Ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος για πεζούς και οδηγούς, με βάση τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας, καθώς και τη διατήρηση του τοπικού χαρακτήρα της περιοχής
Την έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου Στροβόλου έλαβε το προσαρμοσμένο Ρυθμιστικό Σχέδιο της οδού Τσερίου, προκειμένου να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο η πολυαναμενόμενη ανάπλασή της, αφού σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει συμφωνηθεί οι εργασίες αναμένεται να αρχίσουν το φθινόπωρο του 2021.
Ο ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός, η ασφάλεια των πεζών και των οδηγών, η μείωση της ρύπανσης, η δημιουργία ενός φιλικού περιβάλλοντος και η εμπορική άνθηση της περιοχής είναι βασικά κριτήρια που έχουν ληφθεί υπόψη κατά τη μελέτη του έργου και αναμένεται να φανερώσει και η υλοποίηση του έργου.
Τον σχεδιασμό εκπόνησε η εταιρεία ASCE Consultants με βάση το ιδεόγραμμα (design concept) του οίκου μελετών Markides & Associates, Transport Planning and Engineering, το οποίο είχε παρουσιαστεί σε πανδημοτική συγκέντρωση τον Ιούλιο του 2019. Στο πλαίσιο αυτό ο δήμαρχος Στροβόλου, Αντρέας Παπαχαραλάμπους, είχε τονίσει ότι η οδός Τσερίου δεν είναι απλώς μια δίοδος αυτοκινήτων αλλά η βασική αρτηρία μίας εκ των σημαντικότερων κοινοτήτων του δήμου: «Ζητήσαμε έναν ζωντανό δρόμο, για ανθρώπους και όχι μόνο για αυτοκίνητα, χωρίς βέβαια να παραγνωρίζεται η χρήση του αυτοκινήτου. Ζητήσαμε ο σχεδιασμός να βασίζεται στις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας αλλά, κυρίως, να λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, του εμπορικού κόσμου και του απλού δημότη», επεσήμανε.
Στόχος η αρμονική συνύπαρξηΗ οδός Τσερίου αποτελεί έναν από τους εμπορικότερους και πολυσύχναστους οδικούς άξονες του Στροβόλου, αλλά και επίκεντρο συζητήσεων των πολιτών για την ταλαιπωρία που βιώνουν κατά τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Η νέα οδός Τσερίου, όπως ευαγγελίζεται ο σχεδιασμός, θα είναι ένας δρόμος με προτεραιότητα τον άνθρωπο, παρέχοντας ένα ασφαλές περιβάλλον για τους πεζούς, θα σέβεται και θα αναδεικνύει τον τοπικό χαρακτήρα.
Ο νέος σχεδιασμός ανάπλασης στοχεύει στην αρμονική συνύπαρξη της ανάπτυξης, του φυσικού περιβάλλοντος και του αυτοκινήτου, και κατ’ επέκταση στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της περιοχής.
Ειδικότερα, ο σχεδιασμός προβλέπει δύο λωρίδες χωρίς νησίδα, στη βάση των αρχών της βιώσιμης κινητικότητας, πλατιά πεζοδρόμια, 280 περίπου χώρους στάθμευσης και είκοσι διαβάσεις για πεζούς, καθώς και απαραίτητες διευκολύνσεις στα ΑμεΑ. Επιπλέον, σε μερικά σημεία ο δρόμος θα στενεύει ώστε να μειώνεται η ταχύτητα, ωστόσο γενικότερα θα είναι μειωμένο το όριο και θα δίνεται προτεραιότητα στον άνθρωπο και τις καθημερινές του ανάγκες. Παράλληλα, προνοείται η δενδροφύτευση και η δημιουργία μικρών χώρων συνάθροισης.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται γύρω στα 8 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 4/5 θα καταβληθούν από το κράτος και το υπόλοιπο από το ταμείο του Δήμου Στροβόλου.
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.