Αγανακτισμένοι είναι οι γονείς των παιδιών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίοι ετοιμάζονται να βγουν στους δρόμους για να βρουν, όπως αναφέρουν, το δίκιο τους. Το πρόβλημα, σύμφωνα με τους γονείς, εντοπίζεται στους σχεδιασμούς που παρουσίασε το Υπουργείο Παιδείας στους γονείς για την ειδική εκπαίδευση και τους οποίους ανακοίνωσε στις αρχές Αυγούστου, σε σχετική ημερίδα. Τότε είχαν αποχωρήσει ως ένδειξη διαμαρτυρίας η Κυπριακή Ομοσπονδία Οργανώσεων Αναπήρων (ΚΥΣΟΑ), ο Σύνδεσμος ΔΕΠΥ και η Οργάνωση «Αγκαλιά Ελπίδας».
Δεκάδες τα αιτήματα
Η ανάγκη για σχολικούς συνοδούς είναι υπαρκτή και το πρόβλημα αντανακλά στην καθημερινότητα των παιδιών και των γονιών τους. «Υπάρχουν αυτή τη στιγμή γύρω στα 300-400 αιτήματα για άνοιγμα θέσεων συνοδών, με το υπουργείο να απαντά ότι ο αριθμός είναι υπερβολικός», ανέφερε στον «Π» της Δευτέρας ο πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής Παύλος Μυλωνάς. Απ' την πλευρά της και η πρόεδρος του Συνδέσμου Στήριξης ΔΕΠΥ Μαρίνα Γεωργίου, μιλώντας στον «Π», εξέφρασε την ανησυχία της για όλα όσα συμβαίνουν, ενώ παράλληλα δεν δίστασε να αναφερθεί και στον θυμό της για το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας εξαφανίζει ουσιαστικά την ενιαία εκπαίδευση. «Το Υπουργείο Παιδείας μάς περιπαίζει εδώ και πέντε χρόνια. Πηγαίνουμε συνεχώς στις Επιτροπές Παιδείας και δεν έχει γίνει κανένα απολύτως βήμα προς τα μπροστά», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Κέντρα Αξιολόγησης
Υπενθυμίζεται πως, στις 22 Αυγούστου, το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε τη δημιουργία ενός Κέντρου Αξιολόγησης της Ειδικής Εκπαίδευσης, με τον υπουργό Παιδείας Πρόδρομο Προδρόμου να δηλώνει τότε ότι, στη βάση έκθεσης που κατατέθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και προτάσεων για τη βελτίωση των διαδικασιών και την ενίσχυση της ειδικής εκπαίδευσης, το Υπουργικό Συμβούλιο έχει πάρει κάποιες αποφάσεις, λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχή αύξηση των αριθμών στην ειδική εκπαίδευση. «Στο σχολικό έτος 2021-2022, είχαμε κάπου 13.500 μαθητές και μαθήτριες στην ειδική εκπαίδευση. Για να καταλάβουμε την αύξηση σε σύγκριση με το 2014-2015, από 8.200 παιδιά έχουμε φτάσει τις 13.500. Στην προσπάθεια της κυβέρνησης να ενισχύσει τις διαδικασίες, να επιταχύνουμε κάποιες διαδικασίες εκεί όπου παρατηρείται κάποια χρονοτριβή, αλλά και να βελτιώσουμε τα σχολεία, αποφασίστηκε όπως δημιουργηθεί ένα Κέντρο Αξιολόγησης της Ειδικής Εκπαίδευσης, το οποίο θα χρησιμοποιήσει επιστημονική εμπειρογνωμοσύνη, θα στελεχωθεί από κατάλληλο επιστημονικό προσωπικό και εκεί θα λαμβάνονται οι γενικές αποφάσεις και οι κατευθύνσεις, τις οποίες θα καλείται να εφαρμόσει το Υπουργείο Παιδείας», όπως εξήγησε.
Στη Βουλή τον Οκτώβριο
Όλα τα πιο πάνω ζητήματα αναμένεται να απασχολήσουν τη Βουλή στα μέσα Οκτωβρίου, σύμφωνα με τον πρόεδρο της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας κ. Παύλο Μυλωνά. «Επικρατεί μεγάλη σύγχυση με τους σχολικούς συνοδούς. Έχω υπόψη μου ότι υπάρχουν αυτή τη στιγμή γύρω στα 300-400 αιτήματα για άνοιγμα θέσεων συνοδών, με το υπουργείο να απαντά ότι ο αριθμός είναι υπερβολικός», ανέφερε χαρακτηριστικά, για να προσθέσει ότι «από την άλλη, είναι γεγονός ότι άλλες 200 περιπτώσεις παιδιών που στην πραγματικότητα δεν χρήζουν συνοδείας, έχουν συνοδό με τη δικαιολογία της παραβατικής συμπεριφοράς, για παράδειγμα».
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.