Συντεχνία Αστυνομικού Σώματος Δ.Υ. για επαναπροώθηση: Μόνο με μισό λίτρο νερό και ψωμί οι επιβάτες στο πλοίο - Ήρωες οι αστυνομικοί

Δημοσιεύθηκε 31.7.2023
Συντεχνία Αστυνομικού Σώματος Δ.Υ. για επαναπροώθηση: Μόνο με μισό λίτρο νερό και ψωμί οι επιβάτες στο πλοίο - Ήρωες οι αστυνομικοί
Τα ιδιωτικά σκάφη, υποστηρίζει στην ανακοίνωση του ο ΚΑΣ – ΑΣΔΥΚ, «συχνά είναι ακατάλληλα, στερούνται της απαραίτητης τεχνικής/μηχανικής υποδομής και δεν προσφέρονται για τη μεταφορά μεγάλου αριθμού ανθρώπων.

Ο Κλάδος Αστυνομικού Σώματος της Ανεξάρτητης Συντεχνίας Δημοσίων Υπαλλήλων Κύπρου (ΚΑΣ-ΑΣΔΥΚ) απαντά τη Δευτέρα σε σχέση με το ρυμουλκό πλοίο, με το οποίο επαναπροωθήθηκαν μετανάστες από τη Κύπρο στο Λίβανο και για το οποίο η Αστυνομία είχε αναφέρει το πρωί πως έχει ειδική άδεια για το πλοιάριο που χρησιμοποιήθηκε για την επιχείρηση επαναπροώθησης μεταναστών στον Λίβανο και ότι οι αστυνομικοί που συμμετείχαν στην επιχείρηση επέστρεψαν στην Κύπρο «σώοι και αβλαβείς».

Σε ανακοίνωση, που εξέδωσε το απόγευμα ο ΚΑΣ- ΑΣΔΥΚ παραπέμπει σε επιστολές που απέστειλε στις 26 Αυγούστου του 2021 τόσο προς την τότε Υπουργό Δικαιοσύνης, Στέφη Δράκου, όσο και στο νυν Αρχηγό Αστυνομίας, Στέλιο Παπαθεοδώρου, στις οποίες αναφέρονταν επακριβώς τα παράπονα τα οποία δέχθηκαν από συναδέλφους μέλη της Αστυνομίας, για το πλοιάριο που χρησιμοποιήθηκε σε αποστολή επαναπατρισμού μεταναστών.

Διαβάστε το «Αναμείνατε οδηγίες»: Ο υπουργός Εσωτερικών Νίκος Νουρής και οι βάρκες της ντροπής

Και το Τα ρεζιλίκια στην επαναπροώθηση - Το Β' μέρος του ρεπορτάζ για τις βάρκες της ντροπής

Σύμφωνα με τον ΚΑΣ – ΑΣΔΥΚ «μεταξύ άλλων αναφέρθηκαν πως τόσο οι συνάδελφοι αστυνομικοί, όσο και οι μετανάστες επιβαίνοντες στα σκάφη επαναπατρισμού, θέτουν τη σωματική τους ακεραιότητα σε αυξημένο κίνδυνο», ενώ σημειωνόταν πως «η μεταφορά των αλλοδαπών μεταναστών γίνεται με ιδιωτικά πλεούμενα σκάφη, τα οποία εκμισθώνονται από τη Δημοκρατία».

Τα εν λόγω σκάφη, υποστηρίζει στην ανακοίνωση του ο ΚΑΣ – ΑΣΔΥΚ, «συχνά είναι ακατάλληλα, στερούνται της απαραίτητης τεχνικής/μηχανικής υποδομής και δεν προσφέρονται για τη μεταφορά μεγάλου αριθμού ανθρώπων. Ταξιδεύουν με χαμηλές ταχύτητες, με αποτέλεσμα να απαιτείται μεγάλο χρονικό διάστημα για να φτάσουν στον προορισμό τους και ακολούθως να επιστρέψουν στην Κύπρο. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι, επιχείρηση συνοδείας μεταναστών στο Λίβανο διήρκησε περίπου 29 ώρες, ενώ υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσε να ολοκληρωθεί στο μισό χρόνο».

Εξηγεί ακόμα ότι «οι επιβάτες των σκαφών αυτών, λόγω έλλειψης συστήματος κλιματισμού και σκίασης, εκτίθενται σε υψηλές θερμοκρασίες που φτάνουν μέχρι και τους 50 βαθμούς κελσίου στον ήλιο και σε συνδυασμό με την υγρασία δημιουργείται αποπνικτική ατμόσφαιρα στο σκάφος».

Επιπρόσθετα, τονίζει ότι «είναι αδιανόητο να μην υπάρχει η στοιχειώδης διοικητική μέριμνα προς τα μέλη της Αστυνομίας κατά τη διάρκεια των πιο πάνω επιχειρήσεων, αφού μόνο μισό λίτρο νερό ανά άτομο και σκέτο ψωμί δίνονται για όλο το χρονικό διάστημα, που θα διαρκέσει το ταξίδι και η όλη επιχείρηση».

Επιπλέον, αναφέρει ότι «το γεγονός ότι τα μέλη της Αστυνομίας, πέραν των πιο πάνω συνθηκών, επιχειρούν σε όλο το ταξίδι με τους κινδύνους που συνεπάγονται, χωρίς να έχουν καμία ασφαλιστική κάλυψη ή άλλη εξασφάλιση από την Υπηρεσία, είναι τουλάχιστον ηρωικό».

«Οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν σε αυτές τις επιχειρήσεις, απαιτούν την παροχή τουλάχιστον της στοιχειώδους κάλυψης για τα μέλη που λαμβάνουν μέρος σε αυτά τα ταξίδια. Να υπενθυμίσουμε ότι, σε παρόμοια επιχείρηση πριν από μερικά χρόνια, σημειώθηκε βύθιση σκάφους κατά την επιστροφή του στην Κύπρο μεταφέροντας μέλη της Αστυνομίας», προσθέτει.

Σύμφωνα με τον ΚΑΣ-ΑΣΔΥΚ «οι επιχειρήσεις επαναπατρισμού μεταναστών είναι από τη φύση τους δύσκολες και καταπονούν σωματικά και ψυχικά όσους συμμετέχουν σε αυτές», ενώ συμπληρώνει ότι «οι ηγεσίες του Υπουργείου και της Αστυνομίας οφείλουν να αναγνωρίσουν τη διαφορετική φύση του επαγγέλματος των Αστυνομικών σε σχέση με τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους και να δημιουργήσουν το ανάλογο σχέδιο, έτσι ώστε οι συμμετέχοντες σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις, να αποζημιώνονται αναλόγως».

Όπως σημειώνει «δυστυχώς παρόλο που υπήρξαν τότε δηλώσεις και διαβεβαιώσεις από την πολιτεία ότι θα εξετάσουν τα παράπονα και θα ληφθούν διορθωτικά μέτρα, το ίδιο σκηνικό επαναλήφθηκε τον Αύγουστο του 2022, σε νέα αποστολή επαναπατρισμού μεταναστών», για να προσθέσει ότι «χρησιμοποιήθηκε το ίδιο ακριβώς πλοιάριο που χρησιμοποιήθηκε και τώρα και μετά λύπης μας, βλέπουμε ότι οι άθλιες συνθήκες που επικρατούσαν τότε στο πλοιάριο, είναι ακριβώς οι ίδιες και τώρα».

«Περί του λόγου το αληθές, αδιάψευστο ντοκουμέντο οι φωτογραφίες που λήφθηκαν τον Αύγουστο του 2022 από συναδέλφους, είναι ίδιες και απαράλλαχτες με αυτές που λήφθηκαν στην τελευταία αποστολή επαναπατρισμού μεταναστών στις 29/7/2023», αναφέρει.

Σε σχέση με την απάντηση που δόθηκε με δημόσιες δηλώσεις πριν από ένα περίπου χρόνο από το Αρχηγείο Αστυνομίας και οι οποίες επαναλαμβάνονται και σήμερα, ότι δηλαδή το πλοιάριο έχει αδειοδοτηθεί από το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, ο ΚΑΣ ΑΣΔΥΚ αναφέρει πως «κρίνονται ανεπαρκείς».

Επιπρόσθετα, η απάντηση ότι το πλοιάριο χρησιμοποιήθηκε εξ ανάγκης, πάλι δεν ικανοποιεί τον ΚΑΣ-ΑΣΔΥΚ.

Αναφέρει επίσης ότι «άνευ σημασίας κρίνεται κατά πόσο θα φέρει ευθύνη το Υφυπουργείο Ναυτιλίας ή το Υπουργείο Δικαιοσύνης ή το Αρχηγείο Αστυνομίας σε περίπτωση ατυχήματος από την κατάσταση του εν λόγω πλοιαρίου».

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Πρ. Χριστοδουλίδης για Συριακό: Η Κύπρος διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο - Υποβάλαμε έγγραφο με εισηγήσεις
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πρ. Χριστοδουλίδης για Συριακό: Η Κύπρος διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο - Υποβάλαμε έγγραφο με εισηγήσεις

Πρ. Χριστοδουλίδης για Συριακό: Η Κύπρος διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο - Υποβάλαμε έγγραφο με εισηγήσεις

Η Κύπρος ενώπιον μιας νέας Συρίας: Ο φόβος της αναγνώρισης τ/κ κράτους – Το καλό και το κακό σενάριο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η Κύπρος ενώπιον μιας νέας Συρίας: Ο φόβος της αναγνώρισης τ/κ κράτους – Το καλό και το κακό σενάριο

Η Κύπρος ενώπιον μιας νέας Συρίας: Ο φόβος της αναγνώρισης τ/κ κράτους – Το καλό και το κακό σενάριο

Τα επόμενα βήματα στη συνεργασία Ελλάδας - Κύπρου: Συνέργειες για επενδύσεις - εξαγωγές
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα επόμενα βήματα στη συνεργασία Ελλάδας - Κύπρου: Συνέργειες για επενδύσεις - εξαγωγές

Τα επόμενα βήματα στη συνεργασία Ελλάδας - Κύπρου: Συνέργειες για επενδύσεις - εξαγωγές

«Ο ΣΥΡΙΖΑ επιστρέφει στην πολιτική» - Ο Σωκράτης Φάμελλος στον «Π» για το χτες, το σήμερα και το αύριο του...
ΕΛΛΑΔΑ

«Ο ΣΥΡΙΖΑ επιστρέφει στην πολιτική» - Ο Σωκράτης Φάμελλος στον «Π» για το χτες, το σήμερα και το αύριο του...

«Ο ΣΥΡΙΖΑ επιστρέφει στην πολιτική» - Ο Σωκράτης Φάμελλος στον «Π» για το χτες, το σήμερα και το αύριο του...

Ρωσία: Ζημιές για δύο ρωσικά τάνκερ από την κακοκαιρία στον πορθμό Κερτς - Ένας νεκρός (βίντεο)
ΚΟΣΜΟΣ

Ρωσία: Ζημιές για δύο ρωσικά τάνκερ από την κακοκαιρία στον πορθμό Κερτς - Ένας νεκρός (βίντεο)

Ρωσία: Ζημιές για δύο ρωσικά τάνκερ από την κακοκαιρία στον πορθμό Κερτς - Ένας νεκρός (βίντεο)