Τα στοιχεία και η πραγματικότητα διαψεύδουν τους ισχυρισμούς και τις επικρίσεις που ακούστηκαν από την κοινοβουλευτική πλευρά του ΑΚΕΛ για την Ειδική Εκπαίδευση, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας.
Ως απάντηση σε επικρίσεις που διατυπώθηκαν, κυρίως από την πλευρά του ΑΚΕΛ, το Υπουργείο παραθέτει συγκριτικά στοιχεία μεταξύ 2013 και 2022. Σύμφωνα με αυτά οι μαθητές μαθήτριες στην ειδική εκπαίδευση από 6.782 το 2013 έγιναν 14.213 το 2022, οι Εκπαιδευτικοί Ειδικής Εκπαίδευσης από 580 έγιναν 1.044, οι μαθητές/-τριες με ανάγκη συνοδού από 1.519 έγιναν 2.600, οι σχολικοί βοηθοί/συνοδοί από 622 έγιναν 1.200, η αναλογία μαθητών ανά συνοδό από 2,4 έγινε 2,2, οι σχολικοί συνεργάτες (Ο.Α.Π.) είναι πλέον 135 ενώ δεν υπήρχαν το 2013.
Όπως φαίνεται από τα στοιχεία, αναφέρει το Υπουργείο, η προσπάθεια που έχει γίνει από το Υπουργείο στη διάρκεια αυτής της διακυβέρνησης έχει βελτιώσει κατά πολύ τις συνθήκες στην Ειδική Εκπαίδευση σε σχέση με την προηγούμενη διακυβέρνηση, πριν το 2013.
Συγκεκριμένα, προσθέτει, με τον ταχύ ρυθμό αύξησης των μαθητών/-τριών Ειδικής Εκπαίδευσης των οποίων ο αριθμός έχει υπερδιπλασιαστεί μεταξύ 2013 και 2022, φαίνεται ότι το εκπαιδευτικό σύστημα έχει γίνει πολύ πιο συμπεριληπτικό. Δηλαδή πολύ περισσότερα παιδιά με αναπηρίες εντάσσονται στο σχολείο.
Ποσοστό περίπου 90% των παιδιών της Ειδικής Εκπαίδευσης εντάσσονται στις συμβατικές τάξεις του σχολείου, συνεχίζει η ανακοίνωση, ενώ στα Ειδικά Σχολεία φοιτούν λιγότεροι από 4% των μαθητών/-τριών της Ειδικής.
Καταγράφεται, αναφέρεται, μεγάλη αύξηση και του αριθμού των εκπαιδευτικών Ειδικής Εκπαίδευσης στη Δημοτική Εκπαίδευση, όσο και του αριθμού των σχολικών βοηθών/συνοδών που έχουν περίπου διπλασιαστεί μεταξύ 2013 και 2022.
«Συγκριτικά σήμερα σε κάθε ένα σχολικό βοηθό/συνοδό αναλογούν 2,2 παιδιά με ανάγκη συνοδείας, έναντι 2,4 που ήταν το 2013».
Ενδεικτικά σημειώνεται ότι έναντι 622 σχολ. βοηθών/συνοδών το 2013, σήμερα έχουμε 1.335 σχολ. βοηθούς και σχολ. συνεργάτες στα σχολεία.
Συγκρίνοντας τα σημερινά δεδομένα με εκείνα που ίσχυαν πριν δέκα χρόνια και στη διάρκεια της προηγούμενης διακυβέρνησης, αναφέρει το ΥΠΑΝ είναι φανερό ότι τώρα προσφέρονται περισσότερες υπηρεσίες, πλαισιώνονται και ενισχύονται καλύτερα οι μαθητές/-τριες Ειδικής Εκπαίδευσης και το Υπουργείο μπορεί να κάνει περισσότερα.
«Επομένως, οι επικρίσεις που διατυπώνονται από την πλευρά του ΑΚΕΛ δεν στηρίζονται στα στοιχεία και σε πραγματικά γεγονότα. Όσο και αν εξακολουθούν να υπάρχουν ανάγκες, η πρόοδος που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια είναι σαφώς μεγαλύτερη από ότι στη διάρκεια της προηγούμενης διακυβέρνησης», αναφέρεται.
Όταν μάλιστα διατυπώνονται έντονοι ισχυρισμοί αντίθετα προς τα πραγματικά στοιχεία, σημειώνει το Υπουργείο, τότε η βαριά καταγγελία που ακούστηκε ότι (δήθεν) «το Υπουργείο Παιδείας τα τελευταία χρόνια μας κοροϊδεύει» θα πρέπει να αντιστραφεί. «Αν κάποιος κοροϊδεύει, είναι εκείνος που προβάλλει ισχυρισμούς αντίθετους στην πραγματικότητα και τα στοιχεία».
«Όσον αφορά ακόμα τη χαρακτηριστική όσο και αξιοπερίεργη δήλωση βουλευτή του ΑΚΕΛ ότι το Υπουργείο κινείται με τη λογική 'αυτά είναι τα λεφτά που θέλουμε να δώσουμε' και 'με την οροφή, με το πλαφόν που μπαίνει αδικούνται τα παιδιά', θα πρέπει να υποδείξουμε ότι το ΥΠΑΝ ενεργεί στη βάση του Προϋπολογισμού που είναι νόμος του κράτους, ψηφισμένος από τη Βουλή. Όπως βεβαίως συνέβαινε πάντα και με όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Σε όλα τα ευνομούμενα κράτη η πολιτική ασκείται στο πλαίσιο προϋπολογισμού, ο οποίος προβλέπει εγκεκριμένες δαπάνες», αναφέρεται.
Σε περίπτωση που διαπιστώνεται μέσα από τις ανάγκες ότι κάποια προβλεπόμενα κονδύλια δεν αρκούν, προστίθεται, τότε αυτό αντιμετωπίζεται, ως γνωστόν, και με συμπληρωματικούς προϋπολογισμούς.
Παράλληλα αναφέρεται ότι σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι κάποιοι μηχανισμοί και διαδικασίες που ίσχυαν προηγουμένως δεν μπορεί πλέον να ανταποκριθούν στα δεδομένα και τις ανάγκες όπως μεταβάλλονται, τότε το Υπουργείο προωθεί προτάσεις για αλλαγές. Όπως συμβαίνει αυτήν ακριβώς την περίοδο, προσθέτει, σχετικά με τη διαδικασία εξέτασης των αναγκών και αιτήσεων μέσω της διαδικασίας των Επαρχιακών Επιτροπών (που προβλέπονται από τη νομοθεσία) και την οποία διαδικασία το ΥΠΑΝ προβλέπει να ενισχύσει και να κάνει αποτελεσματικότερη με τη δημιουργία του Κέντρου Αξιολόγησης Ειδικής Εκπαίδευσης.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.