Σαβουάρ βιβρ για εκπαιδευτές οδηγών: Απαγορεύουν βερμούδες και ξεμάσχαλες

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΤΖΗΣΤΥΛΙΑΝΟΥ Δημοσιεύθηκε 10.12.2022
Σαβουάρ βιβρ για εκπαιδευτές οδηγών: Απαγορεύουν βερμούδες και ξεμάσχαλες
Οι κανόνες δεοντολογίας συντάχθηκαν από το Υπουργείο Μεταφορών, έχοντας πλήρη εικόνα για τα κακώς κείμενα που ισχύουν σήμερα

Το μεταρρυθμιστικό νομοσχέδιο για τις σχολές οδηγών που εγκρίθηκε την περασμένη Τετάρτη από το Υπουργικό Συμβούλιο εισάγει κανόνες δεοντολογίας και καλής συμπεριφοράς για τους εκπαιδευτές οδηγών. Μεταξύ άλλων, θα πρέπει να είναι υπόδειγμα οδηγών στους δρόμους, να διατηρούν τα οχήματά τους καθαρά μέσα–έξω, να μην καπνίζουν, να μην μιλούν στο κινητό τηλέφωνο όταν εκπαιδεύουν νέους οδηγούς, θα πρέπει να είναι ευπρεπώς ντυμένοι, συνεπώς απαγορεύονται οι βερμούδες, οι αμάνικες φανέλες, τα φλιπ–φλοπ και τα υποκάμισα που δεν είναι κουμπωμένα, εξαιρουμένων των πρώτων δύο κουμπιών.

Οι κανόνες δεοντολογίας και καλής συμπεριφοράς, το savoir vivre (σαβουάρ βιβρ) των εκπαιδευτών οδηγών, συντάχθηκαν από το Υπουργείο Μεταφορών και το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, έχοντας πλήρη εικόνα και επίγνωση της κατάστασης που επικρατεί σήμερα, εξού και οι επισημάνσεις που περιλήφθηκαν στον κώδικα για τον τρόπο που θα πρέπει να συμπεριφέρονται οι εκπαιδευτές οδηγών όταν βρίσκονται στα εξεταστικά κέντρα του ΤΟΜ, ενώ ξεχωρίζει και η ρητή αναφορά ότι οι εκπαιδευτές οδηγών θα πρέπει να συμπεριφέρονται μεταξύ τους με ευγένεια, ευπρέπεια και σεβασμό και να μην υποσκάπτει ο ένας τον άλλον!

Οι κανόνες δεοντολογίας

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, κάθε αδειούχος εκπαιδευτής οδηγών θα υπόκειται στους ακόλουθους κανόνες δεοντολογίας:

  • Όταν ο ίδιος οδηγεί όχημα που χρησιμοποιείται για σκοπούς εκπαίδευσης οδηγών, τηρεί παραδειγματικά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και επιδεικνύει παραδειγματική συμπεριφορά στους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.
  • Δεν καπνίζει εντός οχήματος που χρησιμοποιείται για σκοπούς εκπαίδευσης οδηγών.
  • Δεν χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο, είτε κρατώντας το είτε μέσω συσκευής ανοικτής ακρόασης ή εξοπλισμού που επιτρέπει τη χρήση του με ελεύθερα χέρια, σε όχημα που χρησιμοποιείται για σκοπούς εκπαίδευσης οδηγών κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, ούτε απασχολείται κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης με προσωπικές ή ξένες προς την καθ’ αυτό εκπαίδευση του εκπαιδευόμενου που βρίσκεται στο όχημα ασχολίες, ακόμα και στην περίπτωση που αυτό υποδειχθεί ή εγκριθεί από τυχόν εργοδότη του.
  • Διατηρεί το όχημα που χρησιμοποιείται για σκοπούς εκπαίδευσης οδηγών ή για σκοπούς εξέτασης πρακτικής δοκιμασίας υποψήφιου οδηγού καθαρό, εσωτερικά και εξωτερικά.
  • Κατά τη διάρκεια της εργασίας του, είτε βρίσκεται σε όχημα είτε στο γραφείο του, είτε στους χώρους του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, θα πρέπει να είναι ευπρεπώς ντυμένος και να επιμελείται της αξιοπρεπούς γενικά εμφάνισής του, και ιδιαίτερα οι άντρες δεν φορούν βερμούδα, κοντό παντελόνι, ξεμάσχαλη φανέλα, παντόφλες ή υποκάμισο μη κουμπωμένο, εξαιρουμένων των πρώτων δύο κουμπιών.
  • Φέρει σε εμφανές σημείο σήμα στο οποίο αναγράφεται ευκρινώς το ονοματεπώνυμο και η ιδιότητά του ως εκπαιδευτής οδηγών: Νοείται ότι το σήμα είναι σχήματος ορθογώνιου μήκους 10 εκατοστόμετρων και ύψους έξι εκατοστόμετρων, τα γράμματα δε είναι χρώματος μαύρου και αναγράφονται επί λευκής επιφάνειας.
  • Δεν κάνει χρήση οινοπνευματωδών ποτών, ναρκωτικών ή ψυχοτρόπων φαρμάκων και δεν βρίσκεται υπό την επήρεια αυτών.
  • Συμπεριφέρεται με ευγένεια, ευπρέπεια και στο πλαίσιο των καθηκόντων του ως εκπαιδευτής και ως δάσκαλος προς τους εκπαιδευόμενους και γενικά προς το κοινό και καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να αποφεύγονται εντάσεις και προστριβές με αυτούς, παρέχει δε τα στοιχεία του, όπως το ονοματεπώνυμο και τον αριθμό της άδειάς του, όταν του ζητηθούν από οποιονδήποτε κατά τη διάρκεια της εργασίας του ή όταν βρίσκεται σε όχημα που χρησιμοποιείται για σκοπούς εκπαίδευσης οδηγών.
  • Συνεργάζεται πλήρως με τους εξεταστές οδηγών-λειτουργούς του ΤΟΜ για την ομαλή διεξαγωγή της θεωρητικής και πρακτικής εξέτασης χωρίς να προβάλλει οποιαδήποτε εμπόδια ή προσκόμματα και δεν εισέρχεται στους χώρους ή σε οχήματα όπου διεξάγεται η θεωρητική και πρακτική εξέταση, εκτός αν καλεστεί προς τούτο από τον υπεύθυνο των εξεταστών οδηγών.
  • Παρέχει, όταν του ζητηθούν, προς τους εξεταστές οδηγών, προς τους επόπτες οδικών μεταφορών και προς οποιοδήποτε από τον διευθυντή εξουσιοδοτημένο πρόσωπο, πληροφορίες και στοιχεία που σχετίζονται με την εργασία του και γενικά την εφαρμογή του παρόντος νόμου και συμπεριφέρεται προς αυτούς με ευγένεια και ευπρέπεια.
  • Συμπεριφέρεται με ευγένεια, ευπρέπεια και σεβασμό προς τους υπόλοιπους εκπαιδευτές οδηγών και δεν τους υποσκάπτει ή δυσφημεί, καταβάλλει δε κάθε δυνατή προσπάθεια για να αποφεύγονται εντάσεις και προστριβές με αυτούς.

4398622243041715 ImgSrc
Όταν εταιρεία αστικών λεωφορείων στην Γαλλία απαγόρευσε στους οδηγούς της να φοράνε εν ώρα εργασίας βερμούδες, οι οδηγοί πήγαιναν στην εργασία τους με φούστες που επιτρεπόταν, επικαλούμενοι τις υψηλές θερμοκρασίες.

€200 πρόστιμο την ημέρα

Οι εκπαιδευτές οδηγών που θα παραβιάζουν τους κανόνες δεοντολογίας και καλής συμπεριφοράς θα υπόκεινται σε κυρώσεις. Το νομοσχέδιο δίνει την εξουσία στον διευθυντή του Τμήματος Οδικών Μεταφορών να επιβάλλει σε εκπαιδευτές οδηγών διοικητικό πρόστιμο ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης, ανεξάρτητα από το αν συντρέχει περίπτωση ποινικής ευθύνης ή ανάκλησης της άδειάς τους. Το διοικητικό πρόστιμο δεν πρέπει να υπερβαίνει τις €10.000 και σε περίπτωση συνεχιζόμενης παράβασης, δύναται να επιβάλλεται περαιτέρω διοικητικό πρόστιμο μέχρι €200 για κάθε ημέρα κατά την οποία συνεχίζεται η παράβαση. Σε περίπτωση άρνησης ή και παράλειψης προσώπου στο οποίο επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο να καταβάλει το πρόστιμο, τότε, ο διευθυντής του ΤΟΜ λαμβάνει δικαστικά μέτρα εναντίον του και εισπράττει το οφειλόμενο ποσό ως αστικό χρέος οφειλόμενο στη Δημοκρατία.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Η Κύπρος ενώπιον μιας νέας Συρίας: Ο φόβος της αναγνώρισης τ/κ κράτους – Το καλό και το κακό σενάριο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η Κύπρος ενώπιον μιας νέας Συρίας: Ο φόβος της αναγνώρισης τ/κ κράτους – Το καλό και το κακό σενάριο

Η Κύπρος ενώπιον μιας νέας Συρίας: Ο φόβος της αναγνώρισης τ/κ κράτους – Το καλό και το κακό σενάριο

Επίσκεψη Στάρμερ: Οι Βρετανοί επανέρχονται δριμύτεροι στο Κυπριακό - Μυστική συνάντηση με τους Μενελάου και Ονάρ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Επίσκεψη Στάρμερ: Οι Βρετανοί επανέρχονται δριμύτεροι στο Κυπριακό - Μυστική συνάντηση με τους Μενελάου και Ονάρ

Επίσκεψη Στάρμερ: Οι Βρετανοί επανέρχονται δριμύτεροι στο Κυπριακό - Μυστική συνάντηση με τους Μενελάου και Ονάρ

Ο Στ. Παπασταύρου στον «Π» για την ΟΜΟΝΟΙΑ, την ΚΟΠ, τον Κούμα, το κυπριακό ποδόσφαιρο και λίγο για… πολιτική
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Στ. Παπασταύρου στον «Π» για την ΟΜΟΝΟΙΑ, την ΚΟΠ, τον Κούμα, το κυπριακό ποδόσφαιρο και λίγο για… πολιτική

Ο Στ. Παπασταύρου στον «Π» για την ΟΜΟΝΟΙΑ, την ΚΟΠ, τον Κούμα, το κυπριακό ποδόσφαιρο και λίγο για… πολιτική

Πρέσβης Γαλλίας: Βασικός στρατηγικός εταίρος για τη Γαλλία η Κύπρος στον τομέα της άμυνας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πρέσβης Γαλλίας: Βασικός στρατηγικός εταίρος για τη Γαλλία η Κύπρος στον τομέα της άμυνας

Πρέσβης Γαλλίας: Βασικός στρατηγικός εταίρος για τη Γαλλία η Κύπρος στον τομέα της άμυνας

Μία επίθεση ανά 10 ημέρες: Σχεδόν το 50% πολιτών και επιχειρήσεων έχουν δεχθεί κάποιου είδους κυβερνοεπίθεση
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μία επίθεση ανά 10 ημέρες: Σχεδόν το 50% πολιτών και επιχειρήσεων έχουν δεχθεί κάποιου είδους κυβερνοεπίθεση

Μία επίθεση ανά 10 ημέρες: Σχεδόν το 50% πολιτών και επιχειρήσεων έχουν δεχθεί κάποιου είδους κυβερνοεπίθεση