Προβλήματα στην θαλάσσια επιβατική σύνδεση με την Ελλάδα - Τι λέει ο υφυπουργός Ναυτιλίας

ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ Δημοσιεύθηκε 25.8.2022
Προβλήματα στην θαλάσσια επιβατική σύνδεση με την Ελλάδα - Τι λέει ο υφυπουργός Ναυτιλίας
Η εταιρεία Scandro Holding Ltd επωμίζεται έξοδα τα οποία δεν περιλαμβάνονται στις υποχρεώσεις της, όπως η χρήση λεωφορείων για μεταφορά των επιβατών, από το επιβατικό τερματικό της DP World Limassol προς το πλοίο, «αφού δεν θα μπορούσαμε ν’ αφήσουμε ηλικιωμένους ή άτομα με κινητικά προβλήματα να περπατούν κάποια χιλιόμετρα για να φτάσουν στο πλοίο».

Με την ολοκλήρωση του τελευταίου φετινού δρομολογίου του επιβατικού οχηματαγωγού M/V Daleela, στις 16 Σεπτεμβρίου, όλα τα προβλήματα που θα καταγραφούν για τη θαλάσσια επιβατική σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας, θα τεθούν στο μικροσκόπιο σύσκεψης με όλους τους εμπλεκόμενους, με στόχο την επίλυση τους.

Αυτό ανέφερε στο ΚΥΠΕ ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Δημητριάδης, ο οποίος κλήθηκε να σχολιάσει προβληματισμούς που εξέφρασε νωρίτερα στο Πρακτορείο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της αναδόχου εταιρείας, Scandro Holding Ltd, Μάριος Μιχαήλ, για το μέλλον του εγχειρήματος, εάν δεν αλλάξουν δεδομένα που προσθέτουν κόστος στην εταιρεία.

Συγκεκριμένα, ο κ. Μιχαήλ είπε πως η εταιρεία επωμίζεται έξοδα τα οποία δεν περιλαμβάνονται στις υποχρεώσεις της, όπως η χρήση λεωφορείων για μεταφορά των επιβατών, από το επιβατικό τερματικό της DP World Limassol προς το πλοίο, «αφού δεν θα μπορούσαμε ν’ αφήσουμε ηλικιωμένους ή άτομα με κινητικά προβλήματα να περπατούν κάποια χιλιόμετρα για να φτάσουν στο πλοίο».

«Ό,τι υποχρεώσεις έχουμε τις πληρώνουμε, αλλά δεν μπορούμε να πληρώνουμε πράγματα που δεν είναι στις υποχρεώσεις μας και πρέπει κάποιοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους για να είναι βιώσιμη η γραμμή», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Scandro Holding Ltd.

Τα προβλήματα που εντοπίζονται στο τερματικό άπτονται της συμφωνίας του κράτους με τον διαχειριστή του λιμανιού και θα πρέπει να επιλυθούν ώστε να στηριχθεί πραγματικά η θαλάσσια επιβατική σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας, πρόσθεσε, χωρίς να αποκλείει τη μεταφορά της υπηρεσίας στο λιμάνι της Λάρνακας ή την επέκταση της στο Ισραήλ.

Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας είναι ενήμερο για αυτά τα θέματα που θέτει η ανάδοχος εταιρεία αλλά και άλλα που εντοπίζονται από επιβάτες, τόσο στο τερματικό όσο και επί του πλοίου, δήλωσε ο Υφυπουργός Βασίλης Δημητριάδης, διαβεβαιώνοντας ότι, «σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών, αρμόδιο για θέματα λιμένων, θα αξιολογήσουμε τα προβλήματα και θα μεσολαβήσουμε προς επίλυση τους».

Τον Σεπτέμβριο, συνέχισε, με την ολοκλήρωση του φετινού δρομολογίου, θα συγκληθεί σύσκεψη με την ανάδοχο εταιρεία, το Τμήμα Τελωνείων, την Αστυνομία, την Αρχή Λιμένων και την DP World Limassol, «να δούμε τα προβλήματα που καταγράφηκαν, το πώς θα επιλυθούν και στόχος είναι, εντός Οκτωβρίου, να παραχωρήσουμε μια διάσκεψη Τύπου, ως απολογισμό αυτής της πρώτης χρονιάς».

Σε γενικές γραμμές, είπε ο Βασίλης Δημητριάδης, ο κόσμος εκφράζει την ικανοποίηση του για το γεγονός ότι μπορεί να ταξιδέψει στον Πειραιά με πολύ χαμηλά ναύλα και για κάποιες καθυστερήσεις στις διαδικασίες ελέγχου διαβατηρίων και του τελωνείου, θα γίνει προσπάθεια επίσπευσης τους, με δημιουργία κάποιων επιπρόσθετων υποδομών.

«Πολλοί αμφισβητούσαν αυτή την προσπάθεια και διαψεύσαμε αυτές τις ανησυχίες γιατί το ενδιαφέρον του κόσμου ξεπέρασε κάθε προσδοκία, αλλά το τεστ για εμάς θα είναι η επόμενη χρονιά για να δούμε πόσοι από τους φετινούς ταξιδιώτες θα επαναλάβουν το ταξίδι τους και το 2023, κάτι που σημαίνει ότι δημιουργείται ένα κοινό που σταθερά αγκαλιάζει την υπηρεσία», συμπλήρωσε.

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε ότι, ενώ αποδείχθηκε πως η γραμμή αγκαλιάστηκε φέτος από το επιβατικό κοινό, «αυτό είναι μια ένδειξη και όχι απόδειξη, καθώς η απόδειξη θα φανεί από τη νέα χρονιά και τότε θα εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα».

Το ενδεχόμενο ένταξης του Ισραήλ στο δρομολόγιο είναι επίσης ένα δεδομένο που μπορεί να φέρει κερδοφορία στη θαλάσσια επιβατική κίνηση, ανέφερε, προσθέτοντας ότι «είμαστε έτοιμοι, σε περίπτωση που η εταιρεία σχεδιάζει την επέκταση του δρομολογίου, να δούμε θεσμικά, ως κράτος, πως μπορούμε να βοηθήσουμε και πως το ίδιο το Ισραήλ μπορεί να προβάλει αυτήν την υπηρεσία, αλλά και η Ελλάδα, που επίσης δεν είναι συνδεδεμένη δια θαλάσσης με το Ισραήλ».

Επιπρόσθετα, συνέχισε, σε συνεργασία με το Υφυπουργείο Τουρισμού εξετάζεται το πως μπορεί να επωφεληθεί η επιβατική σύνδεση και ο τουρισμός, μέσα από τη μεταφορά οργανωμένων συνόλων, όπως μοτοσικλετιστών και ομάδων με ογκώδη εξοπλισμό, όπως ο καταδυτικός.

Εξάλλου, αναφερόμενος στην πρόσφατη συνάντηση του με την Πρέσβειρα του Παναμά Julie Lymberopulos αλλά και τον Γενικό Διευθυντή της Διεύθυνσης Ναυτικών της Ναυτιλιακής Αρχής του Παναμά Capt. Maltez, ο κ.Δημητριάδης αποκάλυψε ότι, πέραν από τη συζήτηση θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος, συζητήθηκε και το ενδεχόμενο υπογραφής μνημονίου συνεργασίας για τις θαλάσσιες μεταφορές.

Μια τέτοια εξέλιξη, η οποία βρίσκεται υπό συζήτηση, θα ήταν πολύ σημαντική για δυο μεγάλα ναυτιλιακά κράτη, είπε, υπενθυμίζοντας ότι ο Παναμάς διαθέτει το μεγαλύτερο νηολόγιο στον κόσμο.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Σήμερα η αίτηση για παύση του Γενικού Ελεγκτή - Στο Ανώτατο μεταφέρεται η θεσμική σύγκρουση
ΚΥΠΡΟΣ

Σήμερα η αίτηση για παύση του Γενικού Ελεγκτή - Στο Ανώτατο μεταφέρεται η θεσμική σύγκρουση

Σήμερα η αίτηση για παύση του Γενικού Ελεγκτή - Στο Ανώτατο μεταφέρεται η θεσμική σύγκρουση

Μονή Αββακούμ: Το δικαστήριο εξετάζει σήμερα αίτημα των μοναχών για ακύρωση του διατάγματος δέσμευσης των 807.000 ευρώ

Μονή Αββακούμ: Το δικαστήριο εξετάζει σήμερα αίτημα των μοναχών για ακύρωση του διατάγματος δέσμευσης των 807.000 ευρώ

Μονή Αββακούμ: Το δικαστήριο εξετάζει σήμερα αίτημα των μοναχών για ακύρωση του διατάγματος δέσμευσης των 807.000 ευρώ

Γλίτωσαν από τα ΜΕΜΟ των τραπεζών, όχι όμως και του φόρου - Συνεχίζεται η δήμευση περιουσιών προσφύγων στα κατεχόμενα
ΚΥΠΡΟΣ

Γλίτωσαν από τα ΜΕΜΟ των τραπεζών, όχι όμως και του φόρου - Συνεχίζεται η δήμευση περιουσιών προσφύγων στα κατεχόμενα

Γλίτωσαν από τα ΜΕΜΟ των τραπεζών, όχι όμως και του φόρου - Συνεχίζεται η δήμευση περιουσιών προσφύγων στα κατεχόμενα

Συνέρχεται σήμερα το Εθνικό Συμβούλιο - Στην ατζέντα οι τελευταίες εξελίξεις στο Κυπριακό
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συνέρχεται σήμερα το Εθνικό Συμβούλιο - Στην ατζέντα οι τελευταίες εξελίξεις στο Κυπριακό

Συνέρχεται σήμερα το Εθνικό Συμβούλιο - Στην ατζέντα οι τελευταίες εξελίξεις στο Κυπριακό

Ισραηλινά ΜΜΕ: Συμφωνία για απελευθέρωση 20 ομήρων ενδέχεται να προτείνει το Τελ Αβίβ στη Χαμάς
ΚΟΣΜΟΣ

Ισραηλινά ΜΜΕ: Συμφωνία για απελευθέρωση 20 ομήρων ενδέχεται να προτείνει το Τελ Αβίβ στη Χαμάς

Ισραηλινά ΜΜΕ: Συμφωνία για απελευθέρωση 20 ομήρων ενδέχεται να προτείνει το Τελ Αβίβ στη Χαμάς