Το κράτος δανείζει με τόκο 3% χαμηλόμισθους για αγορά οχήματος με σκοπό τη χρήση τους και για υπηρεσιακούς σκοπούς. Λιμουζίνες για τις μετακινήσεις υψηλόμισθων
Δάνεια με τόκο 3% παραχωρεί το κράτος σε μεγάλο αριθμό χαμηλόμισθων υπαλλήλων που δεν υπερβαίνουν την κλίμακα Α7 του κρατικού μισθολογίου, προκειμένου να αγοράσουν αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα καθώς χρησιμοποιούν τα ιδιωτικά τους οχήματα και για υπηρεσιακούς λόγους. Την ίδια ώρα, το κράτος παραχωρεί λιμουζίνες με όλα τα έξοδα πληρωμένα στους υψηλόμισθους του δημοσίου και συγκεκριμένα στους γενικούς διευθυντές που βρίσκονται στην κορυφή της μισθολογικής πυραμίδας της δημόσιας υπηρεσίας. Μάλιστα, τον περασμένο Ιανουάριο, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε να τους επεκτείνει το συγκεκριμένο ωφέλημα όπως και ορισμένων αξιωματούχων, παρέχοντάς τους το δικαίωμα να χρησιμοποιούν τις λιμουζίνες τα Σαββατοκύριακα καθώς και για να μεταβαίνουν από τα σπίτια τους στο γραφείο και αντίστροφα.
Ωστόσο, η Βουλή δεν ψήφισε τους σχετικούς Κανονισμούς που κατέθεσε το Υπουργείο Οικονομικών και τους παρέπεμψε στις ελληνικές καλένδες, σημειώνοντας ότι στην παρούσα χρονική περίοδο κατά την οποία εφαρμόζονται ακόμα αποκοπές στη μισθοδοσία των δημοσίων υπαλλήλων δεν θα ήταν ορθό να προωθείται αυτή η ειδική ρύθμιση που συνιστά πρόσθετο ωφέλημα για συγκεκριμένη ομάδα υψηλόβαθμων δημοσίων υπαλλήλων και αξιωματούχων.
Ειδικότερα, το κράτος παραχωρεί δάνειο σε μια μερίδα δημοσίων υπαλλήλων με συγκεκριμένα καθήκοντα προκειμένου να αγοράσουν αυτοκίνητο και μοτοσυκλέτα. Το δάνειο παρέχεται ως προκαταβολή, είναι επταετούς διάρκειας, φέρει τόκο 3% και ανέρχεται στις €17.000 για την αγορά αυτοκινήτου και στις €3.500 για την αγορά μοτοσυκλέτας κατ’ ανώτατο όριο. Σημειώνεται ότι η προκαταβολή για την αγορά μηχανοκίνητου οχήματος παραχωρείται σε κρατικούς υπαλλήλους και ωρομίσθιο κυβερνητικό προσωπικό υπό την προϋπόθεση ότι έχουν πέραν των τριών χιλιάδων πιστοποιημένων πληρωμένων χιλιομέτρων ετησίως ή λαμβάνουν κατ’ αποκοπή επίδομα οδοιπορικών που αντιστοιχεί σε τέτοιο αριθμό χιλιομέτρων όπως αυτά πιστοποιούνται από την οικεία αρμόδια αρχή και το Γενικό Λογιστήριο της Δημοκρατίας.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που εξασφαλίσαμε από το Υπουργείο Οικονομικών, κατά την τελευταία πενταετία παραχωρήθηκαν 93 δάνεια σε χαμηλόμισθους υπαλλήλους για αγορά αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας συνολικού ύψους €421.196. Αρκούντως διαφωτιστικός είναι ο πίνακας που δημοσιεύουμε.
Ποιοι είναι οι δικαιούχοιΟι δικαιούχοι χαμηλότοκου δανείου από το κράτος για αγορά αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας καθορίζονται στον κρατικό προϋπολογισμό όπως και οι όροι με τους οποίους παρέχονται αυτά τα δάνεια υπό μορφή προκαταβολής. Πρόκειται για χαμηλόμισθους μόνιμους και ωρομίσθιους υπαλλήλους με τη μισθοδοτική κλίμακά τους να φτάνει μέχρι την Α7. Ειδικότερα, προκαταβολή για την αγορά αυτοκινήτου δικαιούνται οι ακόλουθοι κρατικοί υπάλληλοι: δικαστικοί επιδότες, βοηθοί τουριστικοί λειτουργοί, λειτουργοί επιθεώρησης - Υφυπουργείο Τουρισμού, τεχνικοί - Υφυπουργείο Τουρισμού, βοηθοί γραμματειακοί λειτουργοί - Υφυπουργείο Τουρισμού, επιθεωρητές εργασιακών σχέσεων, επιθεωρητές εργασίας, κτηματολογικοί γραφείς, βοηθοί λειτουργοί ΦΠΑ, τεχνικοί στις Τεχνικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, νοσηλευτές που εκτελούν καθήκοντα κοινοτικής νοσηλευτικής (μηχανική υποστήριξη ατόμων στο σπίτι τους, σχολιατρικές υπηρεσίες), υγειονομικοί επιθεωρητές, βοηθοί ασφαλιστικοί λειτουργοί και φωτογράφοι. Το συγκεκριμένο ωφέλημα απολαμβάνει και το ωρομίσθιο κυβερνητικό προσωπικό και συγκεκριμένα οι κατ' οίκον φροντίστριες, οι υγειονομικοί εργάτες και οι υγειονομικοί επιστάτες.
Προκαταβολή για αγορά μοτοσυκλέτας δικαιούνται οι ακόλουθοι δημόσιοι υπάλληλοι: βοηθοί γραφείου που εκτελούν καθήκοντα κλητήρα, βοηθοί γραφείου Α’ που εκτελούν καθήκοντα κλητήρα και ταχυδρομικοί διανομείς. Από το ωρομίσθιο κυβερνητικό προσωπικό δικαιούνται να λάβουν προκαταβολή υπό μορφή δανείου για αγορά μοτοσυκλέτας οι κλητήρες, οι υγειονομικοί εργάτες και οι ταχυδρομικοί διανομείς.
Τα άτοκα δάνεια και οι δικαιούχοιΑξίζει να αναφερθεί ότι μέχρι την 1/1/2012 τα συγκεκριμένα δάνεια παραχωρούνταν από το Υπουργείο Οικονομικών άτοκα ενώ στον κατάλογο των δικαιούχων περιλαμβάνονταν και δημόσιοι υπάλληλοι με μισθοδοτικές κλίμακες που ξεπερνούσαν την Α7. Μετά από αντίδραση των βουλευτών της Επιτροπής Οικονομικών στον κατάλογο των δικαιούχων παρέμειναν μόνο οι χαμηλόμισθοι ενώ, παράλληλα, αποφασίστηκε η επιβολή τόκου στα δάνεια αυτά. Τα ποσά που παραχωρήθηκαν μέχρι το 2012 ως άτοκα δάνεια για αγορά οχήματος έφτασαν τα €9 εκατ. και αποπληρώθηκαν σε μηνιαίες δόσεις από τον μισθό των δημοσίων υπαλλήλων. Στον κατάλογο των δικαιούχων προστέθηκαν και οι βοηθοί ασφαλιστικοί λειτουργοί στους οποίους ανατίθεται η διενέργεια επιθεωρήσεων για τις οποίες απαιτείται να κάνουν χρήση του ιδιωτικού τους αυτοκινήτου, εφόσον η υπηρεσία δεν έχει στη διάθεσή της υπηρεσιακά οχήματα.
Οι λιμουζίνες Στους υπό αναφορά χαμηλόμισθους υπαλλήλους που χρησιμοποιούν τα ιδιωτικά τους οχήματα για υπηρεσιακούς σκοπούς, το κράτος δανείζει χρήματα για να αγοράσουν αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα με τόκο 3%. Όμως για τους υψηλόμισθους του δημοσίου, το κράτος είναι χουβαρντάς. Συγκεκριμένα, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε τον περασμένο Ιανουάριο να τους παρέχει κρατική λιμουζίνα για να μεταβαίνουν από τα σπίτια στο γραφείο τους και αντίστροφα καθώς και τα Σαββατοκύριακα. Οι σχετικοί Κανονισμοί που κατατέθηκαν στη Βουλή για ψήφιση παραπέμφθηκαν στις ελληνικές καλένδες καθώς διαφώνησε η πλειοψηφία των βουλευτών. Ειδικότερα, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε όπως οι 16 γενικοί διευθυντές των υπουργείων, των υφυπουργείων, της Βουλής και της Διεύθυνσης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, ο πρόεδρος της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας, ο πρόεδρος της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, ο αρχιπρωτοκολλητής, η γενική λογίστρια, ο διευθυντής του Γραφείου του Προέδρου της Δημοκρατίας, ο επίτροπος Προεδρίας και ο γραμματέας του Υπουργικού Συμβουλίου, χρησιμοποιούν την υπηρεσιακή λιμουζίνα που έχουν στη διάθεσή τους για υπηρεσιακούς σκοπούς για να μεταβαίνουν και στις οικίες τους. Προτάσσοντας το επιχείρημα ότι εκπροσωπούν την κυβέρνηση σε εκδηλώσεις, κηδείες, μνημόσυνα, επίσημα δείπνα κ.ά. που λαμβάνουν χώρα, κυρίως, τα Σαββατοκύριακα και τις δημόσιες αργίες.
Η πλειοψηφία των βουλευτών διαφώνησε με την παραχώρηση του πρόσθετου ωφελήματος στους παραπάνω αξιωματούχους για δύο λόγους:
Πρώτο, διότι, συνιστά πρόσθετο ωφέλημα που στην παρούσα χρονική περίοδο κατά την οποία εφαρμόζονται ακόμα αποκοπές στη μισθοδοσία δημοσίων υπαλλήλων δεν δικαιολογείται.
Δεύτερο, δεν θα μπορούν να ελέγχονται από τον γενικό ελεγκτή για να διαπιστώνεται κατά πόσο χρησιμοποιούν τις λιμουζίνες για προσωπική τους χρήση. «Τους δίνουμε τη λιμουζίνα για να πηγαίνουν στο σπίτι τους και τους απαγορεύουμε να πηγαίνουν οπουδήποτε αλλού. Ποιος θα τους ελέγχει;» διερωτήθηκαν εύλογα οι βουλευτές.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.