Η κατασκευή «βαφτίστηκε» ως «Hyperion Limassol», με προφανείς συμβολισμούς.Το πρότζετ βρίσκεται για την ώρα σε αρκετά πρώιμο στάδιο και για την υλοποίησή του χρειάζονται αρκετές άδειες, καθώς και να ξεπεραστούν μία σειρά από γραφειοκρατικά και άλλα εμπόδια. Πρόκειται για ιδιωτική επένδυση που θα αγγίξει τα 50 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς για την ώρα να έχει κοστολογηθεί επακριβώς. Η πρόταση παρουσιάστηκε το απόγευμα της Τετάρτης σε συνεδρία του δημοτικού συμβουλίου Λεμεσού για καλύτερη ενημέρωση των αρχών της πόλης, αν και δεν εξαρτάται άμεσα από τον Δήμο Λεμεσού.
Η ιδιωτική αυτή πρωτοβουλία φαίνεται να έχει την κατ' αρχήν θετική άποψη της Αρχής Λιμένων Κύπρου, που είναι ο ιδιοκτήτης της γης στο παλιό λιμάνι Λεμεσού. Ουσιαστικά, η πρόταση προβλέπει την επίχωση επιπλέον κομματιού στην άκρη της σημερινής προκυμαίας και θα βρίσκεται «μέσα στη θάλασσα». Στη βάση του περιστρεφόμενου τροχού θα δημιουργηθεί κτήριο τριών επιπέδων, ενώ ο τροχός που θα προσφέρει θέα σε όλη την πόλη θα έχει μέγιστο ύψος 147 μέτρα! Σύμφωνα με τους μελετητές του έργου, μία περιστροφή του τροχού θα έχει διάρκεια 45 λεπτά και σε αυτόν θα υπάρχουν 45 καμπίνες χωρητικότητας 6-12 ατόμων που θα μπορούν να επιβιβάζονται για να δουν τη Λεμεσό από ψηλά. Στόχος των μελετητών είναι ο τροχός να είναι όσο πιο διαμπερής γίνεται προκειμένου να μην επηρεάζει οπτικά την πόλη, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι από μακριά θα φαίνεται ως ένας «ιστός αράχνης». Στην ίδια λογική θα είναι και οι καμπίνες, οι οποίες θα είναι διαφανείς και θα έχουν θέα 360 μοιρών. Σχετικά με τις ενδεχόμενες χρήσεις στο τριών ορόφων κτήριο στη βάση, υπάρχουν σκέψεις για τη δημιουργία στο ισόγειο ενός μουσείου που θα συνδυάζει εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και ψηφιακής βιβλιοθήκης στον 2ο όροφο, ενώ στην οροφή, εκτός από του χώρους όπου θα μπαίνει ο επισκέπτης στις καμπίνες και όσα μηχανικά χρειάζονται, θα υπάρχει και καφετέρια.
Η ομάδα των μελετητών, παρουσιάζοντας το έργο στο δημοτικό συμβούλιο, έφερε ως παράδειγμα πολλές πόλεις του εξωτερικού που διαθέτουν παρόμοιες κατασκευές, οι οποίες λειτουργούν πλέον και ως τοπόσημα των πόλεων, ελκύοντας τουρισμό.
Τα εμπόδια
Το πρότζετ χαρακτηρίζεται εξαρχής εξαιρετικά φιλόδοξο για μία σειρά από λόγους. Αρχικά, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Αρχή Λιμένων Κύπρου που διαθέτει τον χώρο έχει εξαντλήσει όλο τον διαθέσιμο συντελεστή δόμησης για τις άλλες υποδομές που υπάρχουν και χρειάζεται άδεια υπό «ειδικό καθεστώς» για να προχωρήσει από το Υπουργικό Συμβούλιο. Ακόμα, από πλευράς των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου Λεμεσού υπάρχουν επιφυλάξεις για ζητήματα που άπτονται της οχληρίας και του κυκλοφοριακού της περιοχής που είναι ήδη επιβαρυμένη, και προκρίνουν πιθανώς άλλα σημεία. Το κυριότερο όμως ζήτημα που θα απασχολήσει σίγουρα, τόσο τον Δήμο Λεμεσού όσο και άλλους αρμοδίους, και είναι πολιτική απόφαση, είναι κατά πόσον μία τέτοια κατασκευή ταιριάζει ή όχι με την αισθητική και τον χαρακτήρα της Λεμεσού.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.