ. μονάδων μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου, που ισοδυναμεί με το ένα τέταρτο του μεριδίου αγοράς.

Τον Ιούλιο η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 5%, φτάνοντας τις 304.903 μονάδες. Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς μειώθηκε από 39,3% σε 35,8% σε σύγκριση με τον περασμένο Ιούλιο. Αυτή η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στις σταθερές επιδόσεις σε μεγάλες αγορές, ιδίως στη Γαλλία (+16,4%) και στη Γερμανία (+12,5%). Περισσότερα από 2,3 εκατομμύρια βενζινοκίνητα αυτοκίνητα πουλήθηκαν το 2023, μια σημαντική αύξηση 14,3% σε σύγκριση με το 2022. Από την άλλη πλευρά, η αγορά της ΕΕ για αυτοκίνητα ντίζελ συνέχισε να μειώνεται (-9,1% τον Ιούλιο) παρά την ανάπτυξη στη Γερμανία (+2,7%) και στις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, ιδιαίτερα στη Σλοβακία (+36,1%) και στη Ρουμανία (+19,8%). Τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον μερίδιο αγοράς 14,1%, από 17,9% τον Ιούλιο πέρσι.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη
ΚΟΣΜΟΣ

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Live streaming: Και τώρα η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 - Το Παρίσι υπόσχεται να μας μείνει αξέχαστη

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου
ΚΟΣΜΟΣ

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Ολυμπιακοί: Πρώτος στη μάχη από τα μέλη της κυπριακής ολυμπιακής ομάδας ο Μάριος Γεωργίου

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες
ΚΥΠΡΟΣ

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Διαβάστε τα ονόματα της Κοινωνικής Συμμαχίας - Συγκροτήθηκαν οι Συντονιστικές Ομάδες

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία
ΚΟΣΜΟΣ

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Αρχίζει νέες έρευνες φυσικού αερίου στη Ανατολική Μεσόγειο η Τουρκία

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας
ΚΥΠΡΟΣ

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας

Ο Κυριάκος Κόκκινος διορίστηκε στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας & Τεχνολογίας