Η οδύσσεια της πλατείας Ελευθερίας - Μεγάλο ερωτηματικό για το κόστος του έργου της πρωτεύουσας

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΧΑΤΖΗΑΠΟΣΤΟΛΟΥ Δημοσιεύθηκε 10.1.2021
Η οδύσσεια της πλατείας Ελευθερίας - Μεγάλο ερωτηματικό για το κόστος του έργου της πρωτεύουσας
Άλλαξαν τρεις δήμαρχοι και δύο εργολάβοι για να πατήσουμε το πόδι μας στην πλατεία, η οποία ωστόσο ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί.

«Επιτέλους αρχίζει», δήλωνε στον «Πολίτη» οκτώ χρόνια πριν ο δήμαρχος Λευκωσίας Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης (ρεπορτάζ που δημοσιεύθηκε στις 14 Φεβρουαρίου 2012), με αφορμή την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή της νέας πλατείας Ελευθερίας. Ωστόσο οι δηλώσεις του, αν και το έργο άρχισε με έναν περίπου χρόνο καθυστέρηση από ό,τι αρχικά υπολογιστεί, σε καμία περίπτωση δεν προμήνυαν το τι θα ακολουθούσε. Παρόλο που είχε τεθεί για την ολοκλήρωση του έργου χρονικός ορίζοντας διετίας, η πλατεία Ελευθερίας άνοιξε ανεπίσημα οκτώ ολόκληρα χρόνια μετά. Την 1η Ιανουαρίου 2021 έλαβαν τέλος οι επί μακρόν καθυστερήσεις στην ολοκλήρωσή της. Το άνοιγμα της πλατείας Ελευθερίας ανήμερα της Πρωτοχρονιάς του 2021, καθώς και η παράδοση του υπόγειου χώρου στάθμευσης της λεωφόρου Ομήρου αποτέλεσαν πόλο έλξης για τους Λευκωσιάτες οι οποίοι, όπως ήταν αναμενόμενο, έτρεξαν να δουν από κοντά ίσως το πολυσυζητημένο έργο της πόλης. Πάντως οι εντυπώσεις του χρονοβόρου, αλλά κατά τα άλλα εμβληματικού έργου, άφησε θετικές εντυπώσεις στους επισκέπτες. Η Λευκωσία απέκτησε επιτέλους πλατεία.




Σε μερικές εβδομάδες τα εγκαίνια

Η ομάδα του έργου αυτό το διάστημα εργάζεται πυρετωδώς για να κλείσουν και οι τελευταίες εκκρεμότητες που υπάρχουν μέχρι την αποπεράτωση και η πλατεία να παραδοθεί επίσημα στους πολίτες. Γίνονται ηλεκτρομηχανολογικές ρυθμίσεις και συνεχείς έλεγχοι των φωτιστικών, των σιντριβανιών και των ανελκυστήρων. Παράλληλα, στην τάφρο διεξάγονται οι τελικές εργασίες στο μαρμάρινο γλυπτό κάτω από τη γέφυρα και στους εσωτερικούς χώρους της καφετέριας, του σνακ μπαρ και των δύο περιπτέρων, ενώ εκκρεμεί η κατακύρωση της προσφοράς για τους χώρους εστίασης. Τα εγκαίνια της πλατείας Ελευθερίας αναμένεται να προγραμματιστούν εντός των επόμενων εβδομάδων με την ολοκλήρωση των εργασιών που προαναφέραμε.

 

Ο προϋπολογισμός

Μεγάλο ερωτηματικό, το οποίο ο Δήμος Λευκωσίας θα κληθεί να απαντήσει και επίσημα, παραμένει το θέμα του κόστους. Σημείο το οποίο με τις πολλές αλλαγές που έγιναν σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό και τα χρονοδιαγράμματα δεν έχει ακόμη διασαφηνιστεί. Σύμφωνα με την επίσημη θέση του Δήμου Λευκωσίας, ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός του έργου ανάπλασης της πλατείας Ελευθερίας φτάνει τα 40 εκατομμύρια ευρώ. Σε αυτά περιλαμβάνονται οι κατασκευαστικές εργασίες, το κόστος όλων των μελετών και του αρχιτέκτονα, ο εκσυγχρονισμός όλων των υπηρεσιών κοινής ωφελείας, ο ΦΠΑ καθώς και οι αρχαιολογικές εργασίες.

Το τελικό κόστος, ωστόσο, θα ξεκαθαρίσει όταν όλες οι εργασίες αποπερατωθούν πλήρως.

Εδώ αξίζει να αναφερθεί πως το έργο είχε στο μεταξύ εξασφαλίσει συγχρηματοδότηση κατά 85% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.



Τι περιλαμβάνει το έργο

Σύμφωνα με τον Δήμο Λευκωσίας το έργο συμπεριλαμβάνει την ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας και του περιβάλλοντος χώρου και συγκεκριμένα την κατασκευή γέφυρας-πλατείας, την τοπιοτέχνηση της τάφρου, διορθωτικές εργασίες στα ενετικά τείχη, εγκαταστάσεις ανελκυστήρων και εργασίες φωτισμού, ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες, αστικό εξοπλισμό (street furniture), κατασκευή καταστημάτων και χώρων υγιεινής. Επιπρόσθετα περιλαμβάνει την κατασκευή διώροφου υποστηρικτικού χώρου στάθμευσης στη λεωφόρο Ομήρου με ράμπες πρόσβασης από τον δρόμο, δημόσια αποχωρητήρια, σκάλα και ανελκυστήρες σύνδεσης του χώρου στάθμευσης και της τάφρου με τις πλατείες Σολωμού και Ελευθερίας. Εντός του χώρου στάθμευσης θα κατασκευαστεί νέος υποσταθμός ΑΗΚ ενώ οι υπηρεσίες κοινής ωφελείας, οι οποίες βρίσκονται εντός του δρόμου, θα μετακινηθούν στο νότιο πεζοδρόμιο. Η λεωφόρος Ομήρου διαπλατύνεται και αναβαθμίζεται με χώρο στάσεων λεωφορείων, νέα πεζοδρόμια, νέο οδόστρωμα, οδικό εξοπλισμό / φωτισμό και σήμανση.







Η αρχή του τέλους

Οι πρώτες προσπάθειες για ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας αρχίζουν από το 1972 με αρχιτεκτονικό διαγωνισμό που προκήρυξε η τότε Δημοτική Επιτροπή. Παρ' όλα αυτά, η διαδικασία υλοποίησης του έργου διεκόπη από τα γεγονότα του 1974. Έκτοτε, αν και ακολούθησαν και άλλες απόπειρες ανάπλασης της πλατείας, αυτό δεν έγινε εφικτό μέχρι το 2003…

Στις 22 Σεπτεμβρίου 2003 -17 ολόκληρα χρόνια πριν- το Υπουργικό Συμβούλιο ανάβει το πράσινο φως για την προκήρυξη αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για την ανάπλαση της πλατείας με κρατική μάλιστα συνεισφορά που έφτανε στο 80% του συνολικού κατασκευαστικού κόστους. Το συνολικό κόστος εκτιμήθηκε τότε στις 3.800.000 λίρες Κύπρου ήτοι 6.492.685 ευρώ περίπου. Ακολούθως ο τότε δήμαρχος της πόλης αείμνηστος Μιχαλάκης Ζαμπέλας προκηρύσσει, την 1 Νοεμβρίου 2003, τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό. Συνολικά 46 γραφεία διεκδίκησαν την ανάληψη του σχεδιασμού της νέας πλατείας με το παγκοσμίου φήμης αρχιτεκτονικό Γραφείο της Ζaha Hadid να κερδίζει στις 21 Απριλίου 2005 το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό. Οκτώ μήνες αργότερα, και συγκεκριμένα στις 28 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους, το τότε δημοτικό συμβούλιο προχώρησε στην επίσημη ανάθεση του έργου στη Ζaha Hadid.



Σκάλωσαν στις ανασκαφές

Οι πρώτες ενδείξεις που προμήνυαν καθυστερήσεις, ήρθαν στην επιφάνεια με το «αφτί» του καρδιόσχημου προμαχώνα Ντ’ Αβίλα. Στο μεταξύ το πηδάλιο του Δήμου Λευκωσίας ανέλαβε η νυν βουλευτής του ΑΚΕΛ Ελένη Μαύρου, επί δημαρχίας της οποίας (και συγκεκριμένα στις 9 Ιουλίου 2008) αρχίζουν οι αρχαιολογικές ανασκαφές οι οποίες αποκάλυψαν ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του τείχους. Το αυθεντικό «αφτί» του καρδιόσχημου προμαχώνα Ντ’ Αβίλα. Το «αφτί» έφερε μαζί του και νέα δεδομένα τα οποία επέβαλλαν έναν νέο κύκλο συζητήσεων και διαβουλεύσεων μεταξύ των αρμόδιών με στόχο την όσο το δυνατό πιο ομαλή ένταξη του ιδιαίτερης αρχαιολογικής σημασίας σημείου των τειχών στη νέα ανανεωμένη και καθ' όλα μοντέρνα πλατεία Ελευθερίας. Ως αποτέλεσμα των εξελίξεων αυτών επήλθε η καθυστέρηση στην εκτέλεση του έργου, με τους υπολογισμούς της δημάρχου Λευκωσίας για έναρξη των εργασιών να μετατίθενται από το 2010 στο 2011 και κάπως έτσι να χάνεται και ο στόχος της ολοκλήρωσης της πλατείας μέχρι τα μέσα του 2012 και πριν από την έναρξη της κυπριακής προεδρίας της ΕΕ.



Miltiades Neophytou Civil Engineering ο εκλεκτός

Μετά από τις νέες χρονοβόρες συζητήσεις και διαβουλεύσεις σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό, στις 22 Νοεμβρίου 2011, και μετά την προκήρυξη δημοσίων προσφορών, ο Δήμος Λευκωσίας ανέθεσε το έργο στον χαμηλότερο προσφοροδότη. Την εταιρεία Miltiades Neophytou Civil Engineering Contractors & Developers Ltd για το ποσό των 22.969.825 ευρώ. Και εκεί που οι αρχικοί σχεδιασμοί μιλούσαν για την υποδοχή της προεδρίας της ΕΕ στη νέα πλατεία Ελευθερίας, «το διαμάντι της πόλης», οι εργασίες ξεκινούν τελικά επί δημαρχίας Κωνσταντίνου Γιωρκάτζη στις 13 Φεβρουαρίου του 2012. Φυσικά, με την ανάθεση πλέον του έργου στον κύριο Νεοφύτου, τέθηκαν νέα χρονοδιαγράμματα με ολοκλήρωση στις αρχές Φεβρουαρίου του 2013 της γέφυρας, και έναν χρόνο αργότερα -Φεβρουάριο του 2014- ολική παράδοση της πλατείας.



Φεύγει ο Μιλτιάδης Νεοφύτου

Δύο χρόνια μετά, στις 24 Φεβρουαρίου 2014 και ενώ ολόκληρη η περιοχή είχε μετατραπεί σε εργοτάξιο, Δήμος Λευκωσίας και η Εταιρεία Miltiades Neophytou Civil Engineering Contractors & Developers Ltd με κοινή τους ανακοίνωση γνωστοποίησαν τον φιλικό, όπως τον χαρακτήρισαν, διακανονισμό στον οποίο κατέληξαν, για τερματισμό του συμβολαίου εκτέλεσης του έργου ανάπλασης της πλατείας Ελευθερίας και του περιβάλλοντος χώρου, περιλαμβανομένου του υπόγειου χώρου στάθμευσης στη λεωφόρο Ομήρου. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το πλαίσιο συνεργασίας των διαφόρων συμβαλλόμενων μερών, όπως είχε διαμορφωθεί εξαρχής, δεν δημιουργούσε τις προϋποθέσεις ομαλής εκτέλεσής του έργου, με αποτέλεσμα να προκύπτουν ολοένα και συχνότερα αμφισβητήσεις και απαιτήσεις οι οποίες προκαλούσαν καθυστερήσεις και νομικές αντιπαραθέσεις. Ο Δήμος Λευκωσίας, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη ότι μια χρονοβόρα και απρόβλεπτης έκβασης διαδικασία επίλυσης των διαφορών μέσω της δικαστικής οδού ουσιαστικά θα ματαίωνε το έργο αφού θα οδηγούσε στην απώλεια της χρηματοδότησής του, θεώρησε ότι η συγκεκριμένη λύση είναι η μόνη οδός για να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί το έργο.

Βάσει της σχετικής συμφωνίας, η οποία υπεγράφη στις 24 Φεβρουαρίου 2014, από τους δήμαρχο Λευκωσίας Κωνσταντίνο Γιωρκάτζη και Μιλτιάδη Νεοφύτου, διευθύνοντα σύμβουλο της Miltiades Neophytou Civil Engineering Contractors & Developers Ltd, ο Δήμος Λευκωσίας κατέβαλε στην εταιρεία το ποσό των 530.000 ευρώ, ως ποσό διακανονισμού για εκτελεσθείσες εργασίες και για τη διακοπή του συμβολαίου.







Εκ νέου προσφορές

Στους μήνες που ακολούθησαν, η πλατεία Ελευθερίας μπλέχτηκε σε ένα τρίγωνο συζητήσεων, αντιπαραθέσεων και αλλεπάλληλων ακυρώσεων και επαναπροκηρύξεων των προσφορών, με τη συμμετοχή του Δήμου Λευκωσίας, του Γενικού Λογιστηρίου και της Αναθεωρητικής Αρχής Προσφορών. Τελικά, και αφού αφαιρέθηκε από την προκήρυξη των προσφορών το ένα μέρος του έργου που αφορούσε την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στη λεωφόρο Ομήρου, ο Δήμος Λευκωσίας προχώρησε στην κατακύρωση της προσφοράς για συνέχιση του έργου της πλατείας Ελευθερίας και του περιβάλλοντος χώρου. Η προσφορά κατακυρώθηκε στην εργοληπτική εταιρεία Lois Builders Ltd έναντι 13.505.247 ευρώ συν ΦΠΑ και αποτελούσε τη χαμηλότερη από τις πέντε προσφορές που υποβλήθηκαν για το έργο. Προσφορές είχαν υποβάλλει και οι εταιρείες Cyfield Development Public Ltd (13.665.490 ευρώ), A. Panayides Contracting Public Ltd (13.825.769 ευρώ), η Κοινοπραξία Ιακώβου - Ζemco (14.170.000 ευρώ) και η Cybarco Ltd (14.823.000 ευρώ).



Παίρνει «σάρκα και οστά»  

Το ημερολόγιο έγραφε 6 Δεκεμβρίου 2015, όταν ο δήμαρχος Λευκωσίας Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης, ο αρχιτέκτονας του έργου της πλατείας Ελευθερίας Χρίστος Πασσάς (εκ μέρους του αρχιτεκτονικού γραφείου Zaha Hadid Architects) και ο διευθυντής της εταιρείας Lois Builders Νικόλας Λοής, εργολάβος του έργου, ανακοίνωναν με πανηγυρισμούς και τυμπανοκρουσίες πως οι εργασίες για την τελική διαμόρφωση της νέας πλατείας Ελευθερίας εισέρχονταν πλέον σε ουσιαστικό στάδιο. Η εταιρεία Lois Builders άρχιζε τη μέρα εκείνη τη μεταφορά και τοποθέτηση 2.500 κυβικών μέτρων λευκού σκυροδέματος στη γέφυρα της πλατείας. Συνολικά τριάντα μπετονιέρες πραγματοποίησαν 250 αποστολές για την ολοκλήρωση του έργου. «Η σκυροδέτηση της γέφυρας της πλατείας Ελευθερίας μας φέρνει ακόμη πιο κοντά στην ολοκλήρωση αυτού του πολύ σημαντικού και πολυαναμενόμενου έργου στο κέντρο της πρωτεύουσας. Παρά τις περιπλοκές και τα προβλήματα που συναντήσαμε σ’ αυτή την πορεία, νομίζω ότι σ’ αυτή τη φάση έχουμε κάθε δικαίωμα ως Λευκωσιάτες να νιώσουμε περήφανοι και χαρούμενοι. Μπαίνουμε στην τελική ευθεία. Το έργο υλοποιείται με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς», ήταν οι δηλώσεις του δημάρχου της πόλης. Από την άλλη όμως, οι δηλώσεις του αρχιτέκτονα Χρίστου Πασσά έδειχναν το μέλλον. «Το έργο δεν έχει τελειώσει. Έχουμε ακόμα κάποιο δρόμο, με προκλήσεις και στους επόμενους μήνες θα δούμε αυτό το έργο τέχνης να ολοκληρώνεται με τα δάπεδα, τα σιντριβάνια, το πράσινο και τα δέντρα και τις εγκαταστάσεις και να προχωρούμε με εμπιστοσύνη πλέον στις δυνάμεις μας, να μπαίνουμε στον αιώνα αυτό, με αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση», είπε. Τότε είχε μάλιστα τεθεί και χρονοδιάγραμμα για την τελική ολοκλήρωση του έργου, το οποίο τοποθετήθηκε, σύμφωνα με τους υπολογισμούς, για τον Σεπτέμβριο του 2016.



Μικρή πλατεία, μεγάλη ιστορία  

Η πλατεία Ελευθερίας είναι συνυφασμένη με τη σύγχρονη ιστορία αυτής της πόλης, είναι ο γεωγραφικός χώρος ο οποίος ενώνει την παλιά με τη νέα πόλη. Η κεντρική πλατεία στο κέντρο της Λευκωσίας αποτελεί τη διασταύρωση των οδών Λήδρας και Ονασαγόρου με τις λεωφόρους Στασίνου, Ομήρου και Ευαγόρου, και τις οδούς Κωστάκη Παντελίδη και Κωνσταντίνου Παλαιολόγου. Κατά την περίοδο της Αποικιοκρατίας, οι Άγγλοι αποσκοπώντας να ενώσουν τα δύο κομμάτια της Λευκωσίας κατασκεύασαν αρχικά εκεί μία ξύλινη γέφυρα ώστε να διευκολυνθεί το εμπόριο και η συγκοινωνία. Το άνοιγμα, γνωστό ως Νέο Άνοιγμα ή Άνοιγμα Τρυπιώτη, στο ενετικό τοίχος έγινε από τους Άγγλους το 1882. Για να ενωθεί ο Μακρύδρομος με το άνοιγμα κατεδάφισαν το σπίτι που έφραζε τον δρόμο προς το τείχος. Τότε αρχικά κατασκευάστηκε μια στενή ξύλινη γέφυρα που περνούσε πάνω από την τάφρο και ένωνε την παλιά πόλη με τα πρώτα σπίτια που είχαν κτιστεί εκτός των τειχών. Αργότερα, αυτή η μικρή γέφυρα διαπλατύνθηκε με επιχωματώσεις. Το Άνοιγμα Τρυπιώτη μετονομάστηκε σε πλατεία Μεταξά. Μετά το 1974 όμως, και συγκεκριμένα το 1975, μετά από διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε με πρόταση του τότε δημάρχου Λευκωσίας, μετονομάστηκε σε πλατεία Ελευθερίας. Στο μακρινό παρελθόν η πλατεία Ελευθερίας έζησε μερικές από τις σημαντικότερες στιγμές της σύγχρονης ιστορίας της Κύπρου. Εκεί, στις πρώτες εκλογές της νεοσύστατης Κυπριακής Δημοκρατίας εμφανίστηκαν και ζήτησαν την ψήφο του λαού κατά τις προεκλογικές τους συγκεντρώσεις ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος και ο ανθυποψήφιός του Γιάννης Κληρίδης. Από τον προμαχώνα της πλατείας, όπου βρίσκεται και το Δημαρχείο Λευκωσίας, πραγματοποιήθηκε και η τελευταία ομιλία του Μακαρίου, ο οποίος καλούσε σε μακροχρόνιο αγώνα. Στη μετά τον Μακάριο εποχή, στην πλατεία Ελευθερίας έγιναν τα μεγαλύτερα συλλαλητήρια, ενώ εκεί, τον Μάη του 2004, ο Τάσσος Παπαδόπουλος ύψωσε τη σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εντάσσοντας την Κύπρο στην ευρωπαϊκή οικογένεια. Η πλατεία είδε και έζησε πολλά, από τα συρματοπλέγματα της αποικιοκρατίας μέχρι τις μαζικές διαδηλώσεις και τις συγκεντρώσεις για το πραξικόπημα και την εισβολή, από τις συναυλίες μέχρι τις πολιτιστικές εκδηλώσεις.







«Η πλατεία είναι σημείο αναφοράς της πόλης»

«Την 1η Ιανουαρίου 2021 παραδώσαμε στους δημότες και τους επισκέπτες της Λευκωσίας τον χώρο στάθμευσης της λεωφόρου Ομήρου. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό για τα κυπριακά δεδομένα έργο, το οποίο αφορά δημιουργία χώρου στάθμευσης κάτω από υφιστάμενη λεωφόρο. Για να λειτουργήσει απρόσκοπτα και να διευκολυνθεί η διακίνηση των πολιτών προς τη γέφυρα της πλατείας Ελευθερίας και τους πεζόδρομους δόθηκε, μέσω της τάφρου, πρόσβαση προς τη δυτική ράμπα και το κεντρικό κλιμακοστάσιο της γέφυρας» ήταν η αρχική τοποθέτηση του δημάρχου θέλοντας αρχικά να ξεκαθαρίσει ότι η πλατεία δεν έχει ακόμη παραδοθεί επίσημα από τον εργολάβο. «Χαίρομαι ιδιαίτερα που οι διελεύσεις από και προς τον χώρο στάθμευσης της Ομήρου έδωσαν την ευκαιρία στους συμπολίτες μας να δουν έστω ένα μέρος του έργου ανάπλασης της πλατείας Ελευθερίας, να το απολαύσουν και να το χαρούν», είπε. Η πλατεία, αδιαμφισβήτητα, σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Γιωρκάτζη, είναι το σημείο αναφοράς για την πρωτεύουσα και μαζί με άλλα έργα που υλοποιούνται στην πόλη, όπως είναι για παράδειγμα το εμπορικό τρίγωνο Στασικράτους - Μακαρίου - Ευαγόρου, θα δώσουν νέα δυναμική και προοπτική στην πόλη. Τα έργα που ολοκληρώνονται προβλέπουμε και προσβλέπουμε ότι θα αυξήσουν κατά πολύ την επισκεψιμότητα στο ιστορικό και το εμπορικό κέντρο της πόλης. Γι’ αυτό, πέραν του χώρου στάθμευσης της λεωφόρου Ομήρου ολοκληρώνονται σύντομα κι άλλοι χώροι στάθμευσης στην εντός των τειχών πόλη. Οι χώροι στάθμευσης στην Τρικούπη, την Αισχύλου και την Τεμπών έρχονται να προσθέσουν 115 θέσεις στάθμευσης στην ευρύτερη περιοχή. Εντός του μήνα αναμένεται επίσης η προκήρυξη του έργου ανάπλασης του χώρου του παλιού ΓΣΠ στην οποία περιλαμβάνεται και μεγάλος χώρος στάθμευσης με 570 θέσεις, ενώ είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι το δίκτυο μικρών λεωφορείων του Δήμου Λευκωσίας αποτελεί εναλλακτική επιλογή εύκολης και γρήγορης διακίνησης στο κέντρο.



Πεζόδρομος η Κωστάκη Παντελίδη  

Το δημοτικό συμβούλιο Λευκωσίας αποφάσισε στις 6 Ιουνίου να υποστηρίξει κατά πλειοψηφία (περίπου το 80% των συμβούλων ψήφισαν θετικά) την πεζοδρόμηση της οδού Κωστάκη Παντελίδη, του δρόμου που συνδέει την πλατεία Ελευθερίας με την πλατεία Σολωμού. Πρόκειται για μία νίκη των πολιτών, οι οποίοι ήταν παρόντες στη συνεδρία. Η προσπάθεια των πολιτών να πείσουν τον Δήμο Λευκωσίας ότι ο δρόμος δεν μπορεί να συνυπάρξει με τα αυτοκίνητα, διήρκεσε έξι περίπου μήνες. Και τα κατάφεραν με τη βοήθεια φορέων, όπως το ΕΤΕΚ, η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης Λευκωσίας, η Οργάνωση Αναπήρων, το Τμήμα Δημοσίων Έργων, η Αστυνομία και πολλών άλλων οι οποίοι στήριξαν αυτό το δίκαιο αίτημα.

Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Συναγερμός σε FED και ΕΚΤ - Τα νέα σενάρια για τα επιτόκια λόγω Μέσης Ανατολής
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συναγερμός σε FED και ΕΚΤ - Τα νέα σενάρια για τα επιτόκια λόγω Μέσης Ανατολής

Συναγερμός σε FED και ΕΚΤ - Τα νέα σενάρια για τα επιτόκια λόγω Μέσης Ανατολής

Δώρο για τα γενέθλια του Χαμενεΐ η επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν - Η ανάλυση του BBC
ΚΟΣΜΟΣ

Δώρο για τα γενέθλια του Χαμενεΐ η επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν - Η ανάλυση του BBC

Δώρο για τα γενέθλια του Χαμενεΐ η επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν - Η ανάλυση του BBC

Ομάδα πίεσης προς την Κομισιόν για αποχαρακτηρισμό της Συρίας προωθεί η Λευκωσία
ΚΥΠΡΟΣ

Ομάδα πίεσης προς την Κομισιόν για αποχαρακτηρισμό της Συρίας προωθεί η Λευκωσία

Ομάδα πίεσης προς την Κομισιόν για αποχαρακτηρισμό της Συρίας προωθεί η Λευκωσία

Έντονο φραστικό επεισόδιο Γερμανίδας ΥΠΕΞ-Ισραηλινού πρωθυπουργού: «Μη μου υψώνεις εμένα τη φωνή σου»
ΚΟΣΜΟΣ

Έντονο φραστικό επεισόδιο Γερμανίδας ΥΠΕΞ-Ισραηλινού πρωθυπουργού: «Μη μου υψώνεις εμένα τη φωνή σου»

Έντονο φραστικό επεισόδιο Γερμανίδας ΥΠΕΞ-Ισραηλινού πρωθυπουργού: «Μη μου υψώνεις εμένα τη φωνή σου»

Παραμένει στον αέρα η ανάπτυξη Λιμανιού και Μαρίνας Λάρνακας - Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική λέει ο υπουργός Μεταφορών
ΚΥΠΡΟΣ

Παραμένει στον αέρα η ανάπτυξη Λιμανιού και Μαρίνας Λάρνακας - Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική λέει ο υπουργός Μεταφορών

Παραμένει στον αέρα η ανάπτυξη Λιμανιού και Μαρίνας Λάρνακας - Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική λέει ο υπουργός Μεταφορών