Την αποφασιστικότητα του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει με την εφαρμογή των εξετάσεων τετραμήνων και στα γυμνάσια από φέτος, εξέφρασε ο Υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, από το Γυμνάσιο Έγκωμης, από όπου χαιρέτισε την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς για τους μαθητές της Μέσης Εκπαίδευσης. Αναφέρθηκε σε θετική εμπειρία από την εφαρμογή του συστήματος ενώ έκανε λόγο και για «πολιτικές αντιδράσεις». Καλωσορίζοντας στο σχολείο τους μαθητές κατά την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων, ο Υπουργός ανακοίνωσε τους φετινούς στόχους και ευχήθηκε δημιουργική διάθεση για μια καλή και πετυχημένη σχολική χρονιά.
Όσον αφορά τους στόχους της φετινής χρονιάς, ανακοίνωσε ότι, πέρα από τους μόνιμους στόχους της διατήρησης της μνήμης και της αγωνιστικότητας σε μία κατεχόμενη πατρίδα, προκρίνονται φέτος η ευαισθητοποίηση σχετικά με την κλιματική κρίση καθώς και η ιστορική μνήμη με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή.
Συγκεκριμένα, ο Υπουργός τόνισε την ανάγκη να περάσει το μήνυμα στα παιδιά, μέσα από τα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, «ότι ο πλανήτης, η ζωή μας, το περιβάλλον, πρέπει να λειτουργήσουν με κανόνες αειφορίας», με αφορμή και την πραγματοποίηση της 9ης Υπουργικής Συνόδου του ΟΗΕ στη χώρα μας φέτος. Όσον αφορά την επέτειο μνήμης της Μικρασιατικής Καταστροφής, ο κ. Προδρόμου σημείωσε «εδώ στην Κύπρο πρέπει να μάθουμε τη μεγάλη συνεισφορά του μικρασιατικού ελληνισμού, από τα χρόνια του Ομήρου, μέχρι τη σύγχρονη εποχή».
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τις εξετάσεις τετραμήνων, που εισάγονται φέτος και στα γυμνάσια, ο κ. Προδρόμου είπε ότι από τις αντιδράσεις που υπήρξαν το προηγούμενο διάστημα, κρατάει αυτές που εξέφρασαν οι πρωτεύσαντες στις Παγκύπριες Εξετάσεις τον Ιούλιο, οι οποίοι κατά την επίσκεψή τους στο Υπουργείο ανέφεραν ότι «η νέα διαδικασία αξιολόγησης τους βοήθησε να οργανωθούν και να μελετήσουν καλύτερα», όπως είπε ο Υπουργός. «Όταν αυτό το λένε παιδιά που διακρίθηκαν, καταλαβαίνετε ότι πρέπει να το λάβουμε υπόψη και το λαμβάνουμε», πρόσθεσε.
Άλλωστε, σημείωσε ότι «η εμπειρία της εφαρμογής αυτού του νέου συστήματος αξιολόγησης έχει αποτιμηθεί ως θετική» και ότι «οι αντιδράσεις ήταν πολιτικές από την πρώτη στιγμή». Είπε, ακόμα, ότι «είναι επόμενο και αναμενόμενο και το δεχόμαστε ότι υπάρχουν αντιδράσεις», ξεκαθάρισε, όμως, ότι «εμείς εφαρμόζουμε μία πολιτική μεταρρυθμίσεων, που αποδεδειγμένα ξεκινάει να κάνει το σχολείο καλύτερο». Ανέφερε, δε, ότι οι τελευταίες διεθνείς μετρήσεις για τις επιδόσεις των Κυπρίων μαθητών, δείχνουν καλύτερα αποτελέσματα από ποτέ.
«Έχουμε την εμπειρία από τις προηγούμενες χρονιές στα λύκεια. Έγινε σταδιακά η εφαρμογή, μία-μία χρονιά, μία-μία τάξη. Δεχθήκαμε εισηγήσεις, προτείναμε αλλαγές, υιοθετήθηκαν βελτιωτικές αλλαγές και τώρα με την εμπειρία που έχουμε νομίζω ότι θα καταφέρουμε να το εφαρμόσουμε και στις τρεις τάξεις του γυμνασίου», πρόσθεσε. Εξήγησε, δε, ότι μέσα από τη διαδικασία αυτή «τα παιδιά θα μάθουν από μικρότερη ηλικία ότι αυτή είναι η διαδικασία της γνώσης, της κατάκτησης στόχων, πρέπει να υπάρχει αξιολόγηση», όπως επίσης και «ότι το σχολείο είναι όλοι οι υπόλοιποι μήνες και εβδομάδες και όχι μόνο οι τρεις μέρες των εξετάσεων».
Ομαλότερες συνθήκες
Μιλώντας για τις συνθήκες έναρξης της φετινής χρονιάς, ο κ. Προδρόμου είπε ότι είναι ευτύχημα το γεγονός ότι ξεκινάει ομαλότερα από τις προηγούμενες δύο, που ήταν μέσα σε οξείες συνθήκες πανδημίας, ενώ αναφέρθηκε και στο σχέδιο εγκατάστασης φορητών συσκευών εξαερισμού στις τάξεις, με σκοπό την καλύτερη ποιότητα αέρα σε χώρους όπου συνυπάρχουν αρκετοί μαθητές. «Βεβαίως, υπογραμμίζουμε στα παιδιά ότι η νόσος δεν έχει εξαφανιστεί, όμως αν συνεχίσουμε να είμαστε προσεκτικοί και να τηρούμε τα πολύ βασικά μέτρα προστασίας και του εαυτού μας και των άλλων, θα μπορέσουμε να κρατήσουμε αυτή τη λειτουργία, δηλαδή χωρίς περιοριστικά μέτρα», σημείωσε.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.