Η Κύπρος έχει ξεπεράσει τους στόχους της για το 2022 στην εγγραφή ηλεκτρικών οχημάτων, ανέφερε τη Δευτέρα ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Εργων Γιάννης Καρούσος, προσθέτοντας πως ουσιαστικά έχουμε φτάσει στο 144% του στόχου.
Σε δηλώσεις κατά τη διάρκεια ημερίδας με τίτλο «Η Ενεργειακή Μετάβαση και ο ρόλος της στην ενίσχυση των Περιβαλλοντικών Συστημάτων Υγείας για την υλοποίηση των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης», που πραγματοποίησε σήμερα ο Δήμος Αραδίππου, ο κ. Καρούσος συνεχάρη τον Δήμαρχο Αραδίππου για την πρωτοβουλία να διοργανώσει την συγκεκριμένη ημερίδα όπου «δίνεται η ευκαιρία να ακουστούν πολλές εισηγήσεις και απόψεις που σχετίζονται με την Πράσινη Μετάβαση και ιδιαίτερα στο θέμα των μεταφορών».
Πρόσθεσε ότι μέσω της παρέμβασης του προέβη σε μία ανάλυση του τι προωθεί η κυβέρνηση στο θέμα του «Fit for 55» και της Πράσινης Μετάβασης. Επίσης, έγινε μια ανάλυση του πλαισίου της πολιτικής για την ηλεκτροκίνηση την οποία η Κύπρος εφαρμόζει με επιτυχία, είπε και πρόσθεσε πως «το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε το πλαίσιο πολιτικής για την ηλεκτροκίνηση με στόχους, υποδομές, δράσεις και νομοθετικές ρυθμίσεις και αυτό το πλαίσιο υλοποιείται».
Σύμφωνα με τον Υπουργό «έχει γίνει ξεκαθάρισμα αρμοδιοτήτων μεταξύ των Υπουργείων Ενέργειας και Μεταφορών, όπου σχεδόν όλα τα θέματα ηλεκτροκίνησης υπάγονται στο Υπουργείο Μεταφορών, ενώ μια Επιτροπή τρέχει την υλοποίηση τους. Επίσης ανακοινώθηκε ότι για το 2022 έχουμε ξεπεράσει κατά πολύ τους στόχους μας, είμαστε στο 144% του στόχου που έχουμε θέσει για την εγγραφή ηλεκτρικών οχημάτων».
Όπως είπε ο κ. Καρούσος, «τα προγράμματα που ανακοινώσαμε για την ηλεκτροκίνηση είχαν μεγάλη επιτυχία, περίπου 8 χιλιάδες άτομα, υπέβαλαν αίτηση και έδειξαν ενδιαφέρον πως σε περίπτωση που εγκριθούν θα αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα. Ταυτόχρονα υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από επιχειρήσεις, ιδιαίτερα αυτές που έχουν να κάνουν με διανομές προκειμένου να προωθήσουν την ηλεκτροκίνηση».
Σημείωσε επίσης πως «το μήνυμα είναι απλό, δηλαδή για να επιτευχθεί η Πράσινη Συμφωνία, το «Fit for 55» θα χρειαστούν θυσίες από αυτή τη γενιά για να έχει ένα καλύτερο μέλλον η επόμενη. Στην Κύπρο μεγάλο μερίδιο του βάρους και της ευθύνης για επίτευξη των στόχων αυτών είναι στο Υπουργείο Μεταφορών, αφού περίπου 50% των ρύπων είναι από τις μεταφορές».
Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, συνέχισε ο Γιάννης Καρούσος, «το Υπουργείο Μεταφορών έχει κομβικό και σημαντικό ρόλο να διαδραματίσει, ενώ εκτός από την ηλεκτροκίνηση υπάρχουν και τα θέματα Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, των δημόσιων επιβατικών μεταφορών και πολλά άλλα τα οποία ανακοινώνουμε και είναι σε εξέλιξη».
Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Αραδίππου Ευάγγελος Ευαγγελίδης είπε πως θεωρούμε ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει καθοριστικό ρόλο να διαδραματίσει στο θέμα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. «Προχωρήσαμε στην δημιουργία πάρκων φωτοβολταϊκών για τις ανάγκες του Δήμου Αραδίππου», είπε και πρόσθεσε πως «αναλάβαμε και μια καινοτόμο πρωτοβουλία να φέρουμε ανθρώπους που γνωρίζουν που γνωρίζουν το θέμα του υδρογόνου, ούτως ώστε να σπρώξουμε το κράτος να λειτουργήσει πιο γρήγορα προς αυτή την κατεύθυνση».
Ανέφερε ακόμα ότι «στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τους πολίτες γιατί βλέποντας τις προκλήσεις στο θέμα της ενέργειας και τις αυξήσεις στα καύσιμα, πρέπει να προλάβουμε τις οποιεσδήποτε καταστάσεις».
Εξάλλου σε ομιλία του ο Μάριος Παναγίδης, Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας ανέφερε ότι «η κλιματική αλλαγή αλλά και οι ψηλές τιμές ενέργειας, η ενεργειακή ασφάλεια και η επάρκεια αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα σε παγκόσμιο επίπεδο, γεγονός που έχει καταστήσει επείγουσα πλέον την ανάγκη για ανάληψη συντονισμένης και αποφασιστικής δράσης, όχι μόνο στην Κύπρο, αλλά γενικότερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και διεθνώς.
Πρόσθεσε ότι «στο Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, εργαζόμαστε εντατικά με την αναθεώρηση των πολιτικών μας, λαμβάνοντας υπόψη τα νέα γεωπολιτικά δεδομένα της περιοχής τόσο μέσα από το Εθνικό μας Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα μέχρι το 2030 με ορίζοντα και το 2050».
Συγκεκριμένα, συνέχισε «σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, ακαδημαϊκά ιδρύματα -και θα ήθελα να ευχαριστήσω τόσο το Ινστιτούτο Κύπρου αλλά και τα άλλα ακαδημαϊκά ιδρύματα για την συμβολή τους, καθώς και τον Διεθνή Οργανισμό Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (IRENA), με τους οποίους προχωρήσαμε με τον καθορισμό πολύ πιο φιλόδοξων στόχων για το 2030, σύμφωνα με τη στρατηγική της Κομισιόν «Fit for 55», αλλά και αποσκοπώντας σε κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2050».
Ο κ. Παναγίδης αναφέρθηκε στο περιεχόμενο της Στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης για το υδρογόνο και σημείωσε πως «όπως προκύπτει από τις μελέτες που υλοποιήθηκαν στα πλαίσια του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, η χρήση συστημάτων αποθήκευσης, σε συνδυασμό και με την υλοποίηση της ηλεκτρικής μας διασύνδεσης με Ισραήλ και Ελλάδα, μπορεί μέχρι το 2030 να οδηγήσει σε διείσδυση ΑΠΕ στο ενεργειακό μας μείγμα που θα υπερβαίνει το 50%».
Είναι γι’ αυτούς τους λόγους, συνέχισε «που το Υπουργείο Ενέργειας προχωρά στην ετοιμασία Σχεδίων Χορηγιών για εγκατάσταση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, τόσο κεντρικών όσο και σε συνδυασμό με έργα ΑΠΕ. Με τις πρώτες προκηρύξεις των Σχεδίων να προγραμματίζονται εντός του 2023, υποβάλαμε αίτημα για εξασφάλιση 40 εκατομμυρίων ευρώ στο πλαίσιο του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης, με δυνατότητα αύξησης στα €80 εκατομμύρια ανάλογα με το ενδιαφέρον που θα υπάρξει. Ήδη τα Σχέδιά μας βρίσκονται ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για διαβούλευση, ενώ προηγήθηκε και η απαραίτητη διαμόρφωση, από τη ΡΑΕΚ, του νέου ρυθμιστικού πλαισίου για κεντρικά συστήματα αποθήκευσης».
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.